Лекар е в тежко състояние, след като беше пребит и ограбен

Каква е разликата между свинята и милиционера?

Нено Димов: Темата за имотите на част от управляващите ми изглежда като начална предизборна кампания

Хвърлиха граната в посолството на Русия в Атина

Русия никога няма да признае Голанските възвишения за част от Израел

Тодор Ташев, старши директор „Мрежа и услуги” в А1: А1 ще бъде пионер в развитието на 5G технологията

Започва набирането на оферти за продажбата на имот на семейство Баневи

Временно ще бъдат затруднени дейностите по регистрация в „Пътна полиция” поради обновяване на софтуерен компонент

Николай Цонков: Висшите учебни заведения са сложни организации, които работят по определен ред и правила

Отбелязваме Световния ден на водата

Индонезийската Garuda отменя поръчката за 49 самолета Боинг 737

Най-малко 47 са жертвите от взрива в завод в Източeн Китай

Франция отхвърли искането на Тръмп за членство на Бразилия в НАТО

ЕС е съгласен на отлагане на Брекзит, ако сделката на Мей бъде одобрена от депутатите

Лъвски скок или „план Б“ за България

След дъжд – балет! Балерини падат по мократа сцена на „Силфида“

Фестивалът „Опера в парка” – високо изкуство под лятното небе, привлече и този петък голяма публика. Дойдоха заклети любители на балета, наравно с романтични души, решили да изпитат насладата от изкуството под открито небе. В гората на Военната академия птички се надпяват с оперните певци, катерички замерят балетистите с лешници, а в антракта гостите пият шампанско под прохладата на вековните дървета.

Освен когато вали

Тогава спектакълът или се отлага, или се премества на закрито, като Софийската опера извозва пътниците с автобуси. Само че не точно така се получи на представлението на „Силфида” от Льовенсколд на 15 юли.

Жертва на странна поредица от недалновидни решения станаха както публиката, така и артистите. Слава богу, всичко се размина с уплаха и известно неудобство.

Напълно очаквано и точно според прогнозата, в петък времето се развали. В сайта на Софийската опера „Силфида” не беше отменена. Дъждът заплющя, но от операта държаха на своето: балет тази вечер ще се танцува. Когато продължи да превалява чак до вечерта, песимистите си останаха вкъщи. Оптимистите решиха да рискуват, окуражени от обявата в сайта, че спектакълът ще се играе. Чудесно, казаха си. Явно хората в операта знаят някакъв фокус за подсушаване на хлъзгави подове. С палци (пантофките, на които балерините стоят на пръсти) е невъзможно да се танцува на мокро – пързаля се, а и от водата твърдите носове омекват. А отделно хореографията на Август Буронвил в „Силфида” е с изключително бързи стъпки и множество скокове.

Публиката, въоръжена с дъждобрани и чадъри, чака 40 минути, докато бъде допусната до местата си. В крайна сметка, позабърсали с носни кърпички мокрите пластмасови седалки и намазани с репелент срещу комарите, зрителите с ядосано мърморене се отпуснаха на местата си. По време на увертюрата имаха време да се концентрират върху празната сцена, чийто под лъщеше, гладък и мокър в очакване на предстоящото фиаско.

В този ден младата и талантлива Памела Пандова трябваше да изиграе първата си главна роля. Двама балетисти излязоха, за да изнесат стола, на който главният герой Джеймс дреме, докато силфидата му се любува.

Зрителите настръхнаха,

защото единият се подхлъзна. Опитният премиер солист Александър Александров (Джеймс) успя по мокри червени чорапи да се добере до стола си. Памела започна изящно и уверено, въпреки че палците й се наквасиха почти веднага. Продължи така само до първия скок. Защото на втория се подхлъзна и падна. Публиката избухна в насърчителни ръкопляскания и балерината се изправи и храбро продължи. Слава богу, сред зрителите нямаше хора с тежко болни сърца, защото това, което последва, беше страшно. Момичето отново се хлъзна и продължи със серия от падания, тъй като изобщо не можеше да се задържи на краката си.

Джеймс, който по сценарий трябваше да продължи да си спи, при второто тупване ококори очи, а след четвъртото или петото, стана и извърши единствената разумна постъпка за тази вечер – достолепно сложи край на този фарс, като вдигна и изведе силфидата. Музиката спря. Спектакълът беше прекратен. Публиката скочи на крака и се развика: „Как може такова нещо!

Това е престъпление!”

Така премиерата на Памела Пандова всъщност продължи няколко минути. За щастие балерината се отърва само с накърнено достойнство и няколко натъртвания от тази престъпна недомислица, която можеше да й причини сериозна травма или дори да сложи край на балетната й кариера.

„Демонтирахме декорите на „Тристан и Изолда”, за да може да преместим „Силфида” на сухо в операта – съобщи за „Труд” директорът академик Пламен Карталов. – Разбира се, че виновният за гафа ще бъде наказан. В петък от вас научих какво се е случило”, обяви Карталов, който въпросната вечер репетираше „Набуко” пред храм-паметника „Александър Невски”.

В събота, и вече на сухо, Памела Пандова се справи сърцато с първата си главна роля, макар че след голямото падане в петък, започна малко плахо. Александър Александров беше великолепен като Джеймс, а на сцената се забеляза още и един бъдещ „принц” – младият Никола Арнаудов в ролята на Гурн. Иванка Касабова изигра жизнена Ефи, а вещицата Медж – Анастасия Неделчева, спечели страхотни овации. И докато се възхищаваха на изумително пъргавите крака на ансамбъла и солистите, травмираните от предната вечер зрители нямаше как да не си дадат сметка какъв кошмар от падащи балерини щеше да настъпи, ако въобще се беше стигнало дотам, че всичките тези хора да се качат на мократа сцена в парка.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.