Eлица Георгиева избира документални филми във Френския институт

Кадър от “Международен туризъм”

Прожекции в пет поредни дни

Колекция от образи, идеи и истории

В рамките на Годината на документалния филм, Френският институт в България поверява, в продължение на пет последователни дни, прожекциите в зала “Славейков” на писателката и режисьор от български произход Елица Георгиева.

“Изключително се радвам за предоставения от Френския институт картбланш, позволяващ ми да споделя филми с траен отпечатък върху филмовия пейзаж на Франция, но не показвани никога или само по изключение в България. Поредицата оказва заслужена почит на съвременния творчески документален филм, заснет в различна форма, формат, продължителност и специфичен подход. Авторски документални филм, в които колективната памет се обогатява от непосредствения опит на твореца. Събрах творби, които смятам за вдъхновяващи за всеки кинотворец, част от разноцветната палитра на днешните жанрове. Различни по начин на заснемане и сюжет, те са обвързани в общ естетически стремеж и споделят уникален и въплътен поглед към света”, казва Георгиева, която живее от дълги години в Париж, където завършва магистратура по кино и творческо писане в Университета “Париж-VIII” в Сен Дьони.

Елица Георгиева е автор на творчески документални филми като “Чужденка/-ки”, “В очакване” и “Всяка стена е врата”, който получи две награди на престижния фестивал Cinema du Reel.

Романът на Георгиева “Космонавтите само минават”, създаден на френски, получава отличието “Андре Дюбрьой” (за първи роман, написан с хумор и критично чувство). Номиниран е за наградите “Флор” (с основател небезизвестният в България Фредерик Бегбеде), “Рьоне Фале”, “111-а страница” и три литературни награди на гимназистите от областите Ил де Франс, Лоара и Централна Франция.

Постер на събитието

“Серията се открива с бележитата за 60-те години “Хроника на едно лято”на Жан Руш и Едгар Морен, която според мен въвежда нова ера в мизансцената на реалността. Това е и момент на технически прогрес, позволяващ за пръв път синхронизация между звук и картина и откриващ ново поле за изява на режисьорите. Свободното разгръщане на творческия жест е в сърцевината на този филм. Поредицата продължава с много съвременни и разнообразни по форма филми.

“Международен туризъм” на Мари Воание ни въвлича в екстравагантно посещение на Северна Корея, водено от безличен и асинхронен глас, звучащ между картините. Същата вечер ще гледаме и “Работа в гората” на Лола Пеуч, който поема по пътя на игралното кино, за да покаже документи и архиви от Булонския лес, разказани от няколко секс труженички, избрали там място за упражняване на професията си”, добавя Георгиева.

Програмата започва в събота, 22 април, от 19 часа с “Хроника на едно лято” и продължава в пет поредни вечери до 26 април с прожекцията на “Изобщо не помисляйте, че крещя”. Филмовите вечери ще се състоят в присъствието на Елица Георгиева и ще бъдат последвани от дискусия. Всички филми са със субтитри на български език. Входът с билет (стандартна цена 8 лв. / намалена цена 5 лв.) или с абонаментна карта. Пенсионерите и абонатите на Френския институт се ползват от намалената тарифа за прожекциите, а сега има и промоционална цена за пет прожекции: 30 лв.

Селекцията събира документални заглавия, които разкриват пълнокръвна колекция от образи, идеи и истории.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Кино