Жълт код за валежи днес

Чумаво време

На 23 юли 2018 да почерпят

Фентъзи мелодрама с лесбийки и върколаци Бразилски фестивален хит стана мейнстрийм сензация

Израел нанесе нови въздушни удари в Сирия

Публикувайте във фейсбук в сряда следобед

Златка се татуира за новия любим

Движението по магистрала „Тракия“ е затруднено заради пороен дъжд

Германската армия ще наема граждани от други страни в ЕС

Косово призова за разследване на твърдения, че Сърбия продава оръжия на терористи

Крадена вода ни продава „Михалково“ АД Въпреки доказаните нередности дружеството продължава своята дейност

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 23 юли 2018

Крадец обрал два апартамента в столичния квартал „Изток“

Убиха инвалид заради 1000 лева (обзор) Жертвата трябвало да плати с парите рампа за количката си

Лондон не иска да плаща сметката за Брекзит Една трета от британците предпочитат Борис Джонсън пред Тереза Мей

Влакове без машинисти по третия лъч на метрото

Радиосистема ще следи мотрисите

Новите влакове, които ще се движат по третия лъч на метрото, ще са от ново поколение. Мотрисите ще имат техническата възможност да се движат напълно автоматично без машинисти, обясни пред „Труд“ изпълнителният директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев.

Към момента метровлакчетата у нас са с второ ниво на автоматизация, което позволява машинистът да пуска и да спира влакчето. Новите мотриси, които ще се въведат в експлоатация през 2019 г., ще са с трето ниво. При него водачът е с по-ограничени функции и може да се намесва в екстремни ситуации. То позволява обаче и добавянето на софтуер, с който движението на влакчетата ще стане напълно автоматично, без машинист.

„Такъв софтуер ще въведем и ние. Първоначално обаче ще оставим машинисти да управляват мотрисите“, обясни Братоев.

С третия метролъч ще се изгради и нова комуникационна система, която да координира подземните железници. Тя ще представлява вид джипиес, който отчита къде се намира влакчето с до 1 метър точност и изпраща радиосигнал към централната система. В момента това наблюдение се извършва чрез т.нар. блокови участъци. В тях има камери, които показват, когато мотрисата влиза в метростанцията и излиза от нея.

По новите спирки ще има и стъклени прегради. Те ще са високи около метър и половина и ще се отварят на определени места само когато влакчето спира на станцията.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.