Bugatti специално за завои струва € 6 млн.

Новият модел Divo е шампион по бързина по кривите траектории, а Chiron – по правите

Divo развива 380км/ч, а Chiron – 420 км/ч

100-литровият резервоар пресъхва за 7 секунди при каране с пълна газ

1500 конски сили, 16 цилиндъра, 8000 кубика, 420 км/ч – само Bugatti Chiron притежава подобни качества. Това е кола на суперлативите, но... за прави отсечки. Инженерите на Bugatti са готови с вариант на същия модел и за каране в завои. Той се отличава с по-ниско тегло, по-добра аеродинамика и още по-брутален дизайн. Името му е Bugatti Divo и струва двойно по-скъпо от Chiron – 6 милиона евро. Ще бъде произведен в силна ограничена серия от 40 екземпляра, всички от които предварително са продадени на избрани собственици на поне още един модел Bugatti.

По същество Divo е същият автомобил като Chiron. Зад двете места в луксозния кокпит се вихри чудовищен 8-литров двигател W16. Гигантският мотор с четири турбо компресора генерира мощност 1500 к.с. и въртящ момент 1600 Нм, като може да пресуши 100-литровия бензинов резервоар за по-малко от 7 секунди при каране спълна газ. Автоматичната 7-степенна трансмисия и размерите на Divo и Chiron също са идентични. И въпреки това Divo преминава с 8 секунди по-бързо по “Пръстена на Нардо” – овална високоскоростна писта в Италия.

Причината за по-доброто представяне на Divo на кръглата отсечка е неговата аеродинамика. Този модел тежи с около 40 кг по-малко от двутонния Chiron и заковава кантара на 1960 кг. Олекотяването идва прилагането на повече карбон, от различните колела и от премахването на някои излишни за суперспортна кола компоненти като отделения за вещи в купето и изолации. Променена е и каросерията, което се вижда на снимките. По-големи са отворите за въздух в предната част и потоците, които се отвеждат за охлаждане към двигателя. Огромното фиксирано задно крило с широчина от 1,83 м променя ъгъла си в зависимост от скоростта и спомага да бъде увеличена с 90 кг притискателната сила към асфалта в сравнение с Chiron. Всички спойлери и аеродинамични елементи осигуряват общ натиск от 456 кг. Това се отразява и в увечиление на напречното ускорение от 1,5 на 1,6 g.

За да не унищожава бързо гумите, максималната скорост на Divo е ограничена на 380 км/ч, докато при Chiron е 420 км/ч. В пряк дуел на хубав и дълъг прав участък Chiron ще излезе победител, макар че до 100 км/ч двата автомобила спринтират еднакво бързо – за 2,4 секунди. Chiron е създаден, за да бъде рекордно бърз на прави участъци. В завоите обаче по-лекият и по-аеродинамичен модел Divo оставя Chiron зад себе си. Това се дължи и на факта, че има различни настройки на ходовата част и кормилната система.

Интериорите на двата автомобила на практика са еднакви с малките разлики, че Divo не разполага с кутия за вещи между седалките, джобове на вратите и аудиосистема с много тонколони. Седалките обаче са още по-спортни и буквално “обгръщат” тялото, за да предложат необходимата опора при екстремни скорости в завои. Във външния вид разликите са по-очевидни, като Divo се отличава с много ефектни задни светлини. Те са изработени на 3D принтер и е състоят от 44 светещи елемента – истински фойерверк!

Bugatti продължава традицията на кръщава моделите си на състезатели от миналото. Например Chiron носи името на пилота Луи Широн, а Divo – на Албер Диво, който през 20-те години на миналия век е спечелил два пъти с Bugatti планинско рали в Сицилия.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили