Секси лъвицата Оливия Уайлд ще се пробва в режисурата Дебютният филм на мацето се казва “Booksmart”

ООН прие единодушно резолюция за прекратяване на огъня в Сирия

Филм с българско участие спечели “Златна мечка” на “Берлинале” (СНИМКИ)

Шофьорка заби колата си във бензиностанция в Благоевград

Все повече туристи от Азия идват у нас с цел винен туризъм

Работодатели дават щедри бонуси за довеждане на нов колега в офиса

Сидеров: Мога да намера нов енергиен министър

КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

Забраниха играчките оръжия в пакистанска провинция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в неделя, 25 февруари 2018

Сняг и паднали дървета на Шипченския проход

Въоръжен мъж се барикадира в дома си във Велинград Излезе да вземе дърва за печката и го арестуваха

„Левски“ подгони вечния съперник

Цветанов в Сандански: Усилията на ГЕРБ са насочени към реализирането на успешни политики в местната власт

“Реал” се утвърди в тройката

Зелената богиня наелектризира Париж

Когато такава кола мине по улицата, хората веднага обръщат глава, вадят телефоните, снимат и бързат да споделят кадрите в интернет. В ерата на социалните мрежи новините в автомобилния свят се разпространяват със скоростта на Люис Хамилтън. А появата на прототипа DS E-Tense по булевардите на Париж е сериозно събитие и предизвика съответното вълнение в реалното и виртуалното пространство. Защото колата изглежда така, сякаш пристига от бъдещето. Тя е като космически кораб от чужда галактика сред останалите превозни средства.

Подобни концептуални модели може да се видят по световните автомобилни изложения, но обикновено не излизат от щандовете и никога не помирисват асфалта, тъй като изобщо не влизат в серийно производство. Смелите конструктори на младата луксозна марка DS във френската група PSA (на Peugeot и Citroen) обаче пуснаха на улицата прототипа E-Tense и с този електрически куршум улучиха няколко заека. Едновременно афишираха и подпечатаха сериозните си намерения съвсем скоро да лансират ефектна серийна спортна кола с електрическо задвижване, показаха на широката публика как ще изглежда тя и бъдещите модели на DS, събраха ценни данни, мнения и обратна връзка.

Точно в този зрелищен вид концептът E-Tense едва ли ще се появи за продажба в шоурумите. Но още през пролетта на изложението в Женева може да се очаква автомобил с подобни дизайнерски белези и сходна техника. Това ще бъде доказателство, че в DS действат бързо и претворяват идеите си в дела, тоест E-Tense не е само упражнение за дизайнерите. За един премиум производител е от стратегическо значение да притежава в гамата си кола мечта, която да се превърне в емблема и икона на марката. Такава, каквато през 60-те и 70-те години на миналия век беше DS за Citroen – красива, авангардна, иновативна и изпреварваща времето си. Затова французите я наричаха “богиня” (от произнасянето на името DS като “La Deesse” – в превод: “богинята”). Нейната наследничка също изглежда божествено и неповторимо в специалния маслиненозелен цвят на зехтин, който е разработван в продължение на три месеца и е нанесен върху каросерията в осем слоя. Голямата радиаторна решетка е като произведение на изкуството със своята структура на медена пита. Същите геометрични форми присъстват и в интериора. Френските инженери го наричат “параметричен дизайн” (каквото и да значи това понятие) – изглежда като игра на различни по размери геометрични фигури.

При изработването на каросерията са използвани леки и здрави карбонови сплави. Някои детайли са произведени на 3D принтер, което обяснява тяхната прецизност и трудния за изпълнение дизайн. Отличната аеродинамика е постигната със средства от електрическата “Формула Е”. В набиращото скорост и популярност състезание френският автомобилен производител участва успешно съвместно с предприемача Ричард Брансън с отбора DSVirgin Racing, който завърши на трето място при конструкторите в изминалия сезон. Подобно на болидите, дъното на концепта E-Tense е с равна повърхност и с два въздушни канала за по-ефективно охлаждане на спирачките и по-добро сцепление. В пода са интегрирани батериите с капацитет 53 кВтч за нисък център на тежестта и оптимално разпределение на теглото в съотношение 45:55 между предната и задната ос. Задвижващата система на прототипа се състои от два електромотора (един отпред и един отзад) с обща мощност 402 конски сили и въртящ момент 512 Nm. При всяко докосване на педала на газта реакцията е светкавична и автомобилът полита напред. За оптимално оползотворяване на мощността служат системата за векторно разпределение на въртящия момент и електронно контролираният блокируем заден диференциал.

В интериора дизайнерите на DS съчетават футуристичния дизайн с педантичното внимание към детайла и висококачественото изпълнение. Спортният волан от кожа и алуминий е с трапецовидна форма. Таблото и седалките са облечени с уникална кожена тапицерия, чиято изработка е отнела 800 часа ръчен труд. Всички контролни прибори са обединени в дигитален екран, който показва с ефектни графики параметрите от моментното използване на спирачките, мощността и въртящия момент. На централната конзола се намира скъп ръчен часовник на луксозната френска марка BRM с каишка от същата кожа като тапицерията и същия зелен цвят като каросерията. Дизайнерите на DS са хора с вкус и знаят, че часовникът трябва да пасва на автомобила, нали така?

Фаровете са уникални

Фаровете на DS E-Tense са крайно авангардни – също като при оригинала DS, който при излизането си в далечната 1955 г. осветява завоите със завиващи фарове. При новия прототип фарът се състои от четири LED тела, всяко от които се движи на 180 градуса. Целта на тази светлинна гимнастика е да се осигури най-добрата видимост за водача във всеки един момент при променящи се пътни условия. Задните светлини са не по-малко зрелищни с начупените си форми, които повтарят предните дневни светлини.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.