Muscle Car за първи път на ток

Dodge Charger е първият от легендарните американски „мускулести“ автомобили тип Muscle Car, който излиза със задвижване на ток.

Charger с мощ от 670 к.с.

Dodge пуска две версии – електрическа и бензинова

Американците винаги са знаели как да правят бизнес, дори в несигурна среда и при неясни перспективи, каквато е ситуацията в момента в автомобилния сектор. Вместо да взима тежки стратегически решения дали да върви към пълна, частична или никаква електрификация, традиционната щатска марка Dodge пуска на пазара новото поколение на легендарния си модел Charger с два типа задвижване – изцяло електрическо и изцяло бензиново. Няма пълни, меки, Plug-in или някакви други хибриди, които се мъчат в поза шпагат между електрическия и бензиновия свят, но всъщност не принадлежат към нито един от тях.
Бъдещето ще покаже доколко е било основателно решението на Dodge да предлага Charger и на ток, и на бензин. Но вече се чуха одобрителните гласове на колекционери, които ще си купят по един от двата варианта.

Реално новият Charger Daytona е първият в света изцяло електрически представител на гамата емблематични американски спортни коли тип Muscle Cars. Тихото задвижване с електрически мотори някак не се връзва с традиционното разбиране за тези автомобили с големи, лакоми и шумни бензинови двигатели. Но електрическото задвижване може да генерира по-лесно огромна пикова мощ и в това отношение превъзхожда бензиновото.

Топмоделът Charger Daytona Scat Pack захапва асфалта с мощността на 670 конски сили от два елeктромотора, които могат да звучат като компресорен двигател V8 Hellcat благодарение на специална звукова инсталация. По-надолу в йерархията по конски сили остава версията Charger Daytona R/T също със задвижване на четирите колела и мощност почти 500 к.с.

Енергията при електрическите версии идва от батерия с капацитет 100 киловатчаса, която постига пикова мощност на зареждане от 550 киловата и на бързи станции само за 27 минути се пълни до 80 процента. Пробегът при топмодела Charger Scat Pack е 420 км, а при R/T е 510 км.

Автоманиаците с бензин в кръвта ще оценят подобаващо вариантите с вътрешно горене, но любимият им двигател V8 отстъпва място на нова генерация шестцилиндров битурбо редови двигател Sixpack HO с 550 к.с. и Sixpack SO с 420 к.с.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили