На 24 февруари 2019 да почерпят

Мартин, покровителят на българите в Европа Председателят на фондация “България” издава 2 списания, за да подпомогне бедстващи сънародници

Предупреждение за ниски температури в 12 области утре

Мадуро прекъсна дипломатическите отношения с Колумбия

20 хиляди протестират пред казармите на Националната гвардия в Каракас

Кораби на НАТО акостираха във Варна

Премиерът Борисов на среща на върха между ЕС и Лигата на арабските държави

Цветанов в Благоевград: ГЕРБ трябва да показва предимствата на ЕС, а не да говори като БСП

Хуан Гуайдо: Високопоставени чиновници на Мадуро са избягали в Турция

Алберт Попов: В България и стените помагат, надявам се да зарадвам публиката

Паргов: Крайният срок БСП да се върне в парламента е 27 май

Сърби кандидатстват за прием в армията на Косово

Полицаите, пострадали при ареста на 17-годишен таксиджия: Законът трябва да ни защитава повече

Хамид Хамид: ДПС остана единствената опозиция в парламента

Ябълките са естествен щит срещу болестите Те са единствените плодове, подходящи за десерт

Варненският кей става атрактивна зона

Портът работи на пълни обороти и не губи и педя земя

Строи се арт инсталация от корабни контейнери

Само на метри от вълните – не на плажа, а на самото пристанище, започна вторият етап от реализация на идеята Варна да се отвори към морето. Няма как проектът да не продължи, след като от миналото лято насам кеят стана любимо място за разходка и отдих на варненци и на гостите на града. С общи усилия на пристанищното ръководство и на кмета на Варна Иван Портних се създаде един балансов модел без аналог между интересите на хората и голямото държавно предприятие, без да спира или намали производството си. С оригинални идеи започна поредно разчистване, ремонт, обилно озеленяване на атрактивната зона край морето. С поетапното й изграждане ще бъде посрещнато първото масово събитие на 2 юли – Деня на летенето (Flugtag) , след това – Деня на Варна на празника на Света Богородица и в целия си завършен блясък – престижната международна регата „Тол Шипс“ на 1 октомври.

Вече се вдига една уникална арт инсталация от 5 големи 40-футови корабни контейнера, боядисани в ярки цветове и пригодени да станат атрактивни заведения, кокетни кафенета, а на втори и трети етаж -трибуни и пресцентрове за предстоящите спортни и морски събития. Най-горе е изписано наименованието на гостоприемния домакин – „Порт Варна“, като нощем надписът ще свети и ще се вижда отдалеч. Встрани ще има красива и удобна детска площадка, както и няколко по-малки контейнера от 20 фута за напитки и бърза закуска в допълнение. Покрай палмите и красивите цветарници, предоставени от общината още миналото лято, се засаждат алеи с рози. Там, където свършва старият вълнолом, е изграден портал за пешеходци, за майки с колички, лесен достъп е осигурен и за хората с увреждания. В зоната се строи и паркинг само за 24-часово ползване и по всички изисквания за сигурност на полицията и общината. Всъщност сигурността на хората край морето е най-голямата грижа на пристанищното ръководство, за да не се допусне нито един инцидент и при най-масовите събирания на кея. Трябва да забравим онова време, когато при регати, за да видят всички ветроходи и яхти, хората кръстосваха през производствените зони без каски и никакви мерки за безопасност, категорични са от порта. Вече са вдигнати специални спасителни средства -с пояс, кука и стълбички за бърза реакция при инцидент. Поставен е пояс от павета, в който се спират полетелите на кънки и ройлери деца. Естествена преграда за тях са и въдичарите, които вече никой не гони от кея и спокойно си чакат наслука.

Паркингът ще се ползва гратис за определени минути, а на всеки следващ час ще се плаща по левче. Целта е не толкова да събираме приходи, а да създадем удобство на хората с коли, дошли на разходка, на заведение и плаж, но след 24-часов престой ще репатрираме „забравените “ автомобили с цел сигурността на пристанището, категорични са от ръководството. Освен това според изискванията на гранична полиция, митница и други служби, портът се затваря при пристигане на лайнери, военни кораби на НАТО.

След паркинга предстои друга голяма изненада -правят на самия кей от стар бункер рибно ресторантче за морски деликатеси и бира. На следващ етап ще бъде преобразен изтърбушен и неизползван склад от 35 години насам. Изискването към инвеститора е да запази възможно най-много автентичния външен вид на склада, така че да се впише в общата визия на Стара Варна заедно с оцелялата стена на някогашния вълнолом. Наемателите на двете стари сгради са спечелили обявените публични търгове по Закона за държавната собственост, инвестициите за преобразяването им в крайбрежни заведения са за тяхна сметка, но модернизирани имотите си остават в активите на пристанището. Портът не губи нито педя от своята територия в атрактивната зона, производството се върти на пълни 100-процентови обороти, отваряме нови работни места на портала, бариерите и за поддръжка, тушира ръководството някои притеснения на своите служители, които се появиха още преди година в тази връзка. Има идея друг стар склад да стане музей на пристанище Варна – морския прозорец към света, което се гордее с много богата история още преди официалното му откриване през 1906 г.

Атрактивната зона на кея прави Варна още по-интересна круизна дестинация и привлекателна спирка в маршрутите на големите лайнери. Морската гара с красивия кей дават визията на града за пасажери от цял свят. За тях ще бъдат поставени табели ориентири за всички културно-исторически и архитектурни забележителности, които могат да посетят в морската столица на България. На кръговото кръстовище ги посреща стара котва, открита от потънал кораб от Руско-турската война, която е елемент от слънчев часовник.

Няма европейски град, който да съм посетил, където да няма достъп на хората до пристанището, каза в началото на първия си мандат кметът Иван Портних.

Варна ще има интермодален терминал в бъдеще, това са обаче 10 години напред, нямаме време да чакаме, подредихме си двора, а оттам нататък каквото и да се случи, тези наши действия не ограничават и не пречат на следващите, е категорично ръководството на пристанището.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.