Големите крачки на малкия баварски SUV

Понякога малките правят големите крачки. Конкретен пример е BMW X1. С нова платформа, подобрени двигатели, повече място и базово предно предаване купувачите вече получават един много различен в техническо отношение автомобил в сравнение с досегашния модел. Второто поколение на най-малкия SUV със синьо-белия пропелер в емблемата е форлойфер на някои големи промени в гамата на германската марка. Дизайнът също е модернизиран в стилистиката на Х3 и Х5.

Новият X1 разбива две клишета - че всеки следващ модел е по-голям от предходния и че всяка кола на BMW е със задно предаване. Тук дължината на автомобила е намалена с 0,5 см до 4,40 м, но височината е увеличена с 5,3 см до 1,60 м. По-къс, но по-широк и по-висок - автомобилът стъпва уверено и хармонично на пътя върху красиви джанти с размер от 17 до 19 инча. Водачът и пътникът отпред седят с 3,6 см по-високо, а пасажерите отзад - с 6,4 см. По този начин се създава по-силно усещане за SUV, каквото липсваше при първото поколение Х1. Новата платформа с напречно монтиран двигател позволява на инженерите да направят по-големи пътническата кабина и багажника, макар че междуосието е скъсено не с един или два, а с девет сантиметра - 2,67 м (а знаем, че дългото междуосие е характерен белег за BMW). Въпреки това на втория ред настаняването е много по-комфортно. Опционалните регулируеми седалки се движат на шини напред и назад. Така може да се увеличи допълнително пространството за краката на пасажерите, когато не се използва пълният капацитет на багажника. Лесно се транспортират и дълги предмети, тъй като облегалките отзад са разделени на три части и се сгъват. Обемът на товарния отсек значително е пораснал - с 85 л до 505 л, плюс това разполага с допълнително голямо отделение под двойното дъно. А когато се свалят облегалките на задните седалки, вместимостта нараства до 1550 л. Накратко - X1 вече върши добра работа и като семейна кола, при която активно се използват всички места и багажникът. Гъвкавият интериор и увеличеното вътрешно пространство правят модела много по-функционален и в същото време остава удобен за ползване в града заради компактните размери. А на дълъг път си казват тежката дума по-комфортното окачване, тихите и мощни двигатели и глезотии като облегалките на втория ред, чийто наклон се регулира.

Отпред водачът сяда в разкрасен кокпит в характерната стил на BMW - изчистени повърхности, качествени материали, прегледни уреди. Серийни са инфоразвлекателната система iDrive със свободно стоящ 6,5-инчов цветен монитор (в по-високите нива - 8,8 инча), климатичната система и аудио системата. С бутон до скоростния лост шофьорът избира между три режима на поведение на автомобила - комфортен, спортен и екологичен. Всеки от тях е адаптиран със съответните настройки на мотора, трансмисията, ходовата част, кормилното управление, климатизацията.

Стигаме и до голямата промяна - въвеждането на предното предаване. Новият Х1 е вторият модел на BMW след вана Active Tourer, който прехвърля двигателната тяга върху предната ос, но само в базовите изпълнения. От лансирането на Х1 през 2009 г. досега са продадени над 730 000 екземпляра. Мнозинството от купувачите едва ли биха се спрели върху модел с предно предаване и три цилиндъра, но и такива ще се появят в гамата на новия модел. За да се привлекат и клиенти, за които е важно да карат BMW, но не се нуждаят от много коне в мотора и 4х4. Трицилиндровите варианти sDrive 18i и sDrive16d се задвижват от нови 1,5-литрови двигатели съответно със 136 и 116 конски сили. На повече внимание от страна на клиентите вероятно ще се радват версиите с четири цилиндъра с обем 2,0 л, като най-мощните от тях X1 xDrive 25i и X1 xDrive 25d генерират 231 конски сили. Само с предно предаване всъщност са единствено базовите трицилиндрови sDrive 18i и X1 sDrive16d, които имат по-късен пазарен старт. При следващите във възходящата градация по мощност четирицилиндрови модели 20i (192 конски сили), 18d (150 конски сили) и 20d (190 конски сили) купувачът има избор между предно sDrive и двойно xDrive задвижване. Всички останали версии са оборудвани с интелигентната система за двойно предаване xDrive. Новото поколение двигатели намаляват разхода на гориво средно със 17% и в същото време са по-мощни. В сравнение с предишния модел изминаването на 100 км поглъща почти литър по-малко. По заводски данни 190-те коня на X1 xDrive 20d пият средно по 4,8 л дизел от резервоара. На практика един компактен, практичен и мощен SUV дава разход като на малка градска кола, особено когато е оборудван с 8-степенна автоматична трансмисия.

LED фарове и модерни системи на борда

Втората генерация X1 получава най-модерните електронни асистенти на BMW. Новост за модела е Head-Up дисплеят, който показва на предното стъкло точно пред погледа на водача важните данни от работата на автомобила. Опционално автомобилът може да получи изцяло LED фарове и автоматично отваряне и затваряне на капака на багажника. Електрониката предупреждава при излизане от лентата на движение, опасност от сблъсък, разпознава пътните знаци, управлява автоматично дългите светлини, спира автономно при риск от челен удар в градски условия. Активният автопилот с функция Stop&Go поддържа желаната скорост и дистанция до движещия се отпред автомобил при скорост до 140 км/ч и улеснява движението в натоварен трафик. Асистентът за паркиране осъществява автоматично успоредно и перпендикулярно паркиране, а в града асистентът за задръстване поддържа скоростта (до 60 км/ч), лентата и дистанцията.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Политика