Учени откриха ген, който предизвиква непоносимост към алкохола

Пловдивското земетресение усетено и в Благоевград

Кандидати без образование напират за приемни родители

Кола удари ученик в Шумен

Уютният огън в камината е вреден за здравето

Земетресението край Асеновград – второ по сила в света

Разкриват 500 работни места в Шуменско

Възрастен мъж би брат си с брадва

Четирима се спасиха от горяща къща в Карнобат

Издирват болен, напуснал дома в Лозево

43-годишен от Германия дойде да си търси интернет булката, на която превел 25 000 евро Булката обещавала да му пристане, но не заминала при него

Служители на СДВР задържаха 34-годишен крадец на велосипед На многократно осъждания за кражби Ц.С. е наложена 72-часова мярка за неотклонение

Пиян 17-годишен младеж открадна камион

Земетресения със сила над 4 по Рихтер край гръцките острови Закинтос и Крит

Кметът на старата столица и посланикът на Англия обсъдиха АМ Велко Търново-Русе

Община Пловдив иска от държавата жп трасе за S-Bahn

Община Пловдив иска от държавата терен от 7161,69 квадратни метра за създаване на скоростна градска железница S-Bahn (С-Бан), с който сега се разпорежда НКЖИ. Имотът влиза в регулационния план на квартал “Модър” в район “Южен” и е с трайно предназначение за линее релсов транспорт, но в момента не се използва.

Общинските съветници в местния парламент подкрепиха предложението на зам.-кмета Димитър Кацарски Община Пловдив чрез областния управител да входира искане в МРРБ за прехвърляне в нейна полза на въпросния терен от 7,2 дка. Идеята е, след като земята влезе в патримониума на Община Пловдив, тя да може да благоустрои терена за градска железница, която ще е част от инфраструктурния проект на НКЖИ “Модър-Царевец”. Бъдещият S-Bahn, който се ползва във всички големи европейски градове, ще осигурява директна желязна връзка между районите “Западен” и “Южен”.

От градската управа под тепетата аргументират това свое искане от МРРБ с факта, че S-Bahn-ът е екологично чист транспорт. В същото време Пловдив се очертава сред големите източници на замърсяване на въздуха в Южна България заради интензивния трафик и огромен брой коли в града под тепетата. За разтоварването на трафика според градската управа могат да се използват запазените стратегически трасета от жп мрежата в града. Те могат са влязат в експлоатация и да се използват за създаване на новата превозна система – бърз градски релсов транспорт, който да стане гръбнака на масовия обществен пътнически транспорт.