Спешни или смешни мерки срещу футболното хулиганство

Тежък старт за „Реал“ след раздялата с Роналдо и Зидан

На 16 август 2018 да почерпят

Къде се корени харизмата на дъновизма Решения на видни политически фигури са повлияни от учението

Фалшиви новини пак бълва „Дневник“ Мамят за плажа в Аспарухово, лъжат за делото за Пирин

Богатите гинат по-скъпо в катастрофи В момента съдиите присъждат еднакви суми за обезщетение на всеки наследник

Най-малко 48 загинали при самоубийствен атентат в Кабул Ранените са близо 70

„Копенхаген“ дразни ЦСКА с думи

Шефката на Агенцията по вписванията Зорница Даскалова: Не е време за оставка, необходима съм (обзор) Никой не бил застрахован от срив

Извънредно положение в Генуа след рухването на виадукта

Кога хазната връща ДДС по европроекти

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък

Калоян Паргов: Цената на ремонта на „Граф Игнатиев“ е в пъти по-висока от тази на магистралите

Спират изтичането на мозъци с 61 млн. лева Държавата връща млади учени от чужбина с по-големи стипендии

Търсят две момчета, пометени от вълна на вълнолома във Варна Отменят празничния концерт и заря в града

Върховният съд отмени скъпите винетки

Първо отделение на Върховния административен съд отмени Постановлението на Министерския съвет №317/17.11.2015 г., с което бяха увеличени винетните такси. Жалбата беше заведена от Сдружение Център за законодателни оценки и законодателни инициативи (партньор на БСК) в началото на тази година.

За това съобщи на сайта си Бългаската стопанска камара.

Основните мотиви на съда са, че:

Постановлението на МС е прието при пълна липса на обществено обсъждане, вкл. не е съгласувано с останалите министри, съгласно изискванията на Устройствения правилник на МС;

Докладът на вносителя не съдържа конкретните причини, които налагат увеличение в размера на винетните такси, а мотивите са изцяло бланкетни и не са подкрепени с конкретни данни относно състоянието на републиканската пътна мрежа. Това противоречи на чл.28, ал.2[1] от Закона за нормативните актове.

Постановлението противоречи на чл. 60, ал. 1[2] от Конституцията на РБ, тъй като при определяне размера на винетните такси е нарушен принципът за съответствието им с направените разходи за осъществяване на дейността, за която се събират.

Нарушен е и чл. 10, ал. 1, т. 1, изречение последно[3] от Закона за пътищата, тъй като размерът на винетните такси не е съобразен нито с реалното увеличение на себестойността на предоставяните услуги по изграждане и поддържане на републиканската пътна мрежа, нито с реалното увеличение на доходите на гражданите и юридическите лица.

По отношение на ППС, категория 3, двата варианта за размера на годишните винетни такси са пренесени механично от доклад на Световната банка, който обаче се отнася до електронните винетки, а те предстои да бъдат въведени през 2018 г. От съдържанието на доклада на СБ е видно, че предложението за размер от 150 лв. на годишната винетна такса за ППС категория 3 и, съответно – 97 лв., е формирано въз основа на разходи по внедряването на електронна винетна система.

Решението на съда подлежи на обжалване в 14-дневен срок пред 5-членен състав.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.