Трети сме в ЕС по пренаселени квартири Това е основа за сериозно развитие на пазара през следващите години, смятат брокери

Двама полицаи пострадаха при катастрофа с партулка в столицата

Армията иска оферти за нови кораби Седем държави се включват в търга

Памела Андерсън се обиди на премиер

Университетската болница в Стара Загора остана без парно

Този протест отдавна не е на майките Той е на една болна жена, която продаде душата си, бог знае на кого, написа една от лидерките на протеста

Шофьор разби с юмрук прозореца на кола след спор за предимство

Могат ли да ме уволнят дисциплинарно от разстояние?

400 лв. осигурителен доход за фермерите Пчеларите се обявиха против вдигането на прага до 560 лв.

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 20 ноември 2018

Волен Сидеров: Нямам амбиция за постове в изпълнителната власт

Москва пусна кадри от полет на новия Су-57 над Сирия (ВИДЕО)

Влак дерайлира край Симитли, ранен е машинистът

Борисов води бизнесмени в Мароко Премиерът получи покана от крал Мохамед VI през септември

Софийският районен съд е потвърдил наложената от Сметната палата глоба от 1000 лв. за Лозан Панов

Разширеният Панамски канал започва да приема мегакораби

По разширения Панамски канал от днес ще могат да пътуват мегакораби, пише ДПА. Разширеният воден път, свързващ Атлантическия и Тихия океан, трябва да постави началото на нова ера в световната морска търговия. Новите шлюзове ще позволят през съоръжението да преминават товарни кораби от т. нар. клас „Постпанамакс“ („Панамакс“ са морски съдове с максимални размери, позволяващи преминаване през канала според старите му размери), които могат да пренасят до 14 000 контейнера. Това е над три пъти по-голям товар, отколкото можеше да бъде превозван досега по водния път.

Контейнеровозът „Коско шипинг Панама“ ще открие разширеното съоръжение. Той ше премине през новите шлюзове под погледа на президента Хуан Карлос Варела, лидери от региона и хиляди зрители и гости.

Танкери, които пренасят втечнен природен газ, ще могат да преминават през канала, вместо да заобикалят нос Хорн, което ще пести време и пари.

За да запази конкурентността на съоръжението в световния транспорт и търговия Панама се реши да започне огромния проект, в ракмите на който са разчистени 150 милиона кубични метра пръст и скали.

За построяването на новите шлюзове са използвани

192 000 тона стомана (19 пъти повече от използваните за Айфеловата кула) са използвани за да бъдат поставени новите шлюзове. През изминалите години на строежа са работили близо 40 000 души.

Мегапроектът струва най-малко 5,25 млрд. долара. Ръководството на канала оспорва преразход от 1,6 млрд. долара, обявен от строителната компания Джи Ю Пи Си (GUPC) и ако компанията спечели спора, стойността ще нарасне.

На входовете от Атлантическия и Тихия океан са построени нови системи от шлюзове и са прокопани нови канали за достъп, а ширината и дълбочината на самия плавателен път са увеличени. В бъдеще по-малките кораби ще използват стария маршрут, а по-големите – новите шлюзове.

35-40 кораба дневно преминават през Панамския канал. Разширяването няма да промени този брой, но ще направи възможно и преминаването на големи съдове.

„След разширяването 96 процента от всички кораби в света ще могат да минават през шлюзовете ни“, посочи Моника Мартинес, говорителка на службата, управляваща канала. Тя информира, че се очаква преносът на товари да се удвои от сегашните 300 млн. тона годишно до 600 млн. тона.

От контролната кула в Коколи на тихоокеанския бряг пазачите наблюдават шлюзовата система от три камери. От съображения за сигурност всички системи са дублирани.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.