Дневен хороскоп на Алена за четвъртък, 12.12.2019

На 12 декември 2019 да почерпят

Излиза сказание за Боян Мага Нов роман от Павлина Павлова за сина на Симеон

„Локо“ (София) покани Стойчо Стоев

Учениците от кърджалийското училище, чието стълбище пропадна, ще учат в други сгради

Сър Антъни Хопкинс: Актьорите са глупави

Джонсън печели вота, но с малка преднина

Купуваме още един правителствен самолет (обзор) От 2014 г. „Фалкон”-ът е аварирал над 20 пъти

Депутати от БСП пред “Труд”: Корнелия Нинова не владее групата си При избора на Сотир Цацаров червената група се разцепи наполовина

Турция заплаши да изгони американските войници от базата „Инджирлик”

Манолова открива временна приемна във Видин

Свършват мъките с данъчните декларации

Дължими налози за служебен аванс за шефа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 12 декември 2019

„Германският пациент” от Михаил Вешим Ще спаси ли българската пукница Хер Бекер

Безработни ще получават средства за наем, ако започнат работа в друго населено място

Безработни, които започнат работа на повече от 50 км. от настоящия си адрес, ще могат да получават средства за покриване на разходи за такси за ясли, детски градини, наем и интернет, съобщиха от пресцентъра на Министерски съвет. Това предвижда одобрения от правителството проект за изменение на Закона за насърчаване на заетостта.

Средствата ще се отпускат за не повече от 12 месеца, като размерът им ще се определя ежегодно в Националния план за действие по заетостта, а редът и условията за получаването им – в Правилника за прилагане на закона. Целта е да се насърчи мобилността на безработните лица и да се подкрепят семействата от по-слабо развитите икономически райони.

Предложените промени ще подобрят достъпа до услугите на Агенцията по заетостта. В момента регистрацията на търсещите работа се извършва по постоянен или настоящ адрес и те ползват услуги само в бюрото по труда, в което са се регистрирали. С предложените промени търсещите работа лица ще могат да ползват услуги по информиране и/или консултиране, подпомагане за започване на работа и психологическа подкрепа независимо от адреса на регистрация. Ще отпадне и санкцията за прекратяване на регистрацията, когато търсещите работа лица сменят адреса, по който са регистрирани в дирекция „Бюро по труда“, без да я уведомят за това.

Предвижда се да се разширят функциите на Комисията по заетостта към областния съвет за развитие. Два пъти годишно тя ще набира, обработва и предоставя на Агенцията по заетостта информация за потребностите на работодателите от работна сила в областта. По този начин при разработването на програмите за обучение и заетост по-прецизно ще се отчитат нуждите на местните работодатели от работници или служители с определена квалификация.

Предложеният законопроект има за цел да подпомогне изпълнението на специфичните препоръки на ЕК към България относно политиките по заетостта за дългосрочно безработните и за младежите, които не участват в никаква форма на заетост, образование или обучение.

Промените няма да доведат до пряко или косвено въздействие върху държавния бюджет. Финансирането ще се осъществява в рамките на предвидените за Министерство на труда и социалната политика средства за активна политика на пазара на труда.

С изменения в Правилника за прилагане на закона, одобрени от Министерския съвет, се предвижда комисиите по заетостта към областните съвети за развитие да разработват регионални програми за заетост и обучение на съответната област в рамките на предварително определени средства. Програмите ще се изработват по предложения на областната и общинските администрации.

Изменят се и условията за финансиране на регионалните програми за заетост и обучение. Средствата за всяка област ще се определя съобразно средномесечното равнище на безработица и средномесечния брой на регистрираните безработни в областта за деветте месеца на предходната година. Размерът на средствата ще се изчислява по методика утвърдена от министъра на труда и социалната политика.

С промените в Правилника се регламентират условията и реда за ползване на новата насърчителна мярка по чл. 46 а от закона. Тя предвижда на работодател, който разкрие работно място за обучение чрез работа (дуална система на обучение) да се предоставят средства за срока на обучението по професията и специалността, но за не повече от 36 месеца. Размерът ще се определя в Националния план за действие по заетостта за съответната година.

Регламентират се и условията и редът за отпускане на средства по Закона за насърчаване на заетостта под формата на схеми за минимална и държавна помощ при съобразяване с разпоредбите на Регламент (ЕС) № 1407/2013 и Регламент (ЕС) № 651/2014. С Правилника се регламентират обхватът на дейностите, размерът на помощта и възстановяването на неправомерно получена минимална помощ.

Одобрени са промени в Наредбата за условията, правилата и реда за регулиране и регистриране на цените на лекарствените продукти

Правителството одобри промени в Наредбата за условията, правилата и реда за регулиране и регистриране на цените на лекарствените продукти се въвеждат промени, чиято цел е да се преодолее възможността за разнопосочно тълкуване на разпоредбите.

Въвежда се възможност при проверка на заявена цена на даден лекарствен продукт, както и при извършване на служебна проверка от страна на Националния съвет по цени и реимбурсиране на лекарствените продукти, да се използват публикуваните от държавите-членки цени и методиките за изчисляване на същите, както и базата с данни за цените в референтните държави „EURIPID“. При констатирано несъответствие между двата източника ще се взема предвид по-благоприятната за заявителя цена.

Базата с данни „EURIPID“ е създадена по проект на Европейската комисия, който стартира през 2010 г. с цел широко европейско сътрудничество между националните компетентни органи по ценообразуване и реимбурсиране за осигуряване на достъпност и актуалност на информацията за цените на лекарствените продукти, заплащани с обществени средства, чрез онлайн поддържана база данни. Нейната роля е да улесни дейността по ценообразуване за компетентните органи в съответните държави.

Предвид решението на ВАС, с което е отменена разпоредбата на чл. 29, ал.1, т 3 от наредбата, е необходимо да се въведе изискването международното непатентно наименование, към което принадлежи лекарственият продукт/комбинацията (при комбинирани лекарствени продукти) да бъде включено във фармако-терапевтичното ръководство и медицинския консенсус за лечение на съответното заболяване в процедурата по поддържане на реимбурсния статус. По този начин се уеднаквява режимът при включване на лекарствен продукт в Позитивния лекарствен списък и при поддържане на реимбурсния статус.

В Допълнителните разпоредби се въвежда определение на „лекарствен продукт, който е единствен в международно непатентно наименование“. Необходимостта за включване на посочената дефиниция в нормативния акт е резултат от множеството случаи на погрешното тълкуване на същата.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.