Окончателно увековечиха Кари Фишър в Холивуд

Жителите от Пиринско откриват плажния сезон в Гърция с еднодневни турове за 25 лева

Макрон има намерение да посети отново Русия по време на Мондиал 2018

Николас Мадуро обвини САЩ в “конспирация” срещу Венецуела

Бившият румънски президент Траян Бъсеску се оттегля от политиката

Дърво се стовари върху кола в центъра на Пловдив

1/3 от закараните с линейка пациенти на УМБАЛ “Св. Анна” са пострадали при катастрофи

Полша и Литва сключиха споразумение за изграждане на газопровод, свързващ двете страни

Владислав Горанов ще председателства заседание на ЕКОФИН

Цените на горивата в Гърция скачат

Бургаската група Lemon Box изнася концерт в Авиомузея на 30 май

Песимистични са прогнозите за пострадалия 19-годишен при катастрофата на “Тракия” Момчето е син на приятеля на певицата Емилия

Св. Кирил – първият ни водолаз Съавторът на азбуката вади мощите на Св. Климент от Черно море с подводна камбана

Морган Фрийман се извини, след като беше обвинен в сексуален тормоз и непристойно поведение

Без дизел в новото Volvo S60 Всички нови модели на марката от 2019 г. ще бъдат електрифицирани

Купуват 44 еко автомобила, ресорната министърка се качва на такъв

44 електрически и хибридни автомобила ще бъдат купени по пилотен проект на Националния доверителен екофонд, съобщават от пресцентъра на Министерството на околната среда и водите. 

34 електрически и 10 хибридни автомобила ще бъдат купени с помощта на Националния доверителен екофонд (НДЕФ), а използването им ще доведе до спестяване на 138 т въглероден диоксид годишно. Това съобщи министърът на околната среда и водите Ивелина Василева. Пилотната схема беше обявена в края на март и е с бюджет 1 млн. лв.

Одобрени са проектите на 22 общини, 3 министерства и Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“, които ще получат субсидия от 20 хил. лв. за електромобил и по 10 хил. лв. за хибриден тип „plug in“.

Сред одобрените кандидати е и Министерството на околната среда и водите, което ще се сдобие с два екоавтомобила – един електрически и един хибриден.

„Автомобилът, на който сега се возя, е 10 годишен, дизелов, и със замяната му ползите ще са видими – нулеви емисии, по-малко замърсяване на въздуха и по-малко шум“, каза министър Василева. Тя обясни, че целта на пилотния проект е да бъде даден пример на обществото за използването на по-екологични превозни средства. Сега предстои одобрените кандидати да обявят обществени поръчки за избор на доставчици, което ще отнеме не повече от два месеца. Очаква се първите превозни средства по пилотната схема да тръгнат по пътищата през ноември.

За улеснение на общините МОСВ съвместно с НДЕФ и Агенцията за обществени поръчки подготви унифицирана тръжна документация, а Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията помогна при разработването на критериите за кандидатстване. Няма изискване за марки и доставчици, важно е превозните средства да отговарят на заложените изисквания.

Пилотната схема ще бъде развита и през следващата година. Обмисля се подпомагане на държавните и местните власти за закупуване на микробуси, но това зависи от резултатите на програмата.

Новите екологични транспортни средства ще изпълняват различни функции. Някои от тях ще обслужват строителни обекти, с други – ще се извършва контрол по пътната мрежа. Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ ще се сдобие с 3 електромобила, с които ще осъществява контрол по трудовото законодателство. Министерството на икономиката ще покрива куриерски нужди, а община Трън ще използва автомобила за целите на социалния патронаж.

Министър Василева подчерта, че политиката на МОСВ е насочена към стимулиране използването на екологичен транспорт. Електромобилите са освободени от данъци, а от вчера влязоха в сила и по-ниски екотакси при закупуването им. Те са с 30% по-ниски за електромобилите и 15% по-ниски за хибридните. Към октомври 2015г. у нас са регистрирани 444 електрически превозни средства, но се надяваме броят им да се увеличава, каза министърът.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.