Octavia порасна още и се включва в контакт

Автомобилът на Skoda предлага най-голям товарен капацитет в своя сегмент

Когато министър-председателят на една държава се появи на представяне на нов автомобил, значи става дума за много важен модел. Именно такъв е Skoda Octavia, на чиято премиера в националната галерия в Прага присъства чешкият премиер Андрей Бабич. И в това няма нищо учудващо, защото автомобилната компания генерира 10 процента от брутния вътрешен продукт на страната и е основен стълб в националната икономика.

Днес Octavia е най-важният модел на Skoda и има голяма заслуга за разцвета на чешката марка. Първата Octavia излиза още преди 60 години, като по онова време е шестият следвоенен модел на Skoda. Първото поколение на модерната Octavia, след като Skoda става част от концерна Volkswagen, се появява през 1996 г. Оттогава автомобилът е продаден в тираж над 6,4 милиона екземпляра в повече от 100 държави. Представеният преди броени дни в Прага нов модел е пораснал на размери и показва как на платформата на Volkwagen Golf може да се създаде кола, която по всички параметри изглежда от по-горен клас.

На поглед новата Octavia изглежда значително по-внушителна от досегашната, но в действителност габаритите са увеличени минимално. Седанът и комбито са удължени само с около 2 см. Впечатлението за по-голям автомобил, силно наподобяващ флагмана на марката Skoda Superb и неговия технически „близнак“ VW Passat, идва от дизайна. По-острите контури и изчистени повърхности придават на колата елегантен, спортен и удължен външен вид. Тесните LED фарове с матрична технология (опция) като присвити очи афишират самоувереност за още по-силно присъствие на пътя. Дизайнерите са зачеркнали досегашните двойни фарове.

При моделите на Skoda дизайнът винаги върви в комплект с функционалността. Новата Octavia не прави изключение и предлага най-големия багажник в компактния сегмент. Вместимостта на товарния отсек при седана е 600 л, а при комбито – 640 л. Променените размери и новата платформа осигуряват и повече пространство за пътниците – и отпред, и отзад. Седалките са ергономични с медицински сертификат за здрави гърбове. Добре оборудваните версии предлагат масажна функция и охлаждане с вентилация на предните места.

При пускането в продажба в началото на следващата година Octavia предоставя избор от различни задвижващи системи на купувачите – на дизел, на бензин, на природен газ и два хибридни варианта. Бензиновата гама започва с трицилиндров 1,0-литров турбо агрегат със 110 к.с., а четирицилиндровите двигатели са два – 1,5-литров със 150 к.с. и 2,0-литров със 190 к.с. Дизеловата алтернатива е 2,0-литров мотор в три нива на мощност – 116, 150 и 200 к.с. Изминаващите много километри имат на разположение фабричен вариант на природен газ с ресурс от 130 к.с. Най-мощните дизелови и бензинови версии винаги са оборудвани с двойно предаване.

За първи път Octavia ще се продава и като хибрид – със зареждане от контакт (240 к.с.) и без зареждане от контакт (110 и 150 к.с.). Така бестселърът на Skoda покрива всички възможни опции за задвижване, като липсва единствено изцяло електрически вариант.

 

 

Скоростта се намалява автоматично преди завои

Новият модел Octavia разполага с по-богато оборудване и повече системи за безопасност, асистенция, забавление и комуникация. На магистрала водачът може да остави автомобила сам да се движи с избраната скорост, като поддържа автоматично зададената дистанция до превозното средство отпред и не излиза от лентата. Благодарение на челната камера и на навигационните данни колата може да адаптира скоростта, като намалява темпото преди завои.

Иновациите продължават с предупреждение за пътниците, когато те отворят вратата за слизане, без да видят приближаващи отзад автомобили или велосипедисти. При ляв завой автомобилът спира автоматично, ако съществува риск от удар с кола от идващ насреща трафик.

 

 

Волан с две спици и команди с жестове

В четвъртото поколение Octavia е инсталиран изцяло нов волан с две спици, от който се управляват 14 функции на различни системи. Конструкторите са премахнали третата спица от волана, а на нейно място в долната част на ринга е поставен декоративен метален елемент. Така интериорът изглежда по-стилно и в същото време футуристично. За това допринася и дигиталното изображение на контролния прибор зад волана, който представлява 10-инчов дисплей.

Дизайнът на арматурното табло наподобява визията на радиаторната решетка – широка, равна и изчистена повърхност. Новият мултимедиен екран е разположен като свободностоящ таблет. За първи път в модел на Skoda се инсталира Head-up дисплей, който показва директно пред очите на водача важните данни от работата на автомобила и упътванията на навигацията. Също за първи път в модел на чешкия производител лостът на автоматичната трансмисия е тип Shift by Wire, т.е. превключването се извършва по електронен, а не по механичен път.

Инфо-развлекателната система на Octavia е идентична с тази на други нови модели от марки на концерна Volkswagen. Купувачите могат да избират между четири варианта на мултимедията с различни функции и големина на екрана. Предлага се управление с жестове и гласови команди, както и дигитален асистент. Чрез вградена SIM карта автомобилът е винаги онлайн и има връзка с интернет и GPS, което дава възможност за използването на многобройни услуги и за свързаност.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили