Автономно движение в офроуд

Автономното движение по магистралата се превръща в нещо прозаично. Вече не са един или два автомобилите, които позволяват на шофьора да се отпусне в седалката, да свали ръце от волана и да отпочине, докато електрониката поддържа избраната лента и дистанцията с автоматично спиране, ускоряване и завиване. Извън магистралата обаче тези високи технологии (засега) не работят. Да не говорим какво ще стане, ако автомобилът излезе от асфалтирания път. Точно там е силата на високопроходимите модели на Land Rover, които вече демонстрират как бъдещата автономна кола ще се движи сигурно и безопасно върху всякакви терени. Така водачът ще знае, че може да разчита на модерната техника до крайната точка на пътуването си, дори тя да се намира в края на неутъпкана горска пътека.

За да си осигурят такова ниво на автоматизирано движение, изследователите на концерна Jaguar Land Rover разработват следващо поколение сензорни технологии, които ще бъдат „очите” на бъдещия автономен автомобил. Камера, ултразвукови, радарни и лидарни сензори осигуряват 360-градусов изглед около превозното средство, идентифициране на повърхността и триизмерно засичане. Сензорите са толкова усъвършенствани, че определят характеристиките на повърхността с точност до широчината на една гума, дори в дъжд и сняг. В резултат електрониката осъществява изключително прецизно планиране на траекторията и предвижда триизмерно пътя, по който ще се движи, засичайки опасности отстрани, под и над него. Това могат да бъдат надвиснали клони, корени на дървета, големи камъни или бариери на паркинги. Съобразно получените данни се адаптират настройките на автомобила за съответните условия.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Политика