Бойко Борисов пристигна в Лондон за инвестиционния форум за Западните Балкани

Златна мечка и за родното кино от Берлин (ОБЗОР) В “Не ме докосвай” една от главните роли се изпълнява от Ирмена Чичикова, а копродуцент е Мартичка Божилова

Георги Първанов: Едно разследване на сделката с ЧЕЗ би дало повече информация

Премиерът Бойко Борисов с 10-годишна прогноза: Балканите ще са най-хубавото място за живеене Проекти за 30 млрд. евро ще променят региона, каза министър-председателят

109 банди разбити при акции на ГДБОП 860 обвинения след разследвания на антимафиотите

НС да даде зелена светлина за „Белене“ Партиите употребили за политически цели референдума за нова атомна централа

Съдът остави за постоянно в ареста съпрузите, обвинени за убийството в столичния квартал “Люлин”

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 26 февруари 2018

Русенец създаде една от най-бързо развиващите се компании в Силициевата долина

Двуметрови преспи блокират страната Комбинацията със студения арктичен въздух, който се спуска към Балканите от север, създават опасна обстановка на пътищата

Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер край бреговете на Япония

Бандити няма, но ги хващат

Фънки и Хилда Казасян жури в „Като две капки вода“

„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

Влакове без машинисти по третия лъч на метрото

Радиосистема ще следи мотрисите

Новите влакове, които ще се движат по третия лъч на метрото, ще са от ново поколение. Мотрисите ще имат техническата възможност да се движат напълно автоматично без машинисти, обясни пред „Труд“ изпълнителният директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев.

Към момента метровлакчетата у нас са с второ ниво на автоматизация, което позволява машинистът да пуска и да спира влакчето. Новите мотриси, които ще се въведат в експлоатация през 2019 г., ще са с трето ниво. При него водачът е с по-ограничени функции и може да се намесва в екстремни ситуации. То позволява обаче и добавянето на софтуер, с който движението на влакчетата ще стане напълно автоматично, без машинист.

„Такъв софтуер ще въведем и ние. Първоначално обаче ще оставим машинисти да управляват мотрисите“, обясни Братоев.

С третия метролъч ще се изгради и нова комуникационна система, която да координира подземните железници. Тя ще представлява вид джипиес, който отчита къде се намира влакчето с до 1 метър точност и изпраща радиосигнал към централната система. В момента това наблюдение се извършва чрез т.нар. блокови участъци. В тях има камери, които показват, когато мотрисата влиза в метростанцията и излиза от нея.

По новите спирки ще има и стъклени прегради. Те ще са високи около метър и половина и ще се отварят на определени места само когато влакчето спира на станцията.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.