На 17 декември 2018 да почерпят

Дидо от Д2 е големият победител във Фермата Съединение

Пет станаха жертвите на стрелеца от Страсбург

Невена Коканова открива Димитър Маринов преди Спилбърг Грандамата на българското кино е първата учителка на звездата от холивудския фаворит „Зелена книга“

Звезден финал на „Фермата“, Дидо от Д2 и Ваня отвяха Росица и Роман 

Порошенко: Няма да се удължава военното положение в Украйна, освен в случай на нападение от Русия

Медицински хеликоптер се разби в Португалия, четирима души загинаха

Льо Пен бие Макрон на президентски избори Сондаж отреди на крайнодясната лидерка 27% от гласовете

Гъста мъгла отменя полети в Холандия

Миле Китич слуша Фики в дома си

Катар има намерения да увеличи дяловото си участие в Дойче Банк

Израелци искат анексия на част от Западния бряг Депутати и министри се включиха в демонстрация на заселници

Каракачанов дава на съд за клевета бившия шеф на дирекция „Българско гражданство“ Катя Матева 

БНБ съветва: Банките да затегнат кредитните условия Предупреждават, че при вдигане на лихвите ще се увеличат лошите заеми

Поръчваме по интернет стоки от столични пазари Планира се ремонт на Женския пазар и първият пазар изцяло за български стоки

Новата Северна тангента – с куриозни пропуски

снимка: btvnovinite.bg

Жители на столичните квартали „Бенковски“, „Нови Искър“, „Илиянци“ и „Трeбич“ се оказаха откъснати от града след строежа на Северната скоростна тангента, предава БТВ.

Проектът на стойност 180 милиона лева, сега трябва да се преправи, защото не са изградени улици, по които хората да стигнат до скоростния път.

Недоволството срещу проекта започва още от 2012 г. – заради скоростната отсечка са премахнати старите пътища, а нови няма.

„Старият Комаришки път минаваше през прелеза на Илиянци. Свързваше Годеч, Михайловград, Враца. Просто пътят за Северна България беше оттук. С тази магистрала стана така, че ние не можем да минем от никъде за никъде“, коментира Иван Димитров, един от потърпевшите.

Въпреки че се намират само на 50 метра от тангентата, жителите на „Бенковски“ могат да се качат на скоростния път по два маршрута: единият с дължина 10 км, а другият – 7 км.

„По права линия от „Бенковски“ до „Требич“ са около 3 км, но за да стигнем до там, трябва да обиколим поне 12 – 13 до 20 км“, посочва Димитров. Готова детелина има. Подходи към нея обаче не съществуват.

По картите има няколко несъществуващи улици, сигнализира друг потърпевш – Евгения Каменова. Например в Столична община се води, че кварталът и тангентата са свързани с улица „Наука“. В действителност, обаче, улицата представлява трева, бъз и храсти.

Жителите сигнализират и за други недомислици:

„Имаме интересно технологично решение за запълване на празни пространства и фуги. Вероятно имат някаква роля на тампон, който да поема вибрациите – казва Евгения Каменова, сочейки неизмазани стиропорени платна и монтажна пяна. – Поне трябва да бъде измазано, изолирано от външни явления, защото този стиропор се рони“.

Основите на пътя и част от подлезите пък са пълни с вода, а с изхвърлената пръст от строежа са затрупани близки имоти.

„Няма как да отида до имота си. Просто няма. Аз съм отрязана, т.е. ние сме отрязани. Гранично с мен имам още шестима комшии, които също нямат достъп“, казва Тамара Здравкова, собственик на два и половина декара земя край тангентата.

Неудобства има и за шофьорите, слизащи от скоростния път, за да влязат в София. Това може да стане само по един черен път и подлеза за „Требич“. Той се оказва твърде тесен, а тировете трябва да се изчакват.

След недоволството на жителите на четирите квартала, от Министерския съвет са отпуснали 1,5 млн. лв. за улици.

„Ангажимент на Столичната община е да изгради уличната мрежа и локалните трасета, които обслужват малките население места и селата, които са в рамките на София“, коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

Според протестиращите, обаче, тази сума е недостатъчна. Те ще продължат с протестите, ако улиците за връзка с отсечката не се изградят.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.