Maserati MC20: Убиец на Ferrari-та

Отварящите се нагоре врати имат своя дизайнерски ефект върху автомобила Maserati MC20, но също така улесняват много достъпа до кабината.

Maserati отново има истинска спортна кола

По две свещи и две горивни камери на цилиндър

Maserati има (най-сетне) истинска спортна кола. Тя изглежда зашеметяващо и притежава безкомпромисни скоростни характеристики. Името на модела MC20 е образувано от съкращението MC (състезателният отдел Maserati Corse) и числото 20, което маркира моделната 2020 година.

MC20 се отличава не само с името си от сегашните автомобили на марката - Ghibli, Quattroporte и Levante. Трилитровият двигател V6, който се вгражда централно в новия модел, e собствена разработка и производство на Maserati. За целта в завода на компанията в Модена е изградена необходимата инфраструктура, тъй като в последните две десетилетия двигателите за Maserati идваха от съседа Ferrari. И точно сега, когато Ferrari се гърчи в изключително тежка криза във “Формула 1”, старият съперник Maserati изживява ренесанс и представя собствена суперкола. При това изпреварва Ferrari с въвеждането на технологии от “Формула 1” в серийните автомобили.

Двигателят V6 на MC20 генерира чудовищната мощност от 630 к. с. и въртящ момент 730 Нм от сравнително малък работен обем - 3,0 л. Ускорението от 0 до 100 км/ч на тежащия под 1500 кг автомобил отнема по-малко от 2,9 секунди, а максималната скорост е 325 км/ч. Моторът може да претендира за технически шедьовър не само заради върховата динамика, но и заради смелите инженерни решения като т. нар. предкамерно впръскване на гориво.

Шофьорите на тежки дизелови камиони ще кажат, че този метод на впръскване им е познат отдавна. Технологията, която се използва и във “Формула 1”, обаче е доразвита и усъвършенствана от конструкторите на Maserati. Всеки цилиндър разполага с две горивни камери и две запалителни свещи. В първата камера основната свещ задейства пилотно изгаряне, което се разпространява през специални отвори в главната камера. Втората свещ влиза в действие и възпламенява горивото директно в основната камера, когато предкамерата няма нужда да работи (поради ниско натоварване).

Двигателят има също така два турбокомпресора и двойно впръскване на горивото (директно при налагяне 350 бара) и индиректно (в смукателния колектор при налягане 6 бара). Така се постига средна мощност от 210 к. с. от литър работен обем - никой друг автомобил в сегмента не предлага повече. Тягата достига до колелата през 8-степенен автоматик с двоен съединител. Сред петте режима на шофиране има такъв за писта и специален за дрифтове с изключени електронни системи.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили