Валери Симеонов ще се срещне с украинския министър на образованието и науката Юлия Гриневич

Горски се обучаваха как да гасят с нови пожарни коли

Четири години затвор за австрийски треньор по ски, обвинен в сексуален тормоз над ученици

ЕС призова Русия, Иран и Турция да изпълнят обещанията си за Сирия

Григор Димитров безмилостен срещу Жил Симон – 6:2, 6:1

Безплатни имунологични прегледи правят в МУ-Пловдив

Опозицията не може да прости поредния успех на правителството по отношение на председателството на Съвета на ЕС, заявиха от ГЕРБ

Върховната административна прокуратура извърши проверка по сигнал за незаконно издаване на разрешителни за изграждане на ВЕЦ

Тръмп почисти пърхота на Макрон в Белия дом

Германия дарява още един милиард евро за Сирия

Продават лични вещи на Мадона против волята й

Мъж почина, след като се удави в река Струма в Перник

Fibank спечели наградата „Продукт на годината“

Възрастна жена изгоря пред очите на дъщерите си

Дмитрий Песков: Москва е за запазване на споразумението за ядрената програма на Иран

Влакове без машинисти по третия лъч на метрото

Радиосистема ще следи мотрисите

Новите влакове, които ще се движат по третия лъч на метрото, ще са от ново поколение. Мотрисите ще имат техническата възможност да се движат напълно автоматично без машинисти, обясни пред „Труд“ изпълнителният директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев.

Към момента метровлакчетата у нас са с второ ниво на автоматизация, което позволява машинистът да пуска и да спира влакчето. Новите мотриси, които ще се въведат в експлоатация през 2019 г., ще са с трето ниво. При него водачът е с по-ограничени функции и може да се намесва в екстремни ситуации. То позволява обаче и добавянето на софтуер, с който движението на влакчетата ще стане напълно автоматично, без машинист.

„Такъв софтуер ще въведем и ние. Първоначално обаче ще оставим машинисти да управляват мотрисите“, обясни Братоев.

С третия метролъч ще се изгради и нова комуникационна система, която да координира подземните железници. Тя ще представлява вид джипиес, който отчита къде се намира влакчето с до 1 метър точност и изпраща радиосигнал към централната система. В момента това наблюдение се извършва чрез т.нар. блокови участъци. В тях има камери, които показват, когато мотрисата влиза в метростанцията и излиза от нея.

По новите спирки ще има и стъклени прегради. Те ще са високи около метър и половина и ще се отварят на определени места само когато влакчето спира на станцията.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.