Трябва на всяка цена да се ограничат корупционните практики на пътя, защото виждаме, че въпросът "Какво ще правим сега" все още съществува. Усещането на гражданите за корупция в държавата се дължи и на тези въпроси и на все още масовите процедури да се заобикаля законът. Това каза евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Емил Радев, който е един от организаторите на провелата се във Варна дискусия с обществеността за законодателните промени, свързани с движението по пътищата.
„Трябва да имаме много по-бърз режим за налагане на санкциите и да има събираемост на тези санкции, за да не остава чувство на безнаказаност у нарушителите“, каза Радев. Той посочи, че амбицията на ЕК е между 2010 и 2020 г. е броят на жертвите по пътищата да намалее с 50 %. "Все още не сме постигнали това, проблемите с неспазване на правилата за движение по пътищата са в цяла Европа, но въпросът е как се контролират и санкционират нарушителите", посочи евродепутатът. Според него това не трябва да зависи от даден пътен полицай, ДАИ, а да продължи тенденцията с използване на камери, автоматични средства и да има ясна процедура. В новите законопроекти се акцентира и на продажбите на части втора употреба, защото новата тенденция при кражбите на коли е не да се изнасят зад граница, а да се разфасоват и продават на части.