Виртуозът Найджъл Кенеди идва във Варна с “Бах среща Гершуин” За първи път правят специално озвучаване в ДКС за кристален звук

Във Варна ще обучават гимназисти по 7 нови професии Разкриват паралелки за бутикови модисти и съдебни служители

Започна срещата между Борисов и Орбан (СНИМКИ)

Сергей Лавров: ЕС разширява влиянието си с ултиматума „или сте с нас, или с Русия“

Пожар затвори временно ТЕЦ „Република” в Перник

ВСУ “Черноризец Храбър” ще приема студенти по професионални направления

Два автомобила изгоряха в Бургаско

Море от черно заля червения килим на наградите БАФТА

Айтозлия се задуши в пожар

MTG продаде Нова телевизия на чешкия милиардер Петр Келнер за 185 млн. евро

Задържаха 8 души в Дупница за държане и разпространение на наркотици

Илияна Йотова: Левски не е за политическа употреба

Непълнолетни вандали унищожиха изложбени пана в Павликени

Трус от 6,1 по Рихтер разлюля Мексико

Ученик маскира дрога в дъвки

Какви ги творят около дупките зад подземна София

Три месеца след началото на инфраструктурната блокада на столицата заради третия лъч на метрополитена екип на „Труд“ хвърли едно око зад оградите

Изминаха близо три месеца от затварянето на възлови булеварди в столицата заради изграждането на третия лъч от метрото. Сред тях са два участъка от бул. „Патриарх Евтимий“ и кръстовището на бул. „Цар Борис III“ и ул. „Житница“ от едната страна и бул. „Гоце Делчев“ от другата. Там, също както и на Орлов мост, района пред Малък градски театър „Зад канала“, бул. „Пенчо Славейков“ и кръстовището на бул. „България“ с бул. „Петко Ю. Тодоров“, се извършват изкопни дейности за строежа на метространциите по трасето. Самият тунел се прокопава с механизирана тунелопробивна машина (TПM), която ще започне работа от ул. „Житница“ и ще приключи в западната част на парка „Заимов“. Изграждането на този участък е първият етап от строителството на третия метродиаметър.

Шофьорите вече свикнаха с алтернативните маршрути – например двупосочното движение по бул. „Васил Левски“ и в тунела под НДК, и задръстванията там са много по-редки в сравнение с първите дни след новата организация на движението. Оживените райони на пазара „Красно село“ и бул. „Патриарх Евтимий“ сега са утихнали, няма автомобили и тълпи от хора, но шум идва от строителните машини – на метри от прозорците на жилищните сгради. Тротоарите са стеснени и на места се налага преминаването по дървени мостчета над изкопи, което за възрастни хора и майки с колички е трудна задача. Прави впечатление, че на повечето от затворените и изпразнени магазини и заведения има указания за новото местонахождение на същия бизнес или на друг обект от веригата. Други, като закусвалня, бар и аптека по бул. „Патриарх Евтимий“, все още работят въпреки малкото пешеходци по стеснените тротоари.

Плътните заграждения скриват кипящия труд по новите метростанции за погледите на любопитните минувачи, но не и за вестник „Труд“. В участъците на станциите по бул. „Патриарх Евтимий“ изкопите по дължината и ширината на шосето вече са над 5 метра дълбоки. Стените, отстоящи на метри от основите на блоковете, са укрепени. Сонди продължават да пробиват, а камиони изнасят пръстта. Електропреносни трасета, които пресичат улицата, са изведени над земята в червени тръби. Строителството засега е пощадило дърветата по тротоарите, оставащи зад загражденията.

Подобна е картината и по ул. „Житница“, където освен струпаната техника е монтиран и кулокран. По бул. „Гоце Делчев“ и на площадката до Орлов мост (където линията ще прави връзка с първия лъч на метрото) работата е на по-начален етап и траповете там са все още плитки. На Орлов мост спирката на градския транспорт е изместена със стотина метра в посока на НДК, а шосето е стеснено. Стеснен е и автомобилният път и по бул. „Цар Борис III“ на кръстовището с „Житница“ и „Гоце Делчев“. Трамвайното трасе там временно е изместено и прави дъга, заобикаляйки разрастващия се изкоп. Релсовият път е ограничен до един коловоз, което налага мотрисите да се изчакват на спирките от двете страни на кръстовището, за да се разминат. Автобусите по линии 73, 83 и 102 се движат по променени маршрути. Натовареното движение по това кръстовище вероятно ще остане спомен, тъй като след реконструкцията бул. „Гоце Делчев“ ще преминава в тунел под бул. „Цар Борис III“.

По план надземните дейности по метространциите по бул. „Патриарх Евтимий“ приключват до края на следващото лято, след което движението ще бъде възстановено. За дейностите по бул. „Гоце Делчев“ срокът е до октомври т.г. По това време ще започне работата и по втория подучастък от метродиаметъра – от депо „Земляне“ до кв. „Горна баня“. А през 2019 г. третият лъч на софийското метро ще започне да функционира.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.