Ford Fiesta се електрифицира

48-волтова технология със стартер-генератор

Популярният градски автомобил излиза с обновен дизайн и по-модерни технологии

По новите LED фарове и по задните (вече също LED) светлини бързо ще познаете обновения модел Ford Fiesta. “Царицата” на градския трафик излиза в най-модерния си и високотехнологичен вид, включително с електрифицирани двигатели за по-динамично и екологично движение. Както и досега потребителите ще имат избор между каросерия тип хечлек с три и пет врати. Новата платформа е идентична с тази на компактния SUV модел Ford Puma.

Дизайнерските промени носят още по-уверен вид на един от най-успешните автомобили на Ford. Предната част е по-висока, а решетките са по-големи. Емблемата е поставена вече в центъра на основната радиаторна решетка вместо ръба на капака на двигателя. Така моделът става още по-лесно разпознаваем на пътя.

Стандартно Fiesta получава нови LED фарове с елегантен хоризонтален дизайн. Задните светлини са н нови черни рамки, като опционално могат да бъдат оборудвани с LED технология и с черно външно покритие. Различни екстериорни компоненти отличават различните линии Trend и Titanium, както и спортната ST модификация и притежаващият елементи на SUV вариант Active. Предлагат се седем нови дизайна на алуминиевите джанти и два нови външни цвята. Най-високото ниво на ексклузивност се гарантира от пакетите Vignale.

Новата Fiesta залага на модерна задвижваща гама 48-волтови “меки” хибридни и бензинови двигатели EcoBoost. Тези мотори имат по-ниски експлоатационни разходи и по-динамичен характер. Те разполагат с вграден ремъчно задвижван стартер-генератор вместо стандартен алтернатор. Това позволява възстановяване на енергията, която обикновено се гуми при спиране и движение по инерция. Тази енергия се съхранява в 48-волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане.

Стартер-генераторът действа и като мотор благодарение на енергията от батерията, като осигурява допълнителен въртящ момент и ускорение при нормално шофиране. Освен това управлява и електрическите помощни системи в автомобила. Технологията може да рестартира двигателя само за 350 милисекунди. Това позволява на автоматичната старт-стоп система да изключва мотора при движение по инерция до спиране със скорост под 25 км/ч, дори когато автомобилът е на предавка при натиснат педал на съединителя. Резултатът е по-нисък разход на гориво и по-ниски нива на емисиите.

1,0-литровият EcoBoost хибриден двигател се предлага в нива на мощност 125 к. с. и 155 к. с. в комбинация с 6-степенна механична трансмисия. За изминаването на 100 км са нужни 4,9 л бензин по данни на производителя. За модела със 125 к. с. се предлага и 7-степенна автоматична кутия с двоен съединител, която активира автоматичната старт-стоп система при скорост под 12 км/ч. При нужда от въртящ момент автоматикът може да превключи светкавично три предавки надолу за по-бързо изпреварване.

В гамата остава 1,0-литров EcoBoost двигател без стартер-генератор с 6-степенна механична трансмисия.
Водачите могат да променят поведението на автомобила с избор на режим на шофиране (нормален, спортен и еко). При линията Active са добавени режими за хлъзгава и офроуд настилка, а при ST има пистов вместо еко режим.

Повече функции за улеснение на водача

Пътуването в града и извън него става по-приятно и безопасно благодарение на новите електронни функции във Ford Fiesta. Предлаганите матрични LED фарове адаптират светлинния поток според моментната обстановка на пътя. За улеснение на водача и останалите участници в движението са въведени функции на светлините за маневриране, за лошо време и за движение на дълги светлини без заслепяване.

В интериора се откроява нов 12,3-инчов дисплей зад волана, който изпълнява функциите на инструментален клъстер и дава възможност на водача да персонализира изображението и показваните данни. В помощ на шофьора е функцията за предупреждение за грешна посока, която сигнализира при преминаване на два знака “влизането забранено” на отбивка за магистрала.

Усъвършенствани са технологиите за адаптивен круиз контрол със спиране и потегляне и разпознаването на знаците за скорост. В града активният паркинг асистент може да открива подходящи по размер паркоместа и да паркира автомобила успоредно или напречно, като водачът само натиска педалите и задава предавките.
За безопасността на пътниците бдят системите за мъртвата зона на видимост с предупреждение за страничен трафик и активно спиране, асистентът за спазване на лентата и асистентът за предотвратяване на сблъсъци с активно спиране.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили