От днес грипна епидемия и в Благоевград

Спасителна акция за блокирани в старопланинска хижа близо до връх Шипка

15 пострадали след удар на влак в стена в Австралия

САЩ планират да изпратят допълнително хиляда души в Афганистан

Френският външен министър: Русия не може да реши сама сирийската криза

Близо 65 хиляди души останаха без ток в Канада заради силния вятър

165 машини чистиха снега в София през нощта

Импровизирано взривно устройство избухна в мол в Калифорния, няма пострадали

Лавров: Русофобията на Запада сега е по-лоша, отколкото по време на Студената война

Швейцарският курорт Цермат е блокиран заради повишена лавинна опасност

Повече момчета според поверието в „Дева Мария“

Броят на жертвите на пожара в Прага нарасна на 4

Учени създадоха карта на движението на мисълта в мозъка

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 22 януари 2018

Най-интересните изложби по света тази пролет

Разширеният Панамски канал започва да приема мегакораби

По разширения Панамски канал от днес ще могат да пътуват мегакораби, пише ДПА. Разширеният воден път, свързващ Атлантическия и Тихия океан, трябва да постави началото на нова ера в световната морска търговия. Новите шлюзове ще позволят през съоръжението да преминават товарни кораби от т. нар. клас „Постпанамакс“ („Панамакс“ са морски съдове с максимални размери, позволяващи преминаване през канала според старите му размери), които могат да пренасят до 14 000 контейнера. Това е над три пъти по-голям товар, отколкото можеше да бъде превозван досега по водния път.

Контейнеровозът „Коско шипинг Панама“ ще открие разширеното съоръжение. Той ше премине през новите шлюзове под погледа на президента Хуан Карлос Варела, лидери от региона и хиляди зрители и гости.

Танкери, които пренасят втечнен природен газ, ще могат да преминават през канала, вместо да заобикалят нос Хорн, което ще пести време и пари.

За да запази конкурентността на съоръжението в световния транспорт и търговия Панама се реши да започне огромния проект, в ракмите на който са разчистени 150 милиона кубични метра пръст и скали.

За построяването на новите шлюзове са използвани

192 000 тона стомана (19 пъти повече от използваните за Айфеловата кула) са използвани за да бъдат поставени новите шлюзове. През изминалите години на строежа са работили близо 40 000 души.

Мегапроектът струва най-малко 5,25 млрд. долара. Ръководството на канала оспорва преразход от 1,6 млрд. долара, обявен от строителната компания Джи Ю Пи Си (GUPC) и ако компанията спечели спора, стойността ще нарасне.

На входовете от Атлантическия и Тихия океан са построени нови системи от шлюзове и са прокопани нови канали за достъп, а ширината и дълбочината на самия плавателен път са увеличени. В бъдеще по-малките кораби ще използват стария маршрут, а по-големите – новите шлюзове.

35-40 кораба дневно преминават през Панамския канал. Разширяването няма да промени този брой, но ще направи възможно и преминаването на големи съдове.

„След разширяването 96 процента от всички кораби в света ще могат да минават през шлюзовете ни“, посочи Моника Мартинес, говорителка на службата, управляваща канала. Тя информира, че се очаква преносът на товари да се удвои от сегашните 300 млн. тона годишно до 600 млн. тона.

От контролната кула в Коколи на тихоокеанския бряг пазачите наблюдават шлюзовата система от три камери. От съображения за сигурност всички системи са дублирани.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.