Катастрофа с турски камион затвори за пет часа движението на „Дунав мост“ 

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 13 декември 2018

Премиерът на Македония прие делегация на Южното крило на обединените сили на НАТО

Живеем в пренаселени домове Две трети от младежите нямат собствена стая

Вълчев: В момента има три инструмента на принуда родителите да изпращат децата си на училище, които не са достатъчни

Интензивен трафик на товарни автомобили по границите на България

60 хил. подкрепиха строителите Председателят на парламента, регионалният министър и шефът на пътната агенция застанаха зад професионалистите

„Кроношпан“ изгражда автоматична станция за контрол на въздуха Местоположението й ще бъде уточнено с Община Велико Търново

6 г. затвор за незаконно производство на цигари

Деканът на Медицинския университет е законно избран Решението не подлежи на обжалване

И Испания ще вдига минималната работна заплата

Мая Манолова наградена за „модна икона“ в политиката

База на НАТО на българския бряг няма да е приятно за Русия (обзор) Светът разбра, че мечки не ходят по улиците на Москва

МВР: Нивото на терористична заплаха в България остава ниско

„Труд“ с туристическа награда Банско получи приз за най-успешна зимна община

Само за проект на брегоукрепването от Дуранкулак до Резово трябват 280 млн. евро

Работна комисия се захваща с буните във Варна

„Можем да хванем последния влак с австралийските дренажни машини, които са в Черно море, за да направим и нашето брегоукрепване. Високотехнологичната техника се намира в Румъния, за да довършва брегоукрепваща буна в Констанца на 28 км в морето“, обясни за „Труд“ областният управител на Варна Стоян Пасев.

Според него трябва да се ускори проектната готовност за всички рискови крайбрежни зони от Дуранкулак до Резово, като можем да ползваме румънския опит, а и машините, които работят там, за да не се връщат, защото само идването им до Черно море струва 5 млн.евро. За това трите области – Добрич, Варна и Бургас могат заедно да направят проектиране, което според експертите ще струва 280 млн.евро, а след това за строителните работи да кандидатства по европейските програми всяка община, на територията на която те се извършват.

Брегоукрепване трябва да се извърши както в морето, където са буните и дамбите, така и на свлачищата по цялото крайбрежие. На север земята най-много и опасно се раздвижи край Кранево и застрашава от прекъсване пътя между Златни пясъци и Албена, припомни Пасев. Миналата година свлачище затвори крайбрежната алея във Варна. Тогава мястото беше само разчистено и обезопасено, но за цялостно укрепване на ската, така както го направи в съседство „Холдинг Варна“, са необходими 20 млн.лева за останалата държавна част от 1.1 км. За укрепване на дамбата и 4-те буни , които са в окаяно състояние има проект от 2008 г. на стойност 14.5 млн.лева.

Цените и състоянието на буните трябва да се актуализират за изминалите 8 години и затова тази седмица ще бъде сформирана комисия начело с ресорния зам.-министър от МРРБ Николай Нанков , Геозащита и община Варна

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.