Трусът събори комин в Садово, заподозряха го за ВиК авария

Изправят пред Темида син, пребил майка си Мъжът нарушил заповед за защита срещу домашно насилие

Съдят ученик за търговия с наркотици Съученик издал деветокласника наркопласьор

Президентът Румен Радев назначи проф. Венцислав Мутафчийски за шеф на ВМА

Тръмп предложи учителите да бъдат въоръжавани

Нинова: Отговорните за кражбите от оградата да бъдат наказани

Софийският градски съд пусна предсрочно от затвора мъжа, който уби с джипа си 6-годишно дете в Панагюрище Решението ще бъде обжалвано

Жена се оплака, че е отвлечена и изнасилена Лекари не откриха следи от насилие

Корея похарчи над 220 000 долара за тридневната визита на сестрата на Ким Чен-ун

Малките старозагорски математици спечелиха 11 медала в Тайланд

ВСС купува два апартамента

Ангела Меркел осъди смъртта на цивилни граждани в Сирия

Закъсал ТИР затвори пътя Варна-Добрич

Учени откриха ген, който предизвиква непоносимост към алкохола

Пловдивското земетресение усетено и в Благоевград

“Съюз за Пловдив” пита кмета защо “умните” светофари задръстиха града

Общински съветници под тепетата искат документи за изпълнение на транспортния проект

Защо така наречените “умни” светофари задръстиха кръстовищата и пътищата под тепетата, по чия вина и защо се бави по-доброто регулиране на трафика и въвеждането на електронната система за управление на градския транспорт, са само част от въпросите до кмета Иван Тотев на общинските съветници от ПП “Съюз за Пловдив”.

Официалното им питане ще бъде внесено на сесията на местния парламент този четвъртък от лидера на групата Дани Каназирева и касае изпълнението на двете обществени поръчки за 26 млн.лв. Транспортният проект, финансиран по ОП “Регионално развитие” имаше за цел да подобри трафика в Пловдив и повиши качеството на обслужването в градския транспорт. Вместо това пловдивчани и гостите на града пак се сблъскват със същите проблеми, каквито имаше и преди да бъдат хвърлени милиони левове по проекта, като ситуацията дори се влоши.

Задръстванията на основните улици в Пловдив създават напрежение в трафика и предпоставки за пътно-транспортни нарушения, а новите светофарни уредби, наричани “интелигентни”, не успяват да облекчат движението. Как се регулира трафикът – с помощта на трафик детектори или циклограмите все още се настройват ръчно от оператори”, питат от “Съюз за Пловдив”.

Според старейшините около Дани Каназирева фактът, че електронната система в градския транспорт, която трябваше да тръгне още на 1 април, все още не работи, предизвиква куп негативни коментари и съмнения за неефективно усвояване на евросредствата.

В момента автобусите все още се обслужват от кондуктори, електронното оповестяване на маршрутите и спирките липсва, електронни билети и карти също не се издават с изключение на много малка част от пакета, гласуван в ОбС, въпреки че изпълнителите на проекта са си получили на 100% парите”, допълва Каназирева. Тя и групата й настояват да им бъдат предоставени копия от договорите с изпълнителите на двете обществени поръчки – за новите светофари и електронната система в градския транспорт, както и копия на приемо-предавателните протоколи.