400 кг кокаин откриха в пристройка на руското посолство в Аржентина

Шофьор заби кола, пълна с туби с бензин, в болница в Кънектикът

“Милан” пак би “Лудогорец”

Борисов вечеря с лидери в Белгия Срещата се проведе в замъка Хертохинедал край Брюксел

Бащата на прегазения 6-годишен Петьо: Не вярвам в правосъдието, но има Господ

Общинска с ново ръководство Ангел Геков става изпълнителен директор

МВФ: Намалете лошите кредити

Десет души са загинали след рухване на жилищна сграда в Кайро

Руски депутат: Русия е изпитала 200 нови типове оръжия в Сирия

Лайпциг може да забрани дизеловите автомобили

Вучич и Лавров се обединиха около църковната и военна независимост на Сърбия

Холандските депутати гласуваха за признаване на арменския геноцид

Кръвта на подрастващите подмладява мозъка

Полицията в Русе проверява сигнал за общински съветник от ГЕРБ, участвал в побой

Чешката полиция издирва българин, обрал дете

Инвестицията за участъка Русе – Велико Търново е 1 млрд. лв.

Мост над река Дунав при Свищов не се планира в настоящия програмен период, нито пък алтернативна връзка на трасето Русе – Велико Търново. Това съобщи зам.председателят на парламента и депутат от Реформаторския блок Иван Иванов, като цитира думите на регионалния министър Лиляна Павлова. Така тя е отговорила на въпрос на народния представител от Великотърновския регион дали се разработват идейни проекти за алтернативен маршрут по трасето Велико Търново – Свищов – Зимнич – Александрия – Букурещ.

Според Иванов подобна връзка би помогнала за развитието на инфраструктурата и оживяването на инвестициите в региона. „Лиляна Павлова бе категорична, че за в бъдеще може да се мисли за трети мост на Дунав при Свищов, но проектът ще е много скъп. Освен това българската страна не може да определя сама точките, градовете и населените места за пряка връзка по реката, защото трябва да се водят преговори с Румъния по програмата за трансгранично сътрудничество, а договорените приоритети сега вървят в пакет. Това са Оряхово – Бекет и Силистра – Калараш и по тях се финансират предпроектни проучвания”, съобщи Иванов.

Той допълни, че от отговора на въпроса му е станало ясно, че Правителството акцентира на три направления за международния тежкотоварен трафик, едното от които е четирилентовия високоскоростен път Русе – Свиленград. Основна причина за това е натовареният трафик, както и рисковото преминаване през Бяла, което през последните години е свързано с много катастрофи и загуба на човешки животи, коментира министър Павлова. Тя съобщи, че идейният проект за трасето Русе – Велико Търново е завършен. Сега тече процедурата за довършване на парцеларните планове оценката на въздействие върху околната среда, за да може следващата година да има проект за участъка от Русе до старата столица, а инвестицията е почти 1 млрд. лв заради тежкото трасе.