Борисов вечеря с лидери в Белгия Срещата се проведе в замъка Хертохинедал край Брюксел

Бащата на прегазения 6-годишен Петьо: Не вярвам в правосъдието, но има Господ

Общинска с ново ръководство Ангел Геков става изпълнителен директор

МВФ: Намалете лошите кредити

Десет души са загинали след рухване на жилищна сграда в Кайро

Руски депутат: Русия е изпитала 200 нови типове оръжия в Сирия

Лайпциг може да забрани дизеловите автомобили

Вучич и Лавров се обединиха около църковната и военна независимост на Сърбия

Холандските депутати гласуваха за признаване на арменския геноцид

Кръвта на подрастващите подмладява мозъка

Полицията в Русе проверява сигнал за общински съветник от ГЕРБ, участвал в побой

Чешката полиция издирва българин, обрал дете

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 23 февруари 2018

Сорос плаща за ромите да останат в гетата Фондации настояват за узаконяване на къщите в махалите

Оставиха Легионера за 72 часа зад решетките

ЮНЕСКО представи Пловдив като първия български град в Мрежата на учещите градове

В началото на месец юли Пловдив стана първият български град, приет в международната образователна мрежа на ЮНЕСКО – Global Network of Learning Cities, а този факт в сряда бе отбелязан и в официалната страница на организацията http://uil.unesco.org/lifelong-learning/project.

Там бе публикувана статия под заглавие “Учещите градове в България: Пловдив се присъединява към Глобалната мрежа на учещите градове на ЮНЕСКО”.

В обширния материал се акцентира на ангажираността на Община Пловдив за изграждането на един наистина учещ град и заплануваните мерки в това отношение.

“Учещите градове в България са изправени пред вълнуващо развитие, след като Пловдив става първият град в страната, който се присъединява към Глобалната мрежа на учещите градове на ЮНЕСКО. Градът, който има население от 338 153 души и е номиниран за Европейска столица на Културата за 2019 г. заедно с Матера (Италия), е известен с мултикултурната си среда, а все повече млади хора избират да живеят и работят в него.

При вече добре развитата образователна инфраструктура на града, общинската администрация счита, че е време за преминаване към следващата стъпка и декларира ангажираността си за изграждането на един наистина учещ град.

Освен това Пловдив преразглежда образователните си политики и планира промяна, която предвижда те да включват повече принципи за учение през целия живот.

Ставайки част от Глобалната мрежа на учещите градове, Пловдив има за цел да създаде обмен с други градове, чрез който да споделя и получава идеи за ефективни методи на насърчаване на образованието и устойчивото развитие. Пловдив вярва, че Мрежата ще спомогне за изпълнението на неговите локални политики и че ще позволи на други учещи градове в България и по света да се поучат от неговия опит”, са по-важните акценти в статията в сайта на ЮНЕСКО за Пловдив.