Мач на кило кръв и метър кожа

“Левски” без загуба вече 21 години

Царица Елеонора се поболява на фронта Дължим спасяването на Боянската църква на втората съпруга на Фердинанд

На 25 април 2018 да почерпят

Д-р ист. Николай Панайотов: Притежаваме единствената в света колекция от ритуални ножове за обрязване Откритият във Варненския халколитен некропол „златен фалос“ всъщност е предпазител /превръзка/ след обрязването

Пускат ток на най-богатите Електрическото „сърце” на най-луксозния SUV издържа 50 километра

Германският министър на външните работи нарече Асад “безчовечен” в реч в ООН

Полицията спря шествията на феновете

Тома Биков: ГЕРБ не се страхува от президента

Ген. Румен Миланов: Колкото по-шумен е един арест, толкова повече грешки се допускат

Арестуваха босненски гражданин с автомобил, пълен с оръжия в Италия

Еманюел Макрон: Франция и САЩ ще работят за ново ядрено споразумение с Иран

Съвместна проверка на плаж „Делфин“ направиха експерти от РИОСВ – Бургас и Министерството на туризма

Лиляна Павлова: Готови сме за клуба на развитите страни

Виетнамците се завръщат Десетки студенти от далечната страна ще се трудят в "Албена"

Само за проект на брегоукрепването от Дуранкулак до Резово трябват 280 млн. евро

Работна комисия се захваща с буните във Варна

“Можем да хванем последния влак с австралийските дренажни машини, които са в Черно море, за да направим и нашето брегоукрепване. Високотехнологичната техника се намира в Румъния, за да довършва брегоукрепваща буна в Констанца на 28 км в морето”, обясни за “Труд” областният управител на Варна Стоян Пасев.

Според него трябва да се ускори проектната готовност за всички рискови крайбрежни зони от Дуранкулак до Резово, като можем да ползваме румънския опит, а и машините, които работят там, за да не се връщат, защото само идването им до Черно море струва 5 млн.евро. За това трите области – Добрич, Варна и Бургас могат заедно да направят проектиране, което според експертите ще струва 280 млн.евро, а след това за строителните работи да кандидатства по европейските програми всяка община, на територията на която те се извършват.

Брегоукрепване трябва да се извърши както в морето, където са буните и дамбите, така и на свлачищата по цялото крайбрежие. На север земята най-много и опасно се раздвижи край Кранево и застрашава от прекъсване пътя между Златни пясъци и Албена, припомни Пасев. Миналата година свлачище затвори крайбрежната алея във Варна. Тогава мястото беше само разчистено и обезопасено, но за цялостно укрепване на ската, така както го направи в съседство “Холдинг Варна”, са необходими 20 млн.лева за останалата държавна част от 1.1 км. За укрепване на дамбата и 4-те буни , които са в окаяно състояние има проект от 2008 г. на стойност 14.5 млн.лева.

Цените и състоянието на буните трябва да се актуализират за изминалите 8 години и затова тази седмица ще бъде сформирана комисия начело с ресорния зам.-министър от МРРБ Николай Нанков , Геозащита и община Варна

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.