Меси е "Златна кокошка" за ПСЖ и без да играе

Месец след подписването му с ПСЖ Лионел Меси вече е оправдал 80-те милиона евро, които клубът ще похарчи тази година за него (заплата от 40 милиона евро, стимули и данъци), съобщи "Марка".

Ако в момента няма голям марж за растеж на приходите от билети и телевизия, незабавните постъпления идват за клуба по три оси: социални мрежи, мърчандайзинг и нестандартни спонсорства. Всичко това, без да се вземат предвид приходите, които идват от Шампионската лига (те могат да се доближат до 100 милиона евро в зависимост от резултатите).

„Без да рискуваме твърде много, подписването на Меси е практически обезпечено, поне ще стане до края на този сезон“, казва Виргил Кайе, един от най-известните ръководители на спортния маркетинг във Франция.

Видимостта на клуба в социалните медии е най-непосредственото въздействие на идването на аржентинския гений. Растеж, който също е „бързо монетизиран“, добавя Кайе. Само за един месец увеличението е с 20% във всички социални мрежи (Twitter, Instagram, Youtube, Facebook, TikTok). Понастоящем клубът има 134.9 милиона последователи онлайн. Благодарение на пристигането на Меси, ПСЖ изпревари Ювентус по последователи в мрежите и е само зад Барселона, Реал Мадрид и Манчестър Юнайтед.

Тениските са друг от най-важните бизнес вектори на ПСЖ. Пристигането на Неймар през 2017 г. е разделителната линия на печалбата. Оттогава клубът продава един милион фланелки всяка година. Днес с Меси се очаква продажбата да се увеличи между 30 и 40% на сезон.

Винсент Чодел, друг специалист по спортен маркетинг, изчислява колко печели ПСЖ за всяка продадена фланелка. Стандартната цена, около 140 евро на бройка, "варира в зависимост" дали се продават в магазините на PSG или Nike, уточнява Шодел. Според пазарни източници от тези 140 евро само 20% се падат на клуба (около 30 евро). Повечето от тях принадлежат на производителя и дистрибутора.

Шодел добавя, че PSG ще продължи да увеличава приходите си в частта от спонсорство, с изключение на тези с настоящи договори. Спортната марка Nike, която облича клуба, има десетгодишен договор в замяна на около 70 или 80 милиона на сезон, докато хотелската верига Accor, отпечатана на предната част на фланелките, има по-кратко споразумение до 2023 г., което струва на ПСЖ около 50 милиона евро годишно.

Този септември обаче бяха разкрити двама нови партньори на парижкия тим, считани за „нестандартни“. Crypto.com е платформа за криптовалута, която ще допринесе с 25 до 30 милиона евро за три сезона, потвърждават пазарни източници. Това е иновативен залог. ПСЖ вече е платил на Меси част от трансферния си бонус. Тази виртуална валута ще помогне на феновете да имат специални отстъпки и да имат привилегирован достъп до клубните дейности, наред с други предимства.

Също така изключителната модна фирма Dior е друг от „нестандартните партньори“. Той ще облича футболистите на ПСЖ извън терена. Пристигането на Меси може да има и други полезни странични ефекти. За Френската лига, разбира се, но и за град Париж, и за Катар.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Футбол Свят