Едва една трета от българите се интересуват от модните тенденции

Една трета от интернет потребителите си купуват дрехи поне веднъж месечно, а 29% го правят веднъж на 3 месеца. Най-често се отправяме към магазина, когато търсим нещо конкретно, но добра оферта или разпродажба е също добър повод да отидем на пазар. Въпреки това, дойде ли време да се отървем от дрехите, които вече не носим, рядко ги изхвърляме в обикновения боклук - по-скоро ги даряваме на някой в нужда или ги държим вкъщи за алтернативна употреба. Тези констатации са част от проучване на Нилсен сред респондетни у нас.

Ако попитате активните в интернет българи къде си купуват дрехите, най-честият отговор е магазин за дрехи (68%). Онлайн магазините са второто предпочитние – 41%. По-голям брой жени пазаруват онлайн (49% спрамо 33% мъже), както и по-младите в стравнение с по-възрастните. Набавяне на дрехи втора употреба от магазина или от роднини и приятели е обичайно за една трета от запитаните.

Жените пазаруват повече модни артикули отколото мъжете – 43% от жените сред българското интернет население купуват дрехи веднъж месечно или по-често в сравнение с 24% от мъжете. Възрастовата група над 54 годишна възраст е по-малко склонна да провежда онлайн покупки за дрехи на месечна база или по-често.

А какъв е най-честият мотив да oтидем до магазина за дрехи? 61% от респондентите го правят, когато търсят нещо конкретно. Втора честа причина (спомената от 46% от респондентите) е когато се забележи наличието на добра оферта (напр. на витрината). Съществува разлика от 11 процентни пункта между мъжете и жените, като жените обръщат повече внимание на добрите оферти (52% жени спрямо 41% мъже). Разпродажбите (34%), нуждата да си направят подарък и да задоволят себе си (33%), както и началото на нов сезон (26%) са причини, които също карат хората да си купуват дрехи.

Проучването показва още, че 32% от хората се интересуват от модните тенденции, когато пазаруват за дрехи, докато 37% не се. 31% изразяват неутралност по темата - те са избрали да отговорят с „нито да, нито не“. И отново има разлика в данните за двата пола. Дамите малко повече се вълнуват от модните тенденции, когато пазаруват за дрехи в сравнение с мъжете (36% спрямо 29%).

Въпреки че българите са доста активни в пазаруването на дрехи, те рядко изхвърлят ненужните дрехи в кофата за боклук (само 16% от респондентите правят това). Почти половината от анкетираните пазят дрехите, които вече не носят, използвайки ги за други цели у дома (напр. почистване) – 45%, като мъжете са по-склонни да правят това. Приблизителен брой хора (43%) дават дрехите си на свои роднини или приятели, като жените този път изявяват по-голяма склонност към тези действия. 29% занасят дрехите до специален контейнер за текстил, а 26% ги даряват на благотворителни организации.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика