Фентъзи мелодрама с лесбийки и върколаци Бразилски фестивален хит стана мейнстрийм сензация

Израел нанесе нови въздушни удари в Сирия

Публикувайте във фейсбук в сряда следобед

Златка се татуира за новия любим

Движението по магистрала „Тракия“ е затруднено заради пороен дъжд

Германската армия ще наема граждани от други страни в ЕС

Косово призова за разследване на твърдения, че Сърбия продава оръжия на терористи

Крадена вода ни продава „Михалково“ АД Въпреки доказаните нередности дружеството продължава своята дейност

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 23 юли 2018

Крадец обрал два апартамента в столичния квартал „Изток“

Убиха инвалид заради 1000 лева (обзор) Жертвата трябвало да плати с парите рампа за количката си

Лондон не иска да плаща сметката за Брекзит Една трета от британците предпочитат Борис Джонсън пред Тереза Мей

Земетресение от 5,9 по Рихер в Иран Близо 130 души са пострадали

Израел спасява „Бели каски“ Около 800 души са прехвърлени през Голаните в Йордания

Борисов с цветя пред паметника на Пети полк в Шумен "Епохата на войните трябва да остане в миналото", каза премиерът

Само за проект на брегоукрепването от Дуранкулак до Резово трябват 280 млн. евро

Работна комисия се захваща с буните във Варна

„Можем да хванем последния влак с австралийските дренажни машини, които са в Черно море, за да направим и нашето брегоукрепване. Високотехнологичната техника се намира в Румъния, за да довършва брегоукрепваща буна в Констанца на 28 км в морето“, обясни за „Труд“ областният управител на Варна Стоян Пасев.

Според него трябва да се ускори проектната готовност за всички рискови крайбрежни зони от Дуранкулак до Резово, като можем да ползваме румънския опит, а и машините, които работят там, за да не се връщат, защото само идването им до Черно море струва 5 млн.евро. За това трите области – Добрич, Варна и Бургас могат заедно да направят проектиране, което според експертите ще струва 280 млн.евро, а след това за строителните работи да кандидатства по европейските програми всяка община, на територията на която те се извършват.

Брегоукрепване трябва да се извърши както в морето, където са буните и дамбите, така и на свлачищата по цялото крайбрежие. На север земята най-много и опасно се раздвижи край Кранево и застрашава от прекъсване пътя между Златни пясъци и Албена, припомни Пасев. Миналата година свлачище затвори крайбрежната алея във Варна. Тогава мястото беше само разчистено и обезопасено, но за цялостно укрепване на ската, така както го направи в съседство „Холдинг Варна“, са необходими 20 млн.лева за останалата държавна част от 1.1 км. За укрепване на дамбата и 4-те буни , които са в окаяно състояние има проект от 2008 г. на стойност 14.5 млн.лева.

Цените и състоянието на буните трябва да се актуализират за изминалите 8 години и затова тази седмица ще бъде сформирана комисия начело с ресорния зам.-министър от МРРБ Николай Нанков , Геозащита и община Варна

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.