Карлес Пучдемон пристигна в Копенхаген

Християн Гущеров е освободен от ареста тази нощ

15 организации настояват за среща с премиера за Банско

Лиляна Павлова: България отчита над 600% ръст на приходите и инвестициите в сектора на цифровите технологии

Шофьорка блъсна пешеходка в Търново

Извадиха 8 младежи от снежен капан на пътя Бузлуджа – Шипка

Театърът в Търново купи автомобили с осигурени 29 000 лева от държавата Автопаркът е подновен с два микробуса и камион

Издирват злосторник, нарязал гумите на кола в Търново

Взривиха златарско ателие в центъра на Бургас

Глобиха 3 000 лв. фирма след откъсната ръка

„Труд“ пристигна отвъд Южния полярен кръг

Емил Димитров-Ревизоро: Ще разсекретим всичко около доклада за БАЦИС

АПИ: Над 900 машини обработват пътните настилки в страната

Сменят 30-годишна апаратура в шуменската болница

Московски: След анализите на Световната банка и ЕБВР процедурата за концесията на летище София ще бъде рестартирана

Преграждат асансьорите за безопасност на децата

Експерти обсъждат пакет от мерки за намаляване на риска

80% от всички съоръжения в страната са опасни

Монтиране на допълнителни кабинни врати в асансьорите, за да се намали рискът за децата, които се возят в тях. Това обмислят от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН).

Предложението е част от мерките за повишаване безопасността на съоръженията, които се обсъждат на ранен етап, съобщи председателят на ДАМТН инж. Стефан Цанков пред „Труд“.

Експертите искат и въвеждането на допълнителни системи, които гарантират да няма претоварване. Според статистиката голям процент от инцидентите стават заради неправилна експлоатация на съоръженията. Сред тях са качването на огромни товари и опитите за отваряне на вратите, когато асансьорът е заседнал, посочи инж. Цанков.

“Нашата цел е периодично да добавяме мерки и плавно да вдигаме изискванията за безопасност”, каза той и допълни, че това ще става постепенно, за да не бъде натоварвана етажната собственост.

80% от асансьорите в България остават в плачевно състояние, алармира Валентин Маринков от Българската асансьорна асоциация. Машините са на възраст между 30 и 60 г., а някои достигат 80-90 г.

Основните причини за недоброто им състояние е нежеланието на собствениците да се грижат за съоръженията, както и заниженият контрол допреди няколко години, смята Маринков. По думите му на нито един от тези асансьори, произведени преди 1990 г., не е извършван планови ремонт, който да гарантира безопасността им.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.