Прокуратурата издаде на Евелин Банев-Брендо европейска заповед за арест

Мая Манолова: Над 15 болници са във фактически фалит

Дете на година и половина оцеля, след като изпадна от кола на пътя в Кърджали

Арестуваха 55-годишна жена, подала на фалшив сигнал за бомба

66-годишен мъж е загинал при пожар в Кюстендилско

Доналд Тръмп към иранския президент: Никога повече не заплашвайте САЩ

Учени установиха как да се справим с наднорменото тегло

Броят на жертвите на атентата в Кабул достигна 23

Градушка нанесе поражения в девненски села

Благоевградската общественост почете 76 години от гибелта на Никола Вапцаров

Дни на Украинската култура в Бургас

Д-р Дечо Дечев: Ако на политиците не им хареса планът ми за действие, ще бъда управителят на НЗОК с най-кратък мандат

Емил Радев: ЕК одобри българската програма за борба с двойните стандарти на храните ЕС е на 100% ангажиран с проблема с чумата, каза евродепутатът

Рекордно високи температури в Япония

Кола помете велосипедист на АМ „Хемус“

Във вторник се спи най-сладко

Във вторник се спи най-добре и сънят е най-пълноценен, откриха най-внезапно учените. Изследването е британско, а анализът на данните е направен от финландската компания Firstbeat.

Почти прорицателското умозаключение се основава на сериозни и неоспорими данни – изследван е сърдечният ритъм на близо 5000 британци. Проучването е проведено през последните 10 г., като участниците носели холтери по три денонощия без прекъсване всяка седмица.

Мащабното проучване установило още, че в събота и неделя се спи най-дълго, но сънят не е най-възстановителен. Много по-полезно е да поспим в понеделник, докато във вторник дрямката е направо мехлем за сърцето. Всъщност при съня, който възстановява, сърдечният мускул не тупка равномерно. Напротив – отпочиващото си сърце променя ритъма си от ускорен на забавен и обратно.

През нощите на уикенда едва 48 на сто от времето, през което спим, е в укрепващ сън. В петък вечер здравословното време, прекарано в царството на Морфея, нараства на 48,7%, докато във вторник се лекуваме от травмите на забързаното всекидневие в 55,1% от часовете, през които сме потънали в сън.

Обяснението е свързано с това, че през почивните дни си позволяваме да излезем с приятели, да направим главите и изобщо се отдаваме на бурен нощен живот, от което спада качеството на съня. В понеделник все още се възстановяваме от щетите върху нервната система, а във вторник хем сме вече отпочинали от уикенда, хем още не сме се изтощили от работната седмица.

Жените спят по-дълго (7 часа и 34 минути – 11 минути повече от мъжете). Мъжкият сън обаче е по-здрав.

СЪВЕТИ ЗА ЗДРАВ СЪН

Поне два часа, преди да си легнете, не вършете нищо, свързано с работата ви.

Когато си легнете, не мислете за проблемите на деня. Трябва да изтриете като с гумичка от главата си всички грижи.

Направете си списък със задачите за следващия ден и го оставете на нощното си шкафче заедно с химикал – за да си запишете, ако се сетите за нещо посред нощ.

Изхвърлете мобилния си телефон от спалнята.

Стаята, в която спите, трябва да е тъмна и тиха, прозорецът – отворен. В нея не бива да играете игри, да гледате филми или да работите.

Станете моментално, след като чуете алармата, не „снуузвайте“.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.