Еди Рама: Изказването ми за общ президент на Албания и Косово беше извадено от контекста

Прокуратурата предаде на съд Кирил Принца

Отнеха 2 кг злато на циганка баячка Държавата води дела за имущество за над 3 млн. лв. на Маринови от Долни Дъбник

Застрахователи осъдени да платят 128 000 лв. обезщетение на ранено дете

Строят две иновативни къщи за новия кризисен център за лица в Търново Инвестицията е за 2,1 млн.лева

Силите за специални операции на България и Македония със съвместно учение през май

Пиян вокалист на „Кикимора” провали грандиозния концерт във Велико Търново със Старозагорската опера Публиката напуска залата по средата на „Children in Time“

Христина Даскалова е новият зам.-председател на Апелативен съд – Велико Търново

ВСС избра нов районен прокурор на Козлодуй

Бизнесът отмени протеста срещу поскъпването на тока Той щеше да се проведе на 28 февруари т.г.

Инициатива за 130 години от създаването на Бургаската библиотека: Брандиран автобус с ликовете на родни класици пътува по линия № 9

Тръмп промени позициите си: По-строг контрол на оръжията в САЩ (ИНФОГРАФИКА) Президентът обмисля и други мерки

Москва вини Вашингтон в намеса във вота за Кремъл Много било трудно да се поправят отношенията

На 332 българи е отказано лечение в чужбина през 2017 г.

Илияна Йотова връчва български документи на сърбин, спасител от Лим

Меглена Кунева: От матурите разбрахме, че учениците имат проблем с разбирането на материала

“В МОН се подготвят учебни програми, които са ориентирани към променено съотношение между нови и стари знания”. Tова каза вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева по време на кръгла маса на тема “Образованието като фактор за националната сигурност”, предаде “Фокус”.

“Искаме да засилим часовете и знанията по природни науки”, допълни тя. “Изводите, които направихме дотук при една много стегната организация против преписването са, че учениците след матурите разбрахме, че имат проблем с разбирането на материала и с практическото приложение на знанието”, обясни Меглена Кунева.

“Подкрепа дължим не само на тези, които имат затруднения, подкрепа дължим и на най-добрите. По националните програми сме предвидили средства за стимулиране и на учителите, които подготвят талантливи деца, радващи ни с медали”, уточни тя.

“За националната сигурност са присъщи специфични проблемни области. Политически, икономически, социални, етнически, духовни, военни, информационни, екологични. Всеки един от компонентите самостоятелно или в съчетание с другите може да се окаже критичен за държавата. Всички заедно или поотделно зависят от образованието и човешките ресурси, следователно то трябва да има компетентност по всеки един от аспектите на националната сигурност”, коментира образователният министър.

“Не на последно място е важен и духовният компонент, който определя морала и ценностите на гражданите. След семейството образователната система е най-важният фактор за формиране на националните ценности”, подчерта Меглена Кунева.