Московски: След анализите на Световната банка и ЕБВР процедурата за концесията на летище София ще бъде рестартирана

Петима пострадали при катастрофа между микробус и трамвай в София

Арестувани са двама за взрива на банкомат в Сапарева баня

Кметът на Солун: Разочарован съм, защото след 25 г. спорове за името на Македония сме в същата позиция

Шиндзо Абе: Япония ще накара КНДР да промени своя курс и да се откаже от ракетно-ядрените си програми

От днес грипна епидемия и в Благоевград

Спасителна акция за блокирани в старопланинска хижа близо до връх Шипка

15 пострадали след удар на влак в стена в Австралия

САЩ планират да изпратят допълнително хиляда души в Афганистан

Френският външен министър: Русия не може да реши сама сирийската криза

Близо 65 хиляди души останаха без ток в Канада заради силния вятър

165 машини чистиха снега в София през нощта

Импровизирано взривно устройство избухна в мол в Калифорния, няма пострадали

Лавров: Русофобията на Запада сега е по-лоша, отколкото по време на Студената война

Швейцарският курорт Цермат е блокиран заради повишена лавинна опасност

Отменят забраната за движение на тежки камиони в горещините

Забраната за движение на тежкотоварни камиони при температури над 35 градуса ще бъде отменена. Тежкотоварни автомобили с маса над 20 тона ще могат да се движат свободно по републиканските пътища през лятото, което досега беше забранено между 13 ч. и 21 ч., съобщават от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

До това споразумение стигнаха представители на три браншови организации – Съюзът на българските транспортни работници, Съюзът на международните превозвачи и Сдружението на българските превозвачи, след разговори с ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура“ и на „Пътна полиция“.

Ограничителният режим беше въведен заради увеличения трафик през летните месеци, недопускане на задръствания и повишаване безопасността на движението от една страна, а от друга – заради риска от пластични деформации и коловози по асфалтовите настилки, които могат да се образуват при движението на тежкотоварните автомобили. Много често при продължително горещо време температурата на асфалта достига до 70 градуса.

През последните години обаче при строителството на новите пътни участъци се използват полимер модифицирани битуми и специални материали в състава на асфалтовите настилки. По този начин все повече участъци могат да издържат на натоварването от тежкотоварните камиони без да се деформират от високите температури.

Забраната за движение на тировете при събирането на повече от два почивни дни остава – съответно в последния работен и в последния почивен ден. Тежкотоварните автомобили ще бъдат спирани в неделя на влизане в големите градове, както и в участъците с повишена концентрация на пътнотранспортни произшествия.

Предстои с „Пътна полиция“ да бъде уточнено кои са участъците, които остават забранени за тировете, както и часовете, в които те ще бъдат задължително спирани в почивните дни.

Пътни знаци, забраняващи на шофьорите на тежкотоварни камиони да предприемат изпреварвания, ще бъдат поставени на определени участъци от автомагистралите. Такива ще има до края на месеца на АМ „Хемус“ и АМ „Тракия“. Целта е намаляване на пътните инциденти и повишаване на безопасността на движение останалите шофьори.

От Съюза на транспортите работници предлагат от следващата година да влезе в сила годишен календар за дните и часовете, в които ще бъдат спирани камионите, както и пътна карта за него.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.