Hyundai Tucson - Три хибрида за един модел

Новото поколение прилича на шлифован диамант

Предлага върхова електрификация

С радикално нов дизайн в края на тази година на пазара излиза новият Hyundai Tucson. Четвъртото поколение на модела изненадва не само със смелия си външен вид, но и с разнообразие от електрифицирани моторизации. Популярният SUV ще се предлага в три хибридни варианта - мек хибрид, пълен хибрид и Plug-in хибрид. Електрическа версия засега не се предвижда.

По целия свят Tucson се радва на добра репутация в досегашните си издания (второто носеше означение ix35), в които натрупа над 7 милиона продадени екземпляра. Това е най-търсеният SUV на Hyundai и затова новата генерация ще се произвежда в няколко завода, включително и в европейската фабрика на компанията в Чехия. Това е знак, че корейската марка продължава да отстоява позициите си на Стария континент.

Новата дизайнерска линия на Hyundai води до мащабни промени във визията на Tucson. Отвън автомобилът изглежда като шлифован диамант заради острите ъгли и отсечени линии. Стойката е мускулеста и динамична със силно футуристично излъчване. Най-забележителният елемент е радиаторната решетка с интегрирани светлини, която наподобява люспите на гърба на гущер.

Ако дневните LED светлини са изключени, предната част на автомобила сякаш е покрита с тъмни геометрични шарки. Когато светлините са активирани, тъмните очертания се превръщат в ефектни бижуподобни форми. Задните светлини са широки и с подобен дизайн. За първи път при Hyundai чистачките на задното стъкло са скрити под спойлера.

Корейският производител предлага три електрифицирани варианта на Tucson плюс конвенционална гама бензинови и дизелови мотори. Пълният хибрид е оборудван с 6-степенен автоматик, като съчетава 1,6-литров турбодвигател с директно впръскване и електромотор с литиево-йонна полимерна батерия. Системната мощност възлиза на 230 к. с., а задвижването е предно или 4х4.

Мекият хибрид работи с 48-волтова технология, като 1,6-литровият бензинов двигател се предлага в три нива на мощност - 136 к. с. (с опционално 4х4), 150 к. с. (с предно предаване) и 180 к. с. (с опционално 4х4). Изборът от трансмисии за варианта със 150 к. с. е 6-степенна механична или 7-степенна автоматична с двоен съединител, като автоматикът е наличен и за другите версии с 4х4. Plug-in хибридът със зареждане от външен контакт разполага с мощност 265 к. с. и задвижване на четирите колела през автоматична трансмисия. Конвенционалните модели са два - с дизелови и с бензинови мотори, които имат работен обем 1,6 л.

Хибридните изпълнения 4х4 с автоматични предавателни кутии са оборудвани със система за избор на настройки за различни настилки. Тази технология позволява оптимално оползотворяване на въртящия момент в зависимост от сцеплението на колелата и скоростта на движение. В допълнение са налични и три режима специално за офроуд - за кал, пясък и сняг. Така корейският автомобил продължава да бъде пригоден и за приключения извън асфалтираните пътища.

Пълна цифровизация и много нови функции

Пълната дигитализация на кокпита на новия Hyundai Tucson е комбинирана с високи възможности за свързаност, комуникация и онлайн услуги. Чрез специално приложение собствениците могат да отключват и заключват колата си от своя смартфон, както и да проверяват дистанционно нивото на батериите и горивото.

Корейският SUV разполага и с модерни системи за асистенция и безопасност. Моделът е оборудван със 7 въздушни възглавници, включително нова централна странична за пътниците отпред. Технологията за предотвратяване на сблъсъци е разширена с функция за инциденти на кръстовища с приближаващи автомобили отстрани.

Tucson винаги може да се движи в средата на пътното платно благодарение на системата за следване на избраната лента. Специален алгоритъм следи реакциите на водача, за да разпознае признаци на умора и да предупреди за тях. Асистент за движение по магистрала регулира скоростта и поддържа дистанцията до превозното средство отпред, както и лентата. Данните от навигацията помагат скоростта да се настрои по най-подходящия начин с оглед на завоите и релефа на маршрута.

Водачът може да активира нова функция за автоматично регулиране на скоростта според ограниченията на пътните знаци. Друга иновация е изображението на мъртвата зона на екрана в момента, в който бъде подаден мигач за смяна на лентата.

Повече място за пътниците

Новият модел Hyundai Tucson е пораснал на размери. Дължината е увеличена с 2 см до 4,50 м, широчината - с 1,5 см до 1,86 м, а височината с 0,5 см до 1,65 м. Междуосието също е удължено с 1 см до 2,68 м.

На пръв поглед промяната в габаритите е минимална, но пътническата кабина и багажното отделение предлагат значително повече място. Вместимостта на багажника вече достига до 620 л в нормално положение на седалките, а при сгънати задни облегалки товарният обем става 1799 л. Пасажерите имат на разположение повече пространство, особено в областта на краката. Батерията на хибридните модели е интегрирана под задните седалки и не влияе на простора в кабината, а само намалява минимално вместимостта на багажника.

В духа на най-модерните технологии Tucson е оборудван с 10,25-инчов сензорен дисплей на централната конзола, откъдето се управляват повечето системи в автомобила. Купето създава усещане за уют благодарение на амбиентно осветление в 64 цвята и 10 нива на яркост.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили