Тръмп: Действията на Русия и Иран в Сирия са срам

Kорнелия Нинова: Борисов да не се крие зад полите на Гинка и Теменужка Гинка да дойде в парламента и да обясни как стана собственик на ЧЕЗ, поиска лидерът на БСП

ЕС реже парите за земеделие и Кохезионната политика

Туск за Брекзит: Позицията на Великобритания е чиста илюзия

Десетки убити и ранени при атентат с две коли бомби в Могадишу

Белград ще ползва опита на София при изграждане на метрото

Омбудсманът Мая Манолова: Ще наблюдавам с повишено внимание сделката за ЧЕЗ

Пенев внесе молба за касиране на изборите за президент на БФС

Пътят Асеновград–Пловдив става магистрален през лятото

Холандия призна Арменския геноцид и разсърди Турция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в събота, 24 февруари 2018

БАН ще отговори официално на критиките към доклада за „Белене”

Тръмп призна: Плешив съм, крия се с прическата

Губернаторът на щата Флорида иска въоръжен полицай във всяко общинско училище

Кашата с касата се забърка здраво До понеделник смятат дълговете към чужди фондове, данните на шефа на НЗОК не били верни

БДЖ: Влакове няма да се спират, линии няма да се режат

Влакове няма да се спират, линии няма да се съкращават, цената на билета остава същата. Така изглежда към момента новият график за движение на влаковете за догодина, който БДЖ представи още отсега за обществено обсъждане, за да няма недоволни, съобщава БНТ. 

В пиковите часове влаковете София-Перник ще са през 20 минути сутрин и вечер. Пътуването до морето ще се удължи обаче, с 30 минути заради ремонти по линията.

Новият график за движение се очаква да влезе в сила през декември. 

За да компенсира наплива на пътници в традиционно силни линии като София-Перник, София-Своге-Лакатник, Пловдив-Асеновград, Пловдив-Димитровград БДЖ ще сгъсти разписанието. Влаковете ще са през 20 минути в пиковите часове сутрин, както и между 16 и 18ч. 

Обсъжданията на графика започнаха от рано, за да могат и общините да нагласят автобусните транспортни схеми към новото разписание. И там, където е необходимо, да осигурят довеждащ транспорт до отдалечените гари.

67 са спирките и гарите в България, които са на километри от градовете и съответните населени места. До тях съответно няма транспорт.

Повече приходи с различни ценови тарифи и карти – това е една от идеите на БДЖ за задържане все пак на някакви пазарни позиции.

“Няма да отпаднат линии. Няма да се закриват гари. Нямаме идея за актуализиране на цените.”, каза Димитър Костадинов, управител на “БДЖ-Пътнически превози” за БНТ. 

Въпреки усилията на БДЖ, компанията губи все още по 10% от клиентите си годишно. Една от причините за това са губещите линии, които са 10% от всички в страната. БДЖ, по силата на договор с държавата, – е длъжно да ги обслужва.

Такива си остават Габрово-Царева ливада, Монтана и Берковица. За да вдигнат приходите, БДЖ предлага карти за пътниците, които ползват и влак, и градски транспорт.

“Идеята е да интегрираме картите – дневните, седмичните и месечните карти. Тоест с един превозен документ – влак и градски транспорт, да се движат пътниците, които в крайна сметка пътуват, за да работят в София”, коментира още Димитър Костадинов.

И не само до София. Такива карти ще има за всички големи градове и ще са с отстъпка в цената. С увеличените приходи и с една част от парите от очакваната концесия на летище София – БДЖ планира да закупи 15 нови мотрисни влака.

Парите, които ще са необходими за това, ще са 200 млн. лв. Те ще са междуградски, чисто нови. По-чисти и по-бързи. Знаете, концесията, която бе обявена, ще е може би една от най-големите, реализирани изобщо в транспортния сектор у нас, и е за 600 млн. лв. Тя за малко бе спряна заради жалба на кувейтски консорциум, изградил терминал 2. КЗК, обаче, остави без уважение претенциите им.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.