Християн Гущеров е задържан заради сбиване в заведение

Талибаните поеха отговорност за атаката в Кабул

Десетки хиляди на протест в Солун: Македония означава Гърция

ДПС предлага програмен кабинет и програма за ускорено развитие

17-годишен катастрофира в дърво, колата му изгоря

Президентството: Извършена е нерегламентирана публикация в профила на държавния глава

Приход от 1,4 млн. лева от данъци планира Община Павликени

Д-р Красимира Иванова: Хепатит C уби баща ми, зарази се след кръвопреливане Системата за проверяване на кръвта да гарантира 100% нейната безопасност, призова сестрата на премиера Бойко Борисов

Проф. Божидар Димитров: Комунизмът у нас беше държавен капитализъм

Патриарх Неофит за македонската църква: Имаме консенсус по главните въпроси на бъдещото

Премиерът Борисов ще се срещне с чешкия си колега Андрей Бабиш

Дамаск осъди турската операция в град Африн

Цецка Цачева: Няма да се въвежда трети пол и да се признават еднополови бракове

Катастрофа затапи пътя за „Капитан Андреево“ край Харманли

Министър Ангелкова: Всички 5-звездни хотели са резервирани на 90% за летния сезон

Жалваме се в КЗП и от лош хотел в чужбина

При проблеми с почивки в чужбина, включително и в съседните ни страни – Гърция и Турция, българските туристи могат да се жалват в Комисия за защита на потребителите или в Европейския потребителски център Това съобщи за „Труд” Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Комисията отговаря за оплакванията, ако пътуването е чрез български туроператори, ако се жалвате от хотели и услуги в страни членки на ЕС, с жалбата ви се заема Европейският потребителски център.

Не трябва да чакате да се върнете от пътуването, за да предявите рекламация. Може да го направите веднага на място, особено при организираните пътувания, когато представител на туроператора придружава съответната група, уточни Маргаритов.

По думите му след завръщането си потърпевшите могат да настояват пред търговеца да получат обезщетение за това, че ги е заблудил. Ако търговецът не обезщети клиентите си, се намесва комисията, която извършва проверка на базата на всички доказателства и при установяване на нарушения, търговецът едновременно с това, че трябва да възстанови вредите, ще плати и санкция, категоричен беше председателят на КЗП.

Жалби могат да се подават на денонощния телефон на комисията 0700 111 22, на който експертите могат да бъдат намерени по всяко време, както и чрез сайта й.

Оттам обещават, че ще контролират стриктно туристическите обекти за наличието на категоризация и дали предлаганите в тях услуги реално отговорят на притежаваната категория във връзка с новия летен сезон. В ресторантите и ол инклузив комплексите ще следим за качеството на алкохола. Ще проверяваме и предоставяните услуги в курортните комплекси и на плажа, коментира Маргаритов.

През миналия летен сезон комисията е извършила над 3000 инспекции в туристически обекти на територията на Черноморието и е съставила около 200 акта за нарушения.

Имаше и случаи, при които в менютата в заведенията за хранене цените бяха обявени в евро, което може да заблуди потребителя, че е два пъти по-евтино, разказа той.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.