Мъж изгоря при пожар в къщата си В Несебър пламна заведение, затворено от три месеца

Община Варна открива център за хора с тежки увреждания

Водолази ще се гмуркат с ретро-скафандър

Заради опасни скали е спряна теснолинейката до Разлог

Един загинал и 49 пострадали, след като влак дерайлира в Испания заради свлачище

Министър Желязков: Инцидентът с дерайлиралия влак е класически случай на форсмажор

Контрабандист на прекурсори остава окончателно в ареста Холандецът бил съден многократно в Белгия, лежал в затвора за търговия с дрога

Кметът на Шумен: Удовлетворен съм от свършената работа, продължаваме Градоначалникът писа 4 на заместниците, нареди Шумен в Топ-5 на градовете

Център за подкрепа на хора с увреждания ще бъде изграден във Велико Търново

Зелена светлина за производство на канабис в Гърция, 22 милиона евро са първите две инвестиции До края на годината се очаква да бъдат дадени още 14 лиценза

Интерпол отказа да приеме Косово

Кражба на домашна наденица разкриха в Разградско

Автомобил блъсна и уби жена на „Околовръстното шосе“ в София Пешеходката е пресичала неправилно

Петима от ранените при Кресненското дефиле са изписани от болницата

Пожар унищожил къща на 71-годишна, разследват палеж Второ семейство остава без дом в Разградско заради огнена стихия

Мая Манолова: „Топлофикация“ продължава да събира по 300 лева юрисконсутски възнаграждения

„Топлофикация“ продължава да събира юрисконсултски възнаграждения в размер на минимум 300 лева от всяко заведено дело. Дружеството не изпълнява ангажимента, който пое да намали претендираното възнаграждение до размера на задължението. Даже колекторите имат все пак някакъв срам и претендират за едно производство по 120-150 лева. Докато „Топлофикация“ е безжалостна – минимумът е 300 лв.“ Това заяви омбудсманът Мая Манолова пред БНТ.

Тя подчерта, че в рамките на нейните правомощия е направила всичко възможно за разрешаване проблемите на гражданите с топлофикационните дружества у нас.

„Упражних всичките си правомощия – подготвих специален доклад, конкретни мерки и препоръки към различните институции, събрах ги в институцията на омбудсмана, всеки пое конкретни ангажименти, сезирах Върховния касационен съд, Конституционния съд, еврокомисаря по защита на потребителите и в момента наблюдавам как всеки изпълнява ангажиментите, които е поел“, посочи общественият защитник.

Манолова изрази възмущението си, че след организирания форум в институцията на омбудсмана вече четири месеца Комисията за енергийно и водно регулиране /КЕВР/ не спазва публично поетите ангажименти пред българската общественост.

„По време на форума, който организирах, КЕВР публично пое ангажимент пред българските граждани, че през общите условия ще забрани на топлофикациите да начисляват юрисконсултски възнаграждения и излъга гражданите. Вече минаха повече от три, вече четири месеца откакто КЕВР, в лицето на нейния председател г-н Иван Иванов обеща, че ще започне процедура за забрана на тези юрисконсултски възнаграждения.

На второ четене г-н Иван Иванов, КЕВР и техните юристи обявиха, че нямат достатъчен капацитет и очакват от юристите на омбудсмана и по-точно от Консултативния конституционния съвет да каже как това може да се случи. Юристите, които са в съвета към омбудсмана, изготвиха становище, което съм изпратила на КЕВР. А сега чувам, че КЕВР е заявила, че иска консултации с още юристи“, отбеляза Манолова.

Омбудсманът изрази съмнение, че общественият независим регулатор може да се е поддал на натиск, защото не съществува никаква пречка, за да се започне процедура, с която да се забрани на топлофикационните дружества през юрисконсулските възнаградения „да съдират допълнително по още една кожа от хората“, каза Манолова.

„Не ми се ще да мисля, че са се поддали на натиск. Не ми се ще да мисля, че независимият регулатор, вместо да е независим, защитава не гражданите, а една монополна структура, която се храни с непазарни методи“, допълни общественият защитник.

„Трябва да призная, че след моята намеса има някои положителни моменти в работата на „Топлофикация София“. Те си оправиха информационната система, започнаха да предупреждават гражданите преди да ги дадат на съд в случаите за просрочени дългове. Като цяло намаляха делата, които завеждат, а се увеличиха споразуменията с граждани“, посочи Мая Манолова, но подчерта, че натиска й върху дружеството ще продължи докато поетите ангажименти не бъдат изпълнени.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.