Peugeot 208 излиза с три варианта на задвижване

Следващият модел е зареден догоре с технологии от високия клас

8-степенен автоматик, 10-инчов сензорен екран, 17-инчови джанти, LED фарове, 340-километров електрически пробег – новият модел Peugeot 208 разчупва стандарта за компактна градска кола. Седем години след излизането на първата генерация 208 настъпва неизбежната смяна на поколенията. Следващото издание на популярния автомобил ще излезе през втората половина на тази година с амбицията да повтори успеха на предишни бестселъри като 205 и 206. За целта френските конструктори прилагат технологии и удобства от високия клас, така че потребителите ще имат привилегията да получат много от най-добрите разработки в автомобилната индустрия в момента.

Новият Peugeot 208 е леко пораснал на размери и ще се предлага само с пет врати. За подобни модели в сегмента на 4-метровите коли е важно да са компактни отвън и просторни отвътре, за да предложат максимално удобство и практичност при всекидневно шофиране в големия град. В сравнение с досегашното поколение дължината на каросерията е увеличена със 7 см до 4,05 м, а междуосието е 2,54 м. Автомобилът стъпва върху най-новата модулна платформа на концерна PSA, която е предназначена за различни каросерии и задвижвания. Платформата гарантира по-ниско тегло и по-добра аеродинамика. Та ще служи и на други модели от останалите марки на PSA, като най-голямата новост е възможността за инсталиране на електрически пакет. Това позволява на Peugeot да лансира паралелно с конвенционалния модел 208 и електрически с означението е-208.

На външен вид новото поколение се отличава с характерните за големия Peugeot 508 дневни LED светлини под формата на три ивици, като външната слиза в предната броня. В средата на решетката е поставена емблемата лъв, а над него върху капака на двигателя е изписано означението 208. По цялата широчина на задната част е разположена хоризонтална черна бленда, в краищата на която ефектно се вписват светлинните тела с познатия почерк от три вертикални LED ивици. Предлагат се три нови цвята – син, жълт и червен, възможността за комбинация с черен покрив, заден спойлер, хромиран ауспух и дифузьор в черен лак.

Конвенционалните варианти на Peugeot 208 са преобладаващо бензинови. Базовият е с ресурс от 75 к.с. и 5-степенна механична трансмисия. Следващият по мощност мотор е със 100 коня и 6 предавки – механични или автоматични. Топ изпълнението е със 130 коня и 8-степенен автоматик. Ще има и една дизелова версия със 100 к.с. и 6-степенна ръчна трансмисия.

В помощ на водача работят множество асистиращи системи, които осигуряват полуавтономно движение при определени условия. Адаптивният круизконтрол с функция Stop-Go е съчетан с асистент за задръствания при новия 8-степенен автоматик. Така се облекчава задачата на шофьора в натоварения трафик на пиковите часове. Другите електронни “помощници” са асистентът за движение в лентата и функцията за изцяло автоматично паркиране. Камерата чете знаците и разпознава превозни средства, пешеходци и колоездачи на светло и на тъмно, за да се активира аварийната спирачка при опасност от челен сблъсък.

 

LED фарове за топ модификациите

Водачите на новия модел Peugeot 208 ще работят с последното поколение на т.нар. i-Cockpit, при който контролните прибори са разположени високо на арматурното табло над волана. Показанията на него се извеждат с дигитални 3D изображения. На централната конзола се намира втори голям цветен екран със сензорно управление на мултимедийните и други функции. Диаметърът на този тъчскрийн достига до 10 инча (25,4 см) във високите версии на оборудване. Под монитора са подредени елегантни бутони под формата на клавиши, които дават директен достъп до най-често използваните функции.

Моделът ще се предлага в няколко нива на оборудване. Топ вариантите GT Line и GT серийно разполагат с LED фарове, 17-инчови джанти с диамантен ефект, спортни седалки, алуминиеви педали и други ефектни интериорни компоненти.

 

340 км на ток с едно зареждане

Заедно с лансирането на новото поколение Peugeot 208 с бензинов двигател, ще бъде пуснат и електрически вариант Peugeot e-208. Той ще се задвижва от електромотор с мощност 100 киловата (136 конски сили). Максималният въртящ момент от 260 Нм ще бъде наличен от момента, в който кракът на водача докосне педала на газта.

Човекът зад волана ще задава един от три различни режима на шофиране. Еко режимът осигурява максимално дълъг пробег с разполагаемата енергия в батерията. Стандартният режим е предназначен за комфортно всекидневно придвижване с баланс между представяне и икономичност. Спортният режим изважда максимума от задвижващата система, като ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за 8,1 секунди.

Освен да избира режима на шофиране, водачът може да регулира настройките на спирачната система по отношение на рекуперацията на енергия при намаляване на скоростта. Електромобилът сам си произвежда енергия при спиране, като настройките на системата определят колко интензивно да се намалява скоростта при отпускане на педала на газта.

За по-голямо удобство електрическият Peugeot e-208 предлага възможността през приложение на мобилния телефон дистанционно да се регулира вътрешната температура в автомобила. По този начин и батерията разкрива максималния си потенциал, защото ще бъде в оптимална работна температура, когато водачът седне зад волана. Капацитетът на батерията е 50 киловатчаса. Ресурсът осигурява преход от 340 км с едно зареждане по новия цикъл на измерване WLTP. Батерията е инсталирана в пода на колата, така че багажният обем на електромобила да бъде същият като при бензиновия двигател – 270 л. Зареждането се осъществява по три начина - от обикновен контакт, от инсталирана в гаража или на паркомястото зарядна станция, както и от обществена зарядна станция.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили