Федерика Могерини заяви, че е извънредно притеснена от турската офанзива в Сирия

Огнеборци потушиха пожар в цех за металообработка в Килифарево

Бомбаджия на банкомати скочи в ледените води на Струма (обзор) Джонката и Свещичката арестувани след 75 дни търсене под дърво и камък

Разкриха пет високотехнологични наркооранжерии в Добричко

Грипна епидемия и в Благоевград Висока заболеваемост в още 6 области

Махмуд Абас призова ЕС да признае държавата Палестина

Теменужка Петкова: Реформите в енергийния отрасъл са факт

Строг затвор за жена, лъгала многократно, че е изнасилвана

Израелски учени дешифрираха скрижал от Мъртво море

Безизходицата с US бюджета (ИНФОГРАФИКА)

Цвета Караянчева: Нямаме притеснения за вота на недоверие към кабинета

Съперникът на Григор иска да мине Мъри

Министър Ангелкова: Павилиони с единна визия ще заменят сергиите по тротоарите в „Слънчев бряг-изток“

Двама души са загинали при катастрофа край Ловеч

Най-малко 11 цивилни са били убити при турски удари в Сирия

11 необичайни начина да релаксираш

Разходка в гората – достъпна медитация

Стресът е най-големият бич на съвременното общество

Ключът за качествения релакс не е задължително да е нещо тихо и статично, всъщност се състои в това да правиш каквото и да е, стига да те кара за излезеш извън зоната на комфорт и да ти доставя удоволствие.

Четете книга, само че трябва да си представите, че сте пред публика и поне използвайте котката за слушател, ръкомахането и артистичността на четенето помагат да се отнесеш и да се почувстваш по-спокоен.

Разходете се, но вместо напред опитайте да ходите назад. Няма да е лесно в началото и не е кой знае какво кардио упражнение, но пък натоварва нови мускулни групи и виждате нещата от малко по-различна перспектива.

Слушайте музика, но си представете, че сте част от музикалното видео. Изберете китара, бас, барабани и пиано и избухнете на любимите си части. Така може да видите от нова светлина любимите си парчета.

Гледайте любим филм, облечен като герой от него. Вероятно наистина знаете така или иначе почти всяка реплика от него, така че може да отрепетирате всяка сцена като героя, когото сте избрали.

Помиришете портокал. Според учените маслото от портокал или дори мирисът на прясно изцеден сок кара хората да се чувстват по-спокойни и щастливи.

Правете гримаси. Когато се почувствате под напрежение и да се накарате да изглеждате смешно нарочно, всъщност си помагате да се почувствате по-добре.

Дъвчете дъвка. Освен че освежава дъха, намалява апетита и желанието за тютюнопушене, според учени дъвката може да намали притеснението, стреса и депресията.

Надуйте балон. Може да звучи смехотворно, но за да надуеш балон, трябва да дишаш и издишаш дълбоко, а това помага при медитация например.

Вземете си четириног любимец. Компанията на котките и кучетата помага за редуциране на стреса, ако нямате възможност, погалете животното на приятел или погледайте снимки и клипчета на космати симпатяги онлайн.

Хапнете черен шоколад. Освен много полезно, защото е пълно с антиоксиданти, лакомството освобождава в мозъка бета-ендорфини, които са хормоните на щастието.

Отидете в гора. В цяла Япония практикуват shinrin-yoku, което може да се преведе като “къпане в гората”. Всичко, което е нужно, е да попаднете по пътеката в гора – вървиш през нея и дишаш дълбоко.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.