G-класата също минава на ток

Ефектното външно осветление е част от забележителните новости, с които е гарнират традиционния ръбоват дизайн на концепта за електрическа G-класа с означение EQG.

Mercedes оборудва легендарния офроудър с 4 електромотора

Ще има ниски предавки за тежък терен

Един от последните “динозаври” в автомобилния свят е G-класата на Mercedes. Ръбоватият офроудър се произвежда с почти непроменен дизайн вече над 40 години и продължава да се харчи като топъл хляб. При представянето на най-новото поколение през 2018 г. в Детройт (в присъствието на екшън героя Арнолд Шварценегер) тогавашният шеф на Daimler - Дитер Цече, обеща, че скоро ще се появи и електрическа G-класа. Явно този момент наближава, защото на изложението в Мюнхен бе показан концепт, който изглежда много близко до бъдещ сериен модел.
Означението EQG на прототип

а вече лесно се разшифрова от потребителите, защото EQ маркира електрическото задвижване, а G е знакът на съответния автомобилен клас на Mercedes. Електрическата G-класа трябва да притежава емблематичната проходимост на бензиновия модел и да се справя без проблем с преминаването на прословутата тестова отсечка в планината Шьокл в Грац, където е локализирано производството.

Концептът е тип кабина върху шаси с независимо окачване на колелата отпред, а отзад се използва новоразработен твърд мост за електрическо задвижване. Близо до всяко колело е разположен по един електромотор с индивидуално управление. Инженерите акцентират върху огромния въртящ момент от място и здравата теглителна сила на електрическата система. Трансмисията ще разполага с режим за ниски предавки за движение в тежък офроуд. Батерията е интегрирана в шасито. Така допринася за ниския център на тежестта и добрата управляемост. По-конкретни данни засега липсват. Очаква се серийният модел да излезе през 2024 г. и да се предлага паралелно с бензиновата G-класа.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили