ВАС отхвърли иск във връзка с референдум за Морската градина

115 години от създаването на Порт Бургас Стих на Хр. Фотев ще вдъхновява фотоконкурс

Осъдиха бензиностанция да плати за травма на клиентка

Над 27 000 читатели посетили за година библиотеката в Горна Оряховица Най-малкият абонат е 5-годишната Ралица Арабаджиева

Орбан за Борисов: Границите могат да се опазят само от решителни лидери

Сотир Цацаров изиска делото за прегазената жена в село Търнава

Сидеров иска парламентарна комисия да изчисти името на Левски

Верижна катастрофа запуши столичния бул. „Цар Борис III”

Иззеха мариухана за 216 000 лв. от оранжерия в Шуменско

В Монтана се поклониха пред паметта на Апостола

Галапремиерата на “Привличане” е във Варна Яна Маринова и Башар Рахал пристигат за първата прожекция на лентата, част от която е заснета край морето

Чавушоглу: Ако сирийската армия брани кюрдите в Африн, никой няма да ни спре

Задържаха Таратора и Шиндлера непосредствено след кражба на „Мерцедес“

Корнелия Нинова: Българският народ никога няма да те забрави, Апостоле!

Два пожара в пернишкия ТЕЦ „Република“

65 млн.лв. нужни за високоскоростен път от Централна гара-Пловдив до АМ “Тракия”

Между 65 и 70 милиона лева са нужни на Община Пловдив, за да превърне във високоскоростен път отсечката от Централна ЖП гара до автомагистрала “Тракия”. Новината съобщи кметът на града под тепетата при символичното отваряне на 480-метровата отсечка на булевард “Васил Априлов” от колелото пред Централна гара до кръговото кръстовище с ул. “Любен Каравелов”.

“Начинанието е много скъпо, но си заслужава. Затова се надявам да успеем да го подсигурим финансово”, коментира кметът Тотев. Той уточни, че цялостната подмяна на паважната настилка от гарата до бул. “Шести септември” и основният ремонт на “Васил Априлов” ще глътнат 15 млн.лв., но тези пари са осигурени в общинския бюджет за разлика от останалите 50-55 млн.лв. за разширяването на “Голямоконарско шосе” до АМ “Тракия”.

“Сумата е толкова голяма, защото включва освен шестлентов път и отчуждаване на 54 имота край “Голямоконарско шосе”, както и изграждане на Северен обходен колектор. Той ще намали значително разходите на бъдещите инвеститори в “Тракия икономическа зона”, тъй като сега всяко ново предприятие в тази част на града е задължено да си изгражда собствена пречиствателна станция”, допълни Иван Тотев.

Кметът на Пловдив бе видимо горд от новия вид на “вътрешноградската магистрала”, както нарече бул. “Васил Априлов”, на който денонощно ще дежури “паяк”, за да не се превърнат 2 от четирите му платна в безплатен паркинг. За да разсеят опасенията му, три “паяка” вдигнаха 10-ина коли начело с гръцки “Форд Мондео”, докато градоначалникът “отваряше” булеварда и обясняше следващите си планове за него и за други пътни инфраструктурни обекти. До 10-ина дни по бул. “Васил Априлов” ще бъде положена нова маркировка и се монтират преградни пана по средата, за да не пресичат пешеходците безразборно, а само на “зебри” и светофари.

Още тази седмица ще започне изграждането на чисто нов булевард в Пловдив – “Северен”, с част от 30-милионния заем от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). По график от тези пари до края на 2016 г. трябва да бъдат усвоени общо 11 млн.лв. Затова веднага след първата копка на “Северен” откъм “Брезовско шосе” ще стартират строително-ремонтните дейности по “Коматевско шосе”, а до 15-20 дни фирмата изпълнител “Щрабаг” ще започне работа и по бул. “Руски”.

Успоредно с това ще продължи работата и по бул. “Васил Априлов” в 900-метровата отсечка от ул. “Любен Каравелов” до ул. “Войнишка слава”, която трябва да бъде напълно завършена до края на август 2016 г. “Догодина като завършим цялостното преасфалтиране на “Васил Априлов”, поне 20 години няма да го мислим този булевард. Най-много веднъж на 10 години да се налага да преасфалтираме най-горния слой от асфалтовата настилка”, гарантира градоначалникът Тотев.

Той предварително се извини на пловдивчани заради задръстванията, които ги чакат, докато траят ремонтите на основни пътни артерии, тъй като през лятото предстои преасфалтиране и на булевардите “Княгиня Мария Луиза” и “Асеновградско шосе”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.