От „развързването на кесията“ не печелят най-бедните Намаляването на данъците има голям ефект върху икономиката

Смяна на върха Новият луксозен SUV на VW завива със задните колела и масажира пътниците

Саутгейт е най-елегантният селекционер на мондиала

Музеят в Търново показва безплатно експозиции, свързани с последните дни от живота на Левски Културната институция отбелязва 181 години от рождението на Апостола на свободата

Посланикът на Франция Ерик Льобедел: Титлата развълнува цяла Европа

Шефът на БАБХ Дамян Илиев: Избиването на животни заради риск от чума е единствената възможна мярка

Мария Габриел: Човекът трябва да бъде в центъра и да бъде този, който управлява технологиите

Зам.-министърът на земеделието Цветан Димитров: Животновъдите ще получат пълна субсидия за 2018

Какво направил Чък Норис, като се качил без билет в тролей №9

Явор Гечев, „Четири лапи”: БАБХ може да докара чумата до Видин

Беларус дарява на Сърбия четири нови изтребителя „МиГ-29“

Слънчево и горещо ще е времето днес

БАН ще проверява финансовото състояние на НИМХ

Сблъсъци с полицията във Франция след празненствата за световната титла

Експерти класираха най-безполезните функции на смартфоните

Учители: Обемът на програмите е огромен, проблем е и тяхната философия

Учениците са жертва на неадекватността на българското образование, каза преподавателят по български език и литература Албена Руневска пред БТВ.

Повод за коментара й станаха поредните изключително ниски резултати на изпитите след VII и след XII клас. По думите й двойките не са толкова голям проблем, колкото факта, че с изключително нисък процент на верните отговори получаваш „Среден (3)” и практически оценката е достижима даже само с налучкване.

„Българското училище е дълбоко остаряло, за да отговаря на потребностите на учениците”, посочи Руневска и подчерта, че не може да говорим, че сегашните деца са „тъпи” – те просто са по-различни от тези през 90-те, които са имали друг вид отношение към учителите.

Колегата й Красимира Божкова посочи, че за първи път държавният зрелостен изпит по математика се е покривал напълно със задължителния минимум. По думите й в VII клас все още има разминаване и това е показателно, че при изработката на задачите трябва да има действащи учители.

„Държавният зрелостен изпит от години е перфектен, отговаря в цялост на учебно-изпитната програма, обаче учениците не са в състояние да покрият успешно тези изисквания без да се обучават паралелно”, заяви Руневска.

Според нея вече се е обособила съвсем легална паралелна система на образование под формата на голям брой школи.

Като алтернатива Божкова предложи осигуряването на допълнителни часове за подготовка за матура в училище, но Руневска контрира, че ЗИП часовете трябва да са по специална програма и, поне по литература, изисква включването на нови произведения, а не затвърждаване на наученото по старите.

„Ние работим по едни програми, които са претоварени като материал. Обемът е огромен, има проблем и с философията на самите програми”, допълни Руневска и посочи, че проблемите няма да бъдат разрешени, докато не отпаднат „тези списъчни състави от автори и произведения”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.