Лазар Лазаров: Информацията, изнесена от БСП, за договорите на АПИ с "Агромах" не е вярна

Председателят на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров заяви пред БНТ, че информацията, която БСП изнася за договорите на фирма "Агромах" с Пътната агенция не е вярна и е поднесена манипулативно:

"Разбрах, че господата Кирил Добрев и Жельо Бойчев са внесли преди малко искане за моята оставка като предс. на УС на АПИ с изнесена информация, че Пътната агенция е дала договори за близо 300 млн. на фирма Агромах.

Мога да кажа, че тази информация абсолютно не отговаря на истината. Поднесена е много манипулативно. Аз ще дам в момента отговор почти по всичките по смоне все пак твърдения, които са изнесени от двамата господа. Разбира се, тази информация може да бъде проверена, тъй като наистина и в нашия отговор към парламентарните представители чрез МРРБ по никакъв начин не сме искали да ги обидим или да накърним тяхното достойноство. По-скоро те трябваше да видят, че нашата информация е абсолютно публична, тя седи на страницата на АПИ в интернет и всеки, не само народните представители, а и всеки гражданин, който се интересува или институция, може да направи справка за данните, които ги интересуват.", заяви Лазаров.

"Това е била целта на нашия отговор, който ние сме дали, а не по никакъв начин да ги обидим.

Първо, договорът за АМ Струма, лот 3-1 не е сключван от Пътната агенция. Тези 186 млн., ето тази най-голяма сума, която те визират, е сключен като договор още през 2015 г. от НК Стратегически инфраструктурни проекти, които към онзи момент въобще не са част от АПИ или нямаме никаква допирна точка с тях.

Разбира се, на 15.05 тази година вече те са част от АПИ, но към онзи момент, когато е провеждана и процедурата, когато е и сключен договорът, реално те са били самостоятелно юридическо лице.", пояснява той.

"Следващите договори, които се визират в изнесеното твърдение, са договорите за текущ ремонт и поддържане. Знаете, че АПИ има 28 такива отговори на територията на цялата държава. Те са за всяка област и съответно за автомагистралите. Тези договори, обаче, нямат цена. При провеждането на тръжните процедури тези договори са играни на база на единични цени на отделните видове работи, тъй като нито знаем към онзи момент, когато са провеждане процедурите, на каква стойност ще бъдат възлаганите работи, тъй като не знаем колко дълго ще продължи зимата (вътре е и зимното поддържане), не знаем какви аварийни ремонти ще излязат, тъй като вътре са и аварийните ремонти и свлачища, та затова тези договори са на единична цена.

Разбира се, за тези близо 2-3 години, ще станат, в които те поддържат пътната мрежа, на само 2 от 28-те договора, които ние имаме сключени, говорим за област Благоевград, тъй като се визира, че те са единствената фирма в Югозападна Б-я, а там имаме отделно още 2 договора, сключени със съвсем други фирми, говорим за Пътно поддържане Кюстендил и за Пътно поддържане Перник, така че те поддържат само Благоевград.", допълва инж. Лазаров.

"И за Централен Югоизточен говорим за Пловдив, където пък Пътища Пловдив е носител на договора, така че те имат само 2 договора от общо 28. И за тези две години изнесените данни са всъщност за сумите, които са им платени, както за зимното поддържане, така и за аварийните ремонти, които са им възлагани междувременно по пътната мрежа, и за превантивните ремонти, където сме правили такива. Така че тези договори са нормални, ако искаме все пак да има нормално проходима пътна мрежа в тези региони и трябва по някакъв начин да се поддържа.

Следващият договор, който те визират, е договорът за АМ Марица, допълнителната поръчка. Само искам да напомня, за съжаление, разбира се, не казвам, че това нещо е единичен случай, има го на всичките автомагистрали - геоложките особености на всеки един от терените, през които минават новите трасета на автомагистралите, за съжаление, не залегнаха в проектите, т.е. самите проектанти, когато са го проектирали, това нещо е много слабо засегнато и оттам почти в абсолютно, даже не почти, а във всички договори, имат такива допълнителни договори за подобряване на геоложките условия в съответните участъци.

Там, където има преовлажнени области, където има неустойчиви откоси, където има свлачища, пак казвам - за съжаление в проектите това много трудно може да се предвиди, някои от проектите са стари, какъвто е примерно и самият проект за Марица, той е още от 80-те години, актуализиран е, разбира се, във времето, но въпреки всичко такива геоложки изненади впоследствие излизат при всяко едно положение. Така че това е другият договор, който е възложен на тази фирма.

И всичко останало са пак допълнителни. Мога да кажа също, че специално за този участък от Марица имаме още няколко договора, които са със съвсем др. компании пак заради пропуски в проектирането и необходимостите, които впоследствие са се изискали." заяви още председателят на АПИ.

"Според мен, това е един пасквил, който не знам даже и каква е целта. Аз пак казвам - не съм политическо лице и не ме интересува политиката, но все пак това, което АПИ в последните години го прави и иска да промени коренно облика на пътната мрежа, по всякакъв начин от разни хора с разни цели и идеали се саботира, опорочава и иска да се снижи, и да се принизи, и да се опорочи, така че не виждам нищо притеснително в това, което те са изнесли.

Готови сме на всякакви видове проверки. Всеки един от тези договори между другото е минал всички видове проверки, които са били необходими - не само от наши институции, а и от международни, тъй като голяма част от тях се изпълняват със средства на ЕС, минали са одити и на нашите органи, управляващи, както и на ОЛАФ, така че мога да кажа, че нямам притеснения."

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Новини