Ford Kuga смело мина на ток

Напълно обновеният модел предлага богат избор от задвижващи системи

Мек, пълен и Plug-in хибрид допълват двигателите с вътрешно горене

Живот на електричество! Все повече автомобилните компании разработват модели, които стават все по-икономични и екологични.

С появата на напълно новия Ford Kuga на арената излиза една кола, за която тепърва ще се говори. Това е най-електрифицираният модел в историята на компанията. Икономичността се увеличава с впечатляващите 30 процента. Kuga Plug-in Hybrid дава възможност за изцяло електрическо задвижване, а водачите сами избират кога и как да използват мощността на батерията.

В гамата на модела фигурират също Kuga ЕcoBlue Hybrid (мек хибрид) и Kuga Hybrid (пълен хибрид) заедно с 2.0-литровия и 1.5-литровия дизелов EcoBlue варианти. Има и 1,5-бензинов EcoBoost, както и интелигентна 8-степенна автоматична скоростна кутия.

“Моделът е най-добрият ни пример за фокусирания върху човека дизайнерски подход - коментира Стюърт Роули, президент на Ford Europe. - Разработен е в тясно сътрудничество със собственици на SUV автомобили, за да предложи отличен стил, безпрецедентно богат избор на двигатели, премиум комфорт и усъвършествани технологии.”

Да се върнем към моторизациите. Ford Kuga Plug-In Hybrid осигурява пробега и свободата, предлагани от традиционните двигатели с вътрешно горене, заедно с икономичността и рафинираността на електрическите двигатели. Архитектурата с разпределяне на мощността съчетава 2,5-литров, 4-цилиндров бензинов двигател с цикъл на Аткинсън, електрически мотор и генератор и литиево-йонна батерия с капацитет 14,4 kWh, за да предложи 225 к. с.

Kuga Plug-In Hybrid предоставя изцяло електрически пробег от 72 км по NEDC (56 км по WLTP), разход на гориво от 1,2 л/100 км по NEDC (от 1,4 л/100 км по WLTP) и CO2 емисии от 26 г./км по NEDC (от 32 г./км по WLTP). Батерията може да се зарежда през монтирания на предния капак заряден порт и автоматично в движение чрез технологията за регенеративно зареждане. До пълния й обем се стига за по-малко от 6 часа при включване в 230-волтова електрическа мрежа. Шофьорът може да избира четири режима на работа с батерията. Когато тя достигне най-ниско ниво на заряд, автоматично Kuga включва режимът ЕV Auto - допълва мощността от бензиновия двигател с мощност от електрическия мотор с цел да се оптимизира разхода на гориво.

При модела Kuga EcoBlue Hybrid със 150 к. с. се стига до 4,3 л/100 км разход по NEDC (5 л/100 км по WLTP). До края на годината в България ще пристигне и 2.5-литров Kuga Hybrid. Там разходът на гориво ще е 5,6 л/100 км. Двулировият Kuga EcoBlue със 190 к. с. пък предлага 4,8 л/100 км по NEDC (5,9 л/100 км по WLTP). Икономията на гориво е подобрена чрез интегрирана всмукателна система с обратно шибърно газоразпределение за оптимизиране работата на двигателя и малоинерционен турбокомпресор.

1.5-литровият EcoBlue двигател се предлага със 120 к. с. и разход 4,2 л/100 км по NEDC (5,1 л/100 км по WLTP). А 1.5-литровият EcoBoost е с показатели 150 к. с., 5,5 л/100 км по NEDC (6,6 л/100 км по WLTP).

Разнообразието на двигателите далеч не е единствената гордост на новия Kuga. Инженерите на Ford са се постарали за по-добър комфорт, простор, гъвкавост и свързаност. Моделът е с 44 мм по-широк и с 89 мм по-дълъг от предшественика си. Това означава повече място за раменете, бедрата и главата на пътниците. За возещите се отзад за първи път са налични отопляеми седалки. Вторият ред се движи и мястото за краката достига 1035 мм. Ако е нужно повече пространство в багажника, той “отива напред” и обемът стига 645 л - водещ в класа.

Различни версии на изпълнение

Разнообразие от индивидуални опции включват различни варианти на изпълнение за версиите Kuga Vignale, ST-Line и Titanium, всяка с уникален характер, отразяващ личността на клиента. Със своя съвременен и уверен стил Ford Kuga Titanium е показателен за високото качество и спецификации, които ще бъдат предложени на купувачите. Акцентите включват спортна предна защитна кора и заден дифузьор, огледала, странични уширения и дръжки на вратите в цвета на каросерията, LED дневни светлини и стандартни 17-инчови или опционални 19-инчови алуминиеви джанти.

Луксозният Ford Kuga Vignale демонстрира ексклузивни спецификации и прецизна майсторска изработка чрез специалните орнаменти за Vignale. Сред тях са покритие от сатиниран алуминий за релсите на покрива, броните и вложките на страничните лайстни, както и уникален, елегантен дизайн на предната и задната броня. Екстериорът включва и характерните за Vignale хромирана предна мрежеста решетка и двоен ауспух, както и стандартни 18-инчови или опционални 19- или 20-инчови алуминиеви джанти. Седалки с тапицерия от кожа Windsor с ексклузивен шестоъгълен дизайн Vignale, отопляем кожен волан и велурени стелки допълнително подобряват интериора.

Дръзкият стил на Ford Kuga ST-Line, вдъхновен от моделите на Ford Performance, включва брони и странични протектори в цвета на каросерията и предна решетка, предна защитна кора, заден дифузьор и релси на покрива в черен цвят. Голям заден спойлер, стандартни 18 инчови или опционални 19-инчови алуминиеви джанти и двоен спортен ауспух допринасят за спортния характер. Вътре тъмната облицовка на тавана, ексклузивният дизайн на седалките ST-Line с контрастен червен шев, алуминиевите педали, воланът с плоско дъно, стелките и лайстните на праговете с надпис ST-Line отразяват динамичния характер на автомобила.

Забравете за оплетените кабели

Приложението FordPass предлага нови функции, които правят усещането за притежание на електрифициран автомобил още по-удовлетворяващо за клиентите на Kuga Plug-In Hybrid. На първо място е нивото на заряда и електрическия пробег. Приложението търси зарядни станции, което помага на клиентите лесно да намерят и да бъдат навигирани до повече от 125 000 места за зареждане в 21 страни, с информация, включително тип контакт и статус на публичен или ограничен достъп.

Налични са функции, предназначени да помогнат на водачите предварително да определят времето за зареждане на автомобила си, за да използват най-добре тарифите за електроенергия, а също да определят желаните нива на зареждане и да бъдат уведомявани за всички достигнати нива.

За да могат водачите да останат свързани в движение и да забравят за оплетените кабели на централната конзола, нова поставка за безжично зареждане под инструменталния панел позволява на пътниците лесно да зареждат съвместими смартфони.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили