Hummer на ток с 830 к.с.

Легендарният офроудър се завръща и като SUV

Версията пикап е по-мощна и разполага с 1000 к.с.

Американският преход към електрическата мобилност е по-различен от стратегията на повечето европейски и азиатски производители, които жертват динамика и мощност в името на ефективността. Гръмогласните и жадни за гориво двигатели V8 в огромните щатски пикапи и SUV-ове се заместват от електромотори със стотици конски сили. Фактът, че те трябва да се захранват от солидни и тежки батерии явно притеснява американските инженери точно толкова, колкото необходимостта от големи горивни резервоари за двигателите V8.

Новото поколение на култовия офроудър Hummer е още един пример, че в Щатите нямат намерение да променят автомобилните си вкусове, когато заменят бензиновите двигатели с електрически. Колите им ще продължат да бъдат грандиозни, тежки, мощни и лакоми (за енергия).

Неотдавна концернът General Motors представи новия Hummer като електрически пикап, брандиран като GMC Hummer със зашеметяващ ресурс от 1000 конски сили. Сега американците показаха за първи път и SUV версията на GMC Hummer, който е не по-малко внушителен от пикапа, макар че с дължината си от 4,99 м е с близо половин метър по-къс. Междуосието също е намалено от 3,45 м на 3,22 м, но пак изглежда голямо за европейските стандарти. Тук новият GMC Hummer ще изглежда като Голиат на пътя, докато в САЩ се нарежда в категорията на компактните (за местните стандарти) SUV-ове.

„Компактните“ размери означават по-ниско тегло и по-добра динамика от пикапа, тъй като двете версии разчитат на една и съща задвижваща система. Инженерите са преценили, че мощността на SUV варианта може леко да бъде намалена и тя възлиза на 830 конски сили, които изглеждат повече от достатъчни за този респектиращ автомобил. Доказва го ускорението за по-малко от 4 секунди от 0 до 100 км/ч. Тези 830 конски сили се генерират от три електрически двигателя 
Акумулаторният пакет тежи повече от 900 кг и е разположен в специално защитени клетки в пода на автомобила.

Капацитетът на батериите е над 200 киловатчаса и това е повече от впечатляваща стойност на фона на повечето други електромобили. Общото тегло на новия GMC Hummer достига почти 3 тона, но въпреки това ускорява с бързината на спортна кола благодарение на високата си мощност. А сериозната батерия осигурява изминаване на 500 км без спиране за зареждане. Когато се наложи да се зарежда енергия, само за 10 минути се акумулира количество за изминаване на 160 км. Това се дължи както на големия капацитет на батерията, така и на възможността да се зарежда с мощност до 350 киловата. При необходимост GMC Hummer може да захранва с ток като зарядна станция батерията на друг електрически автомобил, която е празна.

В интериора почти няма разлики между пикапа и SUV версията. Пътниците се настаняват в големи седалки тип кресла, централният подлакътник е с размерите на шкаф и предлага също толкова място за поставяне на вещи. Всички контролни уреди са дигитализирани. Водачът работи с два големи дисплея – един зад волана, и един на централната конзола. 

Цар на офроуда

Ако върху асфалтовите пътища GMC Hummer може да изглежда нелепо в очите на някои наблюдатели, едва ли някой може да оспори, че в офроуд условия този автомобил е в своята стихия. Ходът на окачването е 33 см и това позволява изкачване и спускане по наклони до 60%. Максималната дълбочина за безопасно преодоляване на водни препятствия е до 1 м. 

В офроуд е достатъчно само едно от четирите колела да има добър контакт с настилката, за да може да се излезе от всяка ситуация. Системата за двойно предаване е такава, че може да насочи цялата мощност в размер на 830 конски сили само към едно от колелата. За почти неограничената проходимост допринася технологията за завиване с всички колела, която осигурява и много малък радиус на обратен завой (10,8 м) – колкото компактен градски хечбек.

Големите джанти с размер 22 инча са обути в гуми за всякакви терени, чийто диаметър по външния ръб е 33 инча. Опционално може да се добави специална защита на дъното на автомобила, комбинирани с камери с устройства за измиване, за да може водачът непрекъснато да следи как се справя с препятствията в офроуд.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили