На 23 април 2018 да почерпят

Графа открадна Ягода в “Гласът на България” Младата изпълнителка за малко да отпадне, след като загуби дуела с най-добрата приятелка на Симона Загорова - Никол

Колата намира място и паркира без водач Тестват нови технологии на летището в Хамбург

Албена посреща туристите в обновени хотели Аквапаркът се разширява с уникална детска водна зона

Ванеса Атанасова: И мъже танцуват на пилон Пол денс няма нищо общо с нощните заведения и стриптийза, категорична е треньорката

Джим Кери минава в психарски режим “True Crimes” е сниман в Полша

Ердоган повдигна въпроса за евентуална размяна на двамата задържани в Турция гръцки войници за осемте турски, които получиха убежище в Гърция

Армията вади танкове и ракети на площада На Гергьовденския парад 1200 души ще набият крак на жълтите павета

Нападнаха две момчета в Западния парк в София

30 на сто по-евтини онлайн документи от кадастъра 2000 човека на ден чакат в администрациите на агенцията в цялата страна

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в понеделник, 23 април 2018

ZDF: “Химическата атака” в Сирия е била фалшива (ВИДЕО)

МВФ прие нови регламенти за по-системно оценяване на корупцията

Циганин блудствал с 4-годишната си племенница (обзор)

Пуснато е движението по новия обходен път за смолянското село Тикале Зам.-министър Йовев инспектира мястото

Учители: Обемът на програмите е огромен, проблем е и тяхната философия

Учениците са жертва на неадекватността на българското образование, каза преподавателят по български език и литература Албена Руневска пред БТВ.

Повод за коментара й станаха поредните изключително ниски резултати на изпитите след VII и след XII клас. По думите й двойките не са толкова голям проблем, колкото факта, че с изключително нисък процент на верните отговори получаваш „Среден (3)” и практически оценката е достижима даже само с налучкване.

„Българското училище е дълбоко остаряло, за да отговаря на потребностите на учениците”, посочи Руневска и подчерта, че не може да говорим, че сегашните деца са „тъпи” – те просто са по-различни от тези през 90-те, които са имали друг вид отношение към учителите.

Колегата й Красимира Божкова посочи, че за първи път държавният зрелостен изпит по математика се е покривал напълно със задължителния минимум. По думите й в VII клас все още има разминаване и това е показателно, че при изработката на задачите трябва да има действащи учители.

„Държавният зрелостен изпит от години е перфектен, отговаря в цялост на учебно-изпитната програма, обаче учениците не са в състояние да покрият успешно тези изисквания без да се обучават паралелно”, заяви Руневска.

Според нея вече се е обособила съвсем легална паралелна система на образование под формата на голям брой школи.

Като алтернатива Божкова предложи осигуряването на допълнителни часове за подготовка за матура в училище, но Руневска контрира, че ЗИП часовете трябва да са по специална програма и, поне по литература, изисква включването на нови произведения, а не затвърждаване на наученото по старите.

„Ние работим по едни програми, които са претоварени като материал. Обемът е огромен, има проблем и с философията на самите програми”, допълни Руневска и посочи, че проблемите няма да бъдат разрешени, докато не отпаднат „тези списъчни състави от автори и произведения”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.