На 21 януари 2019 да почерпят

Столичният инспекторат с проверки за неправилно паркиране

Умопомрачени либерали искат черна Клеопатра Политически коректните зомбита готвят нов бойкот

ХИВ-позитивен остава зад решетките Болестта не е попречила на деянията му

Брад Пит и Чарлийз Терон заедно?

Психологът Росен Йорданов: Между любовта и ревността няма нищо общо

Двама шофьори на ден у нас минават на ток Над 68% ръст на регистрациите на електромобили само за година

Ограничено е движението по пътя Сопот-Карлово заради катастрофа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 януари 2019

СДВР издирва извършители на грабеж и побой

Акция „димяща кола“ в София КАТ глобява с 50 лева, ако автомобилът пуши над нормата

Тунел със система за вентилация и пречистване на въздуха откриха в Хонконг Той е на стойност 4,6 милиарда долара

Християнсоциалният съюз в Германия с нов лидер МВР шефът Хорст Зеехофер се оттегли след 10 г. на поста

Купуваме по-скъпо сирене, масло и мляко Ядем круши от Холандия и Южна Африка, джинджифил - от Перу

Министър Желязков: Поне милиард трябват през следващите години за модернизация на БДЖ

Малък шарен кактус

Новият Citroen C3 e от онези премиерни модели, които нямат нищо общо с предишния освен името. Това личи от първите официални снимки и информации на третата генерация на френския автомобил. Той е важен за марката като слънцето и въздуха за всяко живо същество, защото се радва на голям успех и над 3,5 млн. продадени екземпляра от въвеждането му през 2002 г. На практика всеки пети нов Citroen в Европа е С3.

За да затвърди и разшири пазарните си позиции, моделът обещава повече място за пътниците и техния багажа. Междуосното разстояние е увеличено смело с 9 см до 2,54 м, което доста над средното за сегмента. В същото време дължината на петвратата каросерия със своите 3,99 м (+5 см) остава под 4-метровата граница благодарение на късите надвеси. Радиусът на завой е сведен до 10,7 м, за да могат водачите да маневрират лесно на ограничени пространства. За по-удобното настаняване и вътрешния комфорт допринася увеличената с 2 см ширина. Покривът е снижен с 5 см, като завършва с малък спойлер над задното стъкло за по-хармоничен и динамичен външен вид. Багажникът побира 300 л, като превишава по обем повечето конкуренти (280 л при Volkswagen Polo).

Платформата на новия С3 е същата като при С4 Cactus. Общото между двата модела не е само споделената техника. Отстрани веднага се набиват в очи панелите с въздушни капсули на вратите. Те са изобретение на Citroen и се наричат Airbumps. Предназначението на тези „въздушни брони“ е да предпазват от леки удари и ожулвания. Заради липсата на достатъчно паркоместа във Франция всяка нова кола бързо се покрива със загрозяващи драскотини и нищо чудно, че конструкторите на Citroen измислиха начин как ги предотвратяват. Панелите с въздушни капсули Airbumps играят и декоративна роля. Те могат да бъдат в различни цветове и да се сменят, което дава възможност на собствениците да персонализират в по-голяма степен колата си по свой вкус. Освен това се предлагат двуцветни варианти на каросерията с 36 екстериорни цветови комбинации на покрив, огледала, фарове за мъгла, Airbumps. Така новият C3 изглежда модерно, свежо и солидно, тъй като в предната част доминира широката радиаторна решетка с голямата емблема по средата. Фаровете са на три етажа, както при С4 Cactus – дневните светлини най-отгоре, под тях – основните фарове, а долу в бронята са фаровете за мъгла.

Вътре в колата също е забавно, тъй като воланът, седалките, таблото и вратите могат да бъдат цветни. Кокпитът е изчистен, бутоните са малко, а на централната конзола се намира 7-инчов цветен тъчскрийн. Опционалният панорамен покрив и комфортните седалки предразполагат към приятно пътуване.

Citroen иска да диктува модата, затова акцентира върху свързаността и използването на социалните мрежи. В корпуса на вътрешното огледало е инсталирана камера, която прави снимки и видео в HD формат и разполага с вградена памет 16 гигабайта. Водачът може да заснема залеза или задръстването на път за вкъщи и да го сподели в социалните мрежи. В критични ситуации камерата се включва автоматично 30 секунди преди и снима до 1 минута след евентуален инцидент.

Под предния капак работят двигатели от новото поколение трицилиндрови бензинови агрегати PureTech (68, 82 и 110 к.с.) и дизеловите BlueHDi (75 и 100 к.с.). Добрата новина е въвеждането на нова 6-степенна автоматична трансмисия.

Екранът на смартфона се копира върху дисплея на таблото

Освен с безключов достъп и стартиране на двигателя с бутон от таблото, новият модел Citroen C3 е оборудван с най-модерна електроника. Водачът може да управлява свързаната с интернет навигационна система с гласови команди и да получава информации за трафика в реално време. Това помага да бъдат избегнати задръствания по маршрута. Технологията Mirror Link копира екрана на смартфона върху тъчскрийна на централната конзола за по-лесно използване.

Инфоразвлекателната система работи със стандартите Apple Carplay и Android Auto. В помощ на шофьора идват също камерата за заден ход и асистентите за наблюдение на мъртвата зона, за движение в избраната лента, за предупреждение при умора. Електронната сервизна книжка дава сигнал и напомня, когато наближава моментът за периодично обслужване.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.