Mustang на ток

Ford лансира първия си електрически SUV

Мощност до 487 конски сили и пробег до 610 км

Осемцилиндров двигател? Вече звучи старомодно на фона на роящите се електрически автомобили. И все пак може ли емблематичен модел като Mustang да остави в миналото своето бензиново сърце V8, пулсиращо на високи обороти със безподобен звук?

Към днешна дата отговорът на този въпрос гласи: и да, и не.

Ford продължава на продава успешно най-купувания спортен автомобил в историята Mustang като купе и кабриолет с осем цилиндъра под предния капак. Славното име обаче носи и първият електрически SUV на марката, който ще бъде пуснат на пазара в Европа през първата половина на 2021 г.

Mustang Mach-E дава ново измерение за свобода, динамика и стил, комбинирани с взривната мощ и екологичността на електрическата мобилност. Моделът предлага задвижване на задните колела с един мотор или на четирите колела с два мотора. Ускорението от 3,7 секунди от 0 до 100 км/ч е на нивото на ниска бърза спортна кола с много цилиндри. Електромобилът излиза с различни варианти на батерията и може да изминава до 610 км между две зареждания, което гарантира на собствениците спокойствие и безпроблемно преодоляване на дългите дистанции.

Мощността на Mustang Mach-E варира от 269 конски сили и 430 Нм за варианта със задно задвижване до 487 конски сили при топмодела GT с ресурс от 487 конски сили и 860 Нм. Системата за двойно предаване прилага въртящ момент независимо към предните и задните колела за оптимално ускорение и сцепление. Специалните настройки на ходовата част и кормилното управление са адаптирани за високата мощност, бързото ускорение и характерните европейски пътища с повече завои.

Софтуерът в автомобила оценява прецизно оставащия пробег съобразно нивото на заряд на батерията, натрупаните данни за стила на шофиране на водача и прогнозата за времето. Производителят улеснява максимално потребителите при прехода им към електрическата мобилност с многобройни функции, които ориентират собствениците по всички теми, свързани с безпроблемната експлоатация и оптимално използване на енергията.

Предлагат се различни кабели и устройства за зареждане на батерията. На уолбокс в гаража или паркомястото може да се зареди енергия до 80% от капацитета на батерията за 6 часа. Стандартно моделът е оборудван с кабели за зареждане от домакински контакт и за индустриална енергия. На бърза зарядна станция за десет минути се генерира ток за повече от 100 км пробег. По време на движение водачът също може да допринесе за по-голямо количество енергия в батерията с умно шофиране, при което се регенерира кинетичната енергия при спиране. Възможно е колата да се управлява и само с педала на газта, тъй като няма нужда от натискане на спирачка в режим на зареждане. Тогава всяко отпускане на газта води до намаляване на скоростта и усилено акумулиране на енергия.

За безопасното пътуване се грижат многобройни електронни системи. Интелигентният адаптивен круиз контрол с функция Stop&Go е съчетан с технология за придържане в средата на лентата. Паркирането може да се извършва изцяло автоматично с едно натискане на бутон. Системата за аварийно спиране разпознава пешеходци и колоездачи на или близо до пътя. Асистентът за следене на мъртвата зона на видимост може да приложи коригиращи движения на волана, за да предотврати маневра при опасност от сблъсък.

Голям 15-инчов екран в кабината

Интериорът на Mustang Mach-E съчетава модерния елегантен дизайн с функционалността на практичен SUV. Предлаганата първокласна аудиосистема B&O е с интегрирани отпред тонколони, плаващи като саундбар над отворите за въздух. Това решение донесе на конструкторите престижна награда за дизайн.

В автомобила предварително са инсталирани платформите Apple Car Play и Android Auto за безжична връзка. Големият сензорен дисплей на конзолата е с диаметър 15,5 инча. Стандартно оборудване е поставката за безжично зареждане на смартфони.

Панорамният стъклен покрив, който се предлага, е изработен със специално покритие с инфрачервена защита, за да поддържа купето по-хладно през лятото и по-топло през зимата. Допълнителен вътрешен слой предпазва пътниците от ултравиолетови лъчи.

Купувачите на Mustang Mach-E могат дистанционно да конфигурират предварително автомобила си по свой вкус, още преди да го получат. За целта те създават персонализиран профил и в него запазват предпочитаните настройки, както и да съхранят предпочитани локации като работното място, фитнесът, станции за зареждане и др. От мобилния си телефон водачът може предварително да настрои температурата в колата и да провери нивото на енергия в батерията. За обновяване на софтуера не е необходимо да се посещава сервиз, тъй като актуализацията се извършва по въздуха за кратко време (по-малко от две минути). Предимството на дистанционната инсталация е и в това, че клиентите могат да получат допълнителни функции, които не са съществували при доставката на автомобила. Влизането и стартирането е лесно и отново може да се извършва чрез телефона, който служи като ключ.

Малък багажник под предния капак

Eлектрическият Mustang Mach-E се отличава на пътя с елегантен и спортен дизайн. Атлетичният силует е подчертан с агресивен преден капак, мускулесто издути калници, тесни фарове и характерните за Mustang задни светлини от три части.

Духът на емблематичната спортна кола се усеща и в интериора, който предлага щедро пространство за петима пътници и багаж. Батерията е разположена в долната част от каросерията, за да не отнема от простора в кабината и багажника. Товарното пространство зад задните седалки е с вместимост от 402 л. Ако те се сгънат, обемът за багаж нараства до 1420 л. Тъй като моделът е електрически, той разполага и с допълнителен багажник под предния капак с капацитет от 81 л. Това отделение може да се източва, затова е подходящо за превоз на влажни и кални спортни дрехи, обувки или плажно оборудване.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили