Ново зрелищно 2:2 в голямото дерби, но “Левски” е на финал

Макрон в Конгреса на САЩ: Не споделям илюзията на национализма

Иновации в грабежа по гари, болници и телефони Искат от жертвите да звънят лично на “МВР-шеф”

Испания залови 9 тона кокаин

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 26 април 2018

Лекари спряха влак, за да спасят жена, ухапана от змия

Турция е залята от десетки хиляди афганистански мигранти

Близо 20 задържани фенове преди началото на дербито Левски-ЦСКА

Искаме си островите от Румъния Депутатът от ВМРО Александър Сабанов твърди, че така страната ни ще увеличи и територията си

Изнасяме мебели за Китай Общият експорт за миналата година надхвърля 335 милиона евро

Валери Симеонов: Законът не се спазва, това е двуличие, пуши се навсякъде

Жена почина в болница, защото не успя да доплати сърдечна клапа

Десет инспектори обвинени за подкупи Един от задържаните е съпруг на спец­прокурорка, но не е имало теч на информация

Караянчева: В парламента се допускат лица, чието облекло отговаря на авторитета на институцията

Зам.-министър Стефан Балабанов: Законът за футболното хулиганство влиза в парламента до 2 месеца

Община Пловдив иска от държавата жп трасе за S-Bahn

Община Пловдив иска от държавата терен от 7161,69 квадратни метра за създаване на скоростна градска железница S-Bahn (С-Бан), с който сега се разпорежда НКЖИ. Имотът влиза в регулационния план на квартал “Модър” в район “Южен” и е с трайно предназначение за линее релсов транспорт, но в момента не се използва.

Общинските съветници в местния парламент подкрепиха предложението на зам.-кмета Димитър Кацарски Община Пловдив чрез областния управител да входира искане в МРРБ за прехвърляне в нейна полза на въпросния терен от 7,2 дка. Идеята е, след като земята влезе в патримониума на Община Пловдив, тя да може да благоустрои терена за градска железница, която ще е част от инфраструктурния проект на НКЖИ “Модър-Царевец”. Бъдещият S-Bahn, който се ползва във всички големи европейски градове, ще осигурява директна желязна връзка между районите “Западен” и “Южен”.

От градската управа под тепетата аргументират това свое искане от МРРБ с факта, че S-Bahn-ът е екологично чист транспорт. В същото време Пловдив се очертава сред големите източници на замърсяване на въздуха в Южна България заради интензивния трафик и огромен брой коли в града под тепетата. За разтоварването на трафика според градската управа могат да се използват запазените стратегически трасета от жп мрежата в града. Те могат са влязат в експлоатация и да се използват за създаване на новата превозна система – бърз градски релсов транспорт, който да стане гръбнака на масовия обществен пътнически транспорт.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.