БНТ се извини за прекъсването на мача Белгия-Панама

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” във вторник, 19 юни 2018

Белгия плаши с 3:0 на старта в Русия

Двама в болница след женско меле в Димитровград

Таня Андреева: В „Медицински одит” не може да има „маловажен случай”

Търговци на горива готвят протести Негодуващите заседаваха във Велико Търново

Искове за 900 000 лв. по делото „Москов“ (ОБЗОР) Специализираният съд решава дали да даде ход на процеса

Вижте страховитата буря и светкавиците над София (ВИДЕО) Подлези, метростанции и булеварди са под вода

Нормална изненада

Бойлер избухна в Разград, двама са ранени

Христо Явашев-Кристо-Творец без граници

Тридневна кампания за предаване на опасни отпадъци ще се проведе в София

Борисов настоява ЕС да затвори границите си (ОБЗОР) От една година България е с нулев миграционен натиск

Метеоролозите от НИМХ излизат на протест в четвъртък Заплашват да спрат изцяло работа на 9 юли

Военни инспектори от Русия обикалят наши поделения

11 необичайни начина да релаксираш

Разходка в гората – достъпна медитация

Стресът е най-големият бич на съвременното общество

Ключът за качествения релакс не е задължително да е нещо тихо и статично, всъщност се състои в това да правиш каквото и да е, стига да те кара за излезеш извън зоната на комфорт и да ти доставя удоволствие.

Четете книга, само че трябва да си представите, че сте пред публика и поне използвайте котката за слушател, ръкомахането и артистичността на четенето помагат да се отнесеш и да се почувстваш по-спокоен.

Разходете се, но вместо напред опитайте да ходите назад. Няма да е лесно в началото и не е кой знае какво кардио упражнение, но пък натоварва нови мускулни групи и виждате нещата от малко по-различна перспектива.

Слушайте музика, но си представете, че сте част от музикалното видео. Изберете китара, бас, барабани и пиано и избухнете на любимите си части. Така може да видите от нова светлина любимите си парчета.

Гледайте любим филм, облечен като герой от него. Вероятно наистина знаете така или иначе почти всяка реплика от него, така че може да отрепетирате всяка сцена като героя, когото сте избрали.

Помиришете портокал. Според учените маслото от портокал или дори мирисът на прясно изцеден сок кара хората да се чувстват по-спокойни и щастливи.

Правете гримаси. Когато се почувствате под напрежение и да се накарате да изглеждате смешно нарочно, всъщност си помагате да се почувствате по-добре.

Дъвчете дъвка. Освен че освежава дъха, намалява апетита и желанието за тютюнопушене, според учени дъвката може да намали притеснението, стреса и депресията.

Надуйте балон. Може да звучи смехотворно, но за да надуеш балон, трябва да дишаш и издишаш дълбоко, а това помага при медитация например.

Вземете си четириног любимец. Компанията на котките и кучетата помага за редуциране на стреса, ако нямате възможност, погалете животното на приятел или погледайте снимки и клипчета на космати симпатяги онлайн.

Хапнете черен шоколад. Освен много полезно, защото е пълно с антиоксиданти, лакомството освобождава в мозъка бета-ендорфини, които са хормоните на щастието.

Отидете в гора. В цяла Япония практикуват shinrin-yoku, което може да се преведе като “къпане в гората”. Всичко, което е нужно, е да попаднете по пътеката в гора – вървиш през нея и дишаш дълбоко.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.