Швейцарският курорт Цермат е блокиран заради повишена лавинна опасност

Повече момчета според поверието в „Дева Мария“

Броят на жертвите на пожара в Прага нарасна на 4

Учени създадоха карта на движението на мисълта в мозъка

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 22 януари 2018

Най-интересните изложби по света тази пролет

Похитител платил такси с пръстени на жертвата си Отвлечената ядосала бандита, че не му дава пари на заем

Министър Красимир Каракачанов за инцидента със самолета “Спартан”: Вторият пилот се е обучавал за първи

Публикация на турски език в профила на Радев (обзор) Има препратка към сайт за бързи кредити в южната ни съседка

Караянчева поздравява всички шефове на европейски комисии Форумът ще се излъчва на живо в интернет

ГЕРБ уличиха в лъжа БСП преди вота (обзор) Митниците и ДАНС спрели теч за милиарди още през 2016-та

НСО и хакерите

САЩ призоваха Турция да прояви въздържаност в Сирия

Сняг, студ и лед – опасно време в 19 области

Бяла мида и рапан спасяват риболовния сезон Слаб улов тормози хората по Черноморието

Ягуарът става гризли в кожата на новия F-Pace

Мощен, спортен, луксозен. Повече от век това е мотото на Jaguar, флагмана на британското автомобилостроене. „Дивата котка“ от Острова е ловецът на силни усещания в джунглата от безброй коли на пътя. Само че дори най-хубавите неща имат нужда от нови идеи.

И Jaguar нахлу в непознати територии. С новия SUV модел F-Pace „бързоногият хищник“ става истинско гризли. Нищо ново под слънцето. Конкуренцията остава същата. В битката на луксозните кросоувъри Jaguar ще се конкурира с Porsche, Maserati, Bentley. Факт е – автомобилните любители все повече търсят мощни спортни модели, които да бъдат и високо проходими.

Jaguar създаде F-Pace изцяло върху платформата на култовата спортна кола F-Type. До ден днешен, а вероятно и докато свят светува, повелята на създателя на компанията Уилям Лайънс ще остане – всеки автомобил на марката трябва да комбинира грация, скорост и пространство.

Вероятно ще се учудите къде бе представен F-Pace – в Черна гора. Лошите пътища в бившата югославска република биха били самоубийствени за повечето модели на Jaguar. Но сега думата е за F-Pace, който с многобройните си системи се представя отлично на тежък терен, дупки, разбити пътища, при завои и при рязко спиране. С един замах новият бисер хвърли ръкавицата срещу силни конкуренти като Porsche Macan, Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC.

Всичко в F-Pace e предизвикателно. Още първият поглед пада върху предната решетка и капака. С повече фантазия наистина можеш да помислиш, че един звяр от джунглата се е приготвил за фаталния скок върху жертвата. Тъй като вече не говорим за типичния спортен автомобил, трябва да отбележим, че до петима души комфортно се настаняват в купето. А багажното пространство от 650 литра дава възможност да се поставят три големи и няколко малки куфара. За шофьора е удоволствие да използва 10,2-инчовия сензорен екран с четириядрен процесор и твърдотелен диск.

Леката и здрава конструкция на модела се дължи на 80 процента алуминий в изграждането на F-Pace. Моделът със задно задвижване с дизелов двигател със 180 конски сили и механична скоростна кутия тежи само 1665 кг. А с бензиновия двигател V6 с компресор суперчарджър (380 к.с.) ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди. Електронно ограничената максимална скорост е 250 км/ч.

В крак с времето безопасността е издигната в култ. Свръхмодерната стереокамера, която е в основата на системата Автономна аварийна спирачка, сега има функция „разпознаване на пешеходци“ – първата в автомобил Jaguar. Стереокамерата задейства също системите за предупреждение за напускане на платното (Lane Departure Warning), придържане в платното (Lane Keep Assist), разпознаване на пътните знаци (Traffic Sign Recognition), интелигентно ограничение на скоростта (Intelligent Speed Limiter) и следене на състоянието на водача (Driver Condition Monitor). Лазерният Head-Up дисплей прожектира върху челното стъкло моментната скорост и ограниченията.

В F-Pace прави дебют системата Activity Key. Този „ключ“ е водоустойчива, удароустойчива гривна с вграден транспондер. Благодарение на нея истинският ключ на автомобила, че дори и резервният, може да бъде оставен в колата. Но без гривната никой от тях не работи.

Новата „дива котка“ вече е на пътя. А ако се съди по прогнозите, тя има всички шансове да стане бестселър на британското автомобилостроене.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.