ГЕРБ уличиха в лъжа БСП преди вота (обзор) Митниците и ДАНС спрели теч за милиарди още през 2016-та

САЩ призоваха Турция да покаже въздържаност в Сирия

„Левски“ сгази австрийци с 3:0

Българските вина и мед са хит в Германия Цените на бутилките започват от 4 евро, а таван няма

Германските социалдемократи гласуваха за преговори за коалиция с Меркел

Ергодан заяви, че операцията в Африн ще бъде завършена в много кратки срокове

Памела Андерсън асистира на известен илюзионист

Ким Кардашиян пак се разголи

Видимостта на магистрала „Тракия“ е намалена поради мъгла АПИ съветва шофьорите да карат внимателно

Не вършим нищо незаконно, твърдят създатели на криптовалута

Кметове договориха методика за финансиране на общинските болници

Лозан Панов се е поставил над закона, като не е подал имуществена декларация пред Сметната палата

Бабинден бе отбелязан на площада в Несебър

Антон Недялков: Бях пред край на кариерата

Дейвид Джеймс ексклузивно пред „Труд“: Берба е елегантен и нестандартен

Шофьорът седи по средата

Преди 24 години, по време на състезателния уикенд от „Формула 1” в Монако, за първи път бе представена една от най-великите спортни коли за всички времена – McLaren F1. Четвърт век по-късно на същото място този култов модел отново бе поставен в центъра на вниманието от своите създатели. При появата си през 1992-а той пренесе на улицата техниката от „Формула 1” и даде шанс на платежоспособните шофьори да се почувстват като големите шампиони на „Макларън” – Аертон Сена и Ален Прост.

Макар че производството на McLaren F1 спира през 1999-а и са сглобени едва 106 екземпляра, това остава най-бързият сериен автомобил (391 км/ч) чак до 2013-а. Без него едва ли щяха да се появят още по-бързите му наследници като Koenigsegg Agerra R, Bugatti Veyron и Hennessey Venom GT, които обаче използват двигатели с принудително, а не с атмосферно пълнене. Конструкторите на McLaren залагат на 12-цилиндров агрегат без турбокомпресори, за да има пилотът пълен контрол върху него. 6,1-литровият V12 е производство на BMW и изпраща към колелата мощността на 627 коня през 6-степенна механична трансмисия с карбонов съединител. Колата е компактна (дължина 4,29 м) и лека (1138 кг). При това – много аеродинамична и по нисък коефициент на челно съпротивление (0,32) превъзхожда Bugatti Veyron (0,36). В резултат на това ускорението е феноменално – за 3,4 секунди от 0 до 100 км/ч, за 9,4 секунди от 0 до 200 км/ч, за 23 секунди от 0 до 300 км/ч. Само за 9 секунди автомобилът спира от скорост 370 км/ч, като се нуждае едва от 500 м.

За разлика от всички модерни суперколи, в McLaren F1 водачът стои по средата и от двете му страни има по още една седалка за пътници. Днес моделът струва милиони. Най-скъпопродаденият екземпляр на търг удари цена 14 млн. долара. Сред известните собственици на McLaren F1 са модният гуру Ралф Лорън, музикантът Ерик Клептън, актьорът Роуан Аткинсън, султанът на Бруней. Само много богати хора могат да си позволят да поддържат такъв автомобил. Задължителното сервизно обслужване на 10 000 км (или 18 месеца) струва 50 000 евро. Двигателят също харчи много – в тестове от британски журналисти бе установен разход на гориво 47 л/100 км. Но тези цифри не могат да развалят впечатлението от върховите скоростни качества на този славен автомобилен ветеран.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.