Aventador си промени името, но нрава си - не

32-532-432-232-1Повече мощ. По-висока скорост. Повече агресия. По-модерна електроника. По-добра аеродинамика. С две думи - тотален ъпгрейд за върховия модел Aventador на Lamborghini, който излиза с бясна скорост от фейслифт и през февруари ще зарадва най-нетърпеливите купувачи, готови да платят 335 000 евро.

За първи път в автомобил на знаменитата италианска марка серийно се вгражда система за завиване с четирите колела. В зависимост от скоростта задните колела завиват в посоката на предните или в срещуположната, за да подпомогнат прецизното изпълнение на зададената от волана траектория. По този начин Aventador подобрява поведението си в завои при високо темпо, което е от първостепенно значение за всяка спортна кола. Инженерите са коригирали предното пушрод окачване с магнетореологични амортисьори, отзад са инсталирани нови пружини, променена е и геометрията, за да стане възможно завиването на задните колела. Подобна техника използват и конкуренти като Porsche 911 и Mercedes AMG GTR.

Новите компоненти увеличават теглото, но то се компенсира от олекотената изпускателна система. Без водач и течности автомобилът тежи 1575 кг - точно колкото преди фейслифта. В заводските данни се увеличава средният разход на гориво от 16,0 л на 16,9 л на 100 км, но в реални условия може да се очаква консумацията да бъде значително по-висока. Това се дължи на променените настройки на досегашния 6,5-литров двигател V12, който работи шумно зад двуместната пътническа кабина. Различно е управлението на клапаните, всмукването на горивна смес и ограничението на оборотите. В алуминиевия блок на мотора се генерират 740 конски сили (досега бяха 700) и максимален въртящ момент 690 Nm. Тази мощност означава ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди, от 0 до 200 км/ч за 8,8 секунди и максимална скорост 350 км/ч. Динамичните характеристики са почти същите като при досегашния Aventador. Същото важи и за 7-степенната скоростна кутия, която изпраща тягата с приоритет към задната ос, където халдекс диференциал от четвърто поколение включва в задвижването и предните колела в зависимост от условията на пътя и сцеплението. Джантите са 20- или 21-инчови с подобрено охлаждане за спирачките, в цялата конструкция са използвани карбон и алуминий.

И още една новост на борда - към досегашните три режима на шофиране (уличен, спортен и състезателен) се добавя четвърти. Това е програмата „Его”, в която водачът егоистично може да модулира по свой вкус поведението на кормилната система, ходовата част, двигателя, трансмисията и звука от ауспуха. Накрая да добавим, че новият Aventador получава добавка S в името, тоест става Aventador S. В историята остава познатото до този момент название Aventador LP 700-4, което маркираше надлъжно разположения мотор (LP) и 700-те конски сили със задвижване на 4-те колела.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили