Peugeot e-Rifter  - Електрическо сърце

Разполага с мощност от 136 конски сили

Батерията осигурява пробег до 280 км

До 280 км пробег с едно зареждане на батерията, до 4000 л багажен обем и мощност 136 конски сили - това са част от характеристиките на електрическия вариант Peugeot e-Rifter. Той е поредният модел на френската марка, който получава електрическо сърце, за да допълни гамата от конвенционални версии с вътрешно горене.

Както и останалите “лъвове” на ток e-Rifter се базира върху модулната платформа EMP2 и използва идентично задвижване. Електрическият двигател генерира максимална мощност от 100 киловата, което се равнява на 136 конски сили. Максималният момент от 260 Нм е на разположение от момента на активиране на мотора, който работи без шум, вибрации и смяна на предавки. За да отговори на специфичните потребности на клиентите в този сегмент моделът е оборудван с редуктор на оборотите.

Максималната скорост на движение е ограничена по електронен път на 135 км/ч, което се вписва в ограниченията за движение по магистрали в почти всички европейски държави. По-бързо пътуване не е желателно, тъй като води и до по-бързо изчерпване на енергията в батерията. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 11,2 секунди. Еластичността на електрическия двигател личи от ускорението от 80 до 120 км/ч, което продължава 8,9 секунди.

И в стандартната, и в дългата си версия e-Rifter се предлага с литиево-йонна батерия с капацитет от 50 киловатчаса. Когато е заредена, тя позволява да се изминат до 280 км пробег. Дистанцията зависи от стила на шофиране. Налични са два типа зарядни устройства. В стандартното оборудване на модела е включено еднофазно зарядно с мощност 7,4 киловата, а опционално се предлага трифазно зарядно с мощност 11 киловата.

Буксата за зареждане се намира на задния ляв калник на автомобила. Зареждането може да се извършва от стандартен или усилен контакт, от инсталиран уолбокс и на станции за бързо зареждане. От стандартен контакт пълното зареждане на батерията отнема 31 часа, а от усилен контакт - 15 часа. От уолбокс батерията се пълни на 100 процента с еднофазно устройство за 7,5 часа, а с трифазно - за 5 часа. Най-кратко време отнема зареждането на бързи станции. Термичният контрол на батерията позволява използването на ток с мощност до 100 киловата, с който само за 30 минути се достига 80% от капацитета на зареждане.

Водачът може предварително да програмира кога да започне зареждането (например по-късно през нощта) от екрана на автомобила или от приложението MyPeugeot на смартфона си, на който може да проверява и нивото на батерията. Отново от телефона си собственикът има възможност предварително да зададе температурата за климатизация на колата за по-добър комфорт от момента на качване.

Чрез селектор в кокпита се задава един от три възможни режима на шофиране - еко, нормален и мощен. Във всеки от тях двигателят работи с различни параметри, за да отговори на специфичните изисквания. Наред с това са налични и два режима на спиране - умерен (като при конвенционален автомобил) и усилен (при него скоростта ударно намалява при отпускане на газта и така по-бързо се зарежда батерията).

Кокпитът става изцяло дигитален

За електрическия модел e-Rifter се предлага опционално изцяло дигитално оформление на кокпита без нито един аналогов прибор. Така оборудван автомобилът е напълно в крак с времето на най-модерните комуникации и дава възможност на водача да конфигурира изображенията на екраните според предпочитанията си.

Удобствата при всекидневно ползване на електрическото превозно средство са много. Сред тях са безжичния достъп и стартиране, както и безжичното зареждане на телефони. Система за контрол на сцеплението регулира по различен начин работата на стабилизиращата програма за пет типа настилки и условия. Налични са електронни асистенти за потегляне по наклон, за пресичане на маркировката, за аварийно спиране, за превключване на къси и дълги светлини, за разпознаване на пътните знаци и др.

Peugeot e-Rifter се предлага в две версии на каросерията с 5 и 7 места в две дължини всяка - стандартна (4,40 м) и дълга (4,75 м). На всяка от трите отделни седалки на втория ред може да се постави детско столче. При дългата версия двете седалки на третия ред се плъзгат по дължина и се вадят, за да се увеличи товарният обем. Вместимостта за превозване на товари достига до внушителните 4000 л при дългата версия със сгънати задни седалки.

Уникална характеристика в този клас е широката задна врата с отварящо се стъкло. Когато то се отвори потребителите имат достъп до багажника и могат да вземат нещо отвътре или да натоварят. За тези, които имат необходимост да дърпат ремарке, се предлага теглич с капацитет за закачане на товар до 750 кг.

Французите смениха лъва

Марката Peugeot започва нова страница в своята история в рамките на наскоро сформирания концерн Stellantis. Френската компания акцентира върху факта, че е най-старата съществуваща автомобилна марка в света и отново смени емблемата си. Новото лого представлява величествена лъвска глава в едър план. Досегашният лъв, представен преди 10 години, стоеше изправен в цял ръст върху автомобилите.

Образът на лъва винаги е бил част от Peugeot, като афишира ценностите на марката. Промяната на визията в емблемата се обосновава с прехода към нов тип мобилност в модерния свят, в който времето се е превърнало в един от най-ценните активи. Френската компания предлага пълноценно изживяване във всеки миг от това безценно време - в автомобилите, шоурумите, уебсайтовете и т. н. В допълнение Peugeot пуска нова лайфстайл колекция- семпла, атрактивна и качествена - облекло, кожени стоки, модни и електронни аксесоари, сервизи и инструменти, както и миниатюри.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили