На 18 ноември 2018 да почерпят

Спортисти и авантюристи ни славят в Гинес Най-любопитните постижения в Книгата на рекордите

Затягат правилата за билбордовете край шосетата

Икономиката ще загуби 2,2 млрд. лева заради недостиг на шофьори Бранша чакаа поне 2000 водачи от българските диаспори

Калоян Паргов: Предсрочни догодина избори са неминуеми

Предупредителен код заради очакваните валежи в 20 области утре

Дубайските полицаи се качват на летящи мотори (ВИДЕО)

Риалити звезда се сгоди за милионерски син Пенелопе каза “да” на Иван Динев

Филмът за Силвио Берлускони препуска към екрана Режисьор е майсторът Паоло Сорентино

70 задържани на протест заради климатичните промени в Лондон

Георги Мамалев: Протестите няма да доведат до нищо добро

Сергей Лавров: „Турски поток“ може да мине през България и Сърбия

Последният ръководител на Комсомола: Промените през 89-а тръгнаха от самата БКП

Националните недоволни от съдията срещу Кипър: Трябваше да ни даде още две дузпи Според тях, шведският рефер е трябвало да отсъди поне още две дузпи

Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява още два мандата Разполагаме с информация, че БСП участва в организацията на протестите, каза депутатът от мнозинството

65 млн.лв. нужни за високоскоростен път от Централна гара-Пловдив до АМ „Тракия“

Между 65 и 70 милиона лева са нужни на Община Пловдив, за да превърне във високоскоростен път отсечката от Централна ЖП гара до автомагистрала „Тракия“. Новината съобщи кметът на града под тепетата при символичното отваряне на 480-метровата отсечка на булевард „Васил Априлов“ от колелото пред Централна гара до кръговото кръстовище с ул. „Любен Каравелов“.

„Начинанието е много скъпо, но си заслужава. Затова се надявам да успеем да го подсигурим финансово“, коментира кметът Тотев. Той уточни, че цялостната подмяна на паважната настилка от гарата до бул. „Шести септември“ и основният ремонт на „Васил Априлов“ ще глътнат 15 млн.лв., но тези пари са осигурени в общинския бюджет за разлика от останалите 50-55 млн.лв. за разширяването на „Голямоконарско шосе“ до АМ „Тракия“.

„Сумата е толкова голяма, защото включва освен шестлентов път и отчуждаване на 54 имота край „Голямоконарско шосе“, както и изграждане на Северен обходен колектор. Той ще намали значително разходите на бъдещите инвеститори в „Тракия икономическа зона“, тъй като сега всяко ново предприятие в тази част на града е задължено да си изгражда собствена пречиствателна станция“, допълни Иван Тотев.

Кметът на Пловдив бе видимо горд от новия вид на „вътрешноградската магистрала“, както нарече бул. „Васил Априлов“, на който денонощно ще дежури „паяк“, за да не се превърнат 2 от четирите му платна в безплатен паркинг. За да разсеят опасенията му, три „паяка“ вдигнаха 10-ина коли начело с гръцки „Форд Мондео“, докато градоначалникът „отваряше“ булеварда и обясняше следващите си планове за него и за други пътни инфраструктурни обекти. До 10-ина дни по бул. „Васил Априлов“ ще бъде положена нова маркировка и се монтират преградни пана по средата, за да не пресичат пешеходците безразборно, а само на „зебри“ и светофари.

Още тази седмица ще започне изграждането на чисто нов булевард в Пловдив – „Северен“, с част от 30-милионния заем от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). По график от тези пари до края на 2016 г. трябва да бъдат усвоени общо 11 млн.лв. Затова веднага след първата копка на „Северен“ откъм „Брезовско шосе“ ще стартират строително-ремонтните дейности по „Коматевско шосе“, а до 15-20 дни фирмата изпълнител „Щрабаг“ ще започне работа и по бул. „Руски“.

Успоредно с това ще продължи работата и по бул. „Васил Априлов“ в 900-метровата отсечка от ул. „Любен Каравелов“ до ул. „Войнишка слава“, която трябва да бъде напълно завършена до края на август 2016 г. „Догодина като завършим цялостното преасфалтиране на „Васил Априлов“, поне 20 години няма да го мислим този булевард. Най-много веднъж на 10 години да се налага да преасфалтираме най-горния слой от асфалтовата настилка“, гарантира градоначалникът Тотев.

Той предварително се извини на пловдивчани заради задръстванията, които ги чакат, докато траят ремонтите на основни пътни артерии, тъй като през лятото предстои преасфалтиране и на булевардите „Княгиня Мария Луиза“ и „Асеновградско шосе“.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.