Пивовар в Англия: Кръстих бира на Бончо Генчев, защото остави следа във Висшата лига

Какъв би бил футболът, ако не съществуваше бирата? Добрата новина е, че не познаваме това чувство, защото тези две удоволствия винаги са вървели ръка за ръка. А пивото е на почит както сред привържениците, така и сред играчите. Не е тайна, че в много отбори футболистите възстановяват след тежки мачове именно с кенче в ръка. Причината се крие във факта, че тя съдържа достатъчно количество вода, витамини и соли, комбинацията от които помага за по-бързото възстановяване на водния и електролитен баланс на човешкото тяло след активни физически усилия.

За феновете обаче бирата е издигната в култ. Тя може да бъде сравнявана само с легендите. Точно върху тази философия се осланя и британската пивоварна „Away days beer”. Неотдавна тя се появи на пазара на Острова, а един от първите й продукти бе бира, посветена на бившия български играч Бончо Генчев. Героят от САЩ '94 е първият роден футболист, играл във Висшата лига. В периода 1992-95 година той бе част от отбора на „Ипсуич“, а след това кариерата му продължи в „Лутън“. Пред „Труд“ създателят на компанията Джош Батлет разкри и причината днес британците да утоляват жаждата си с „Boncho”.

“Моите първи спомени като фен на „Ипсуич Таун“ са от 90-те години, когато Бончо Генчев беше един от любимите ми играчи – каза Джош. - През февруари 2017 година гледах загубата на тима от „Дарби Каунти“ и след това в кръчмата с приятели дискутирахме какви футболисти сме имали в миналото. Сред тях беше и Бончо Генчев заради уменията и влиянието му в отбора. По-късно същата вечер отидох в бар и видях толкова смешни имена на бири, че се замислих, че никой не е произвеждал такива, напомнящи ни за футболните легенди. В този момент ми хрумна, че Бончо ще бъде страхотно име за бира и ето, че днес „Boncho“ вече е на пазара.“

Малко, след като тази идея завладява съзнанието на заклетия привърженик на „трактористите“, той се решава да действа. Джош признава, че съществува и връзка между името на етикета и вкуса на пивото.

„Идеята на компанията е да помага на хората да се наслаждават на хубавата игра с качествена бира. Някои от нашите напитки сме опитали да отговарят на името на футболиста като вкус. „Бончо“ например е тъмен силки ейл, защото си подхождат. Не при всички наши бири обаче това е така.“

А връзката между феновете и пивоварната се засилва още повече, тъй като двете страни си комуникират в търсене на перфектния вкус.

„В момента имаме седем бири. Стартирахме през август 2018 г. с три от тях - “Hoppy Robson”, посветена на сър Боби Робсън, „Golden Goal“ и разбира се - „Boncho”. Повече от 600 фена на „Ипсуич“ се включиха в допитването за това кой бивш футболист на тима заслужава най-много да бъде отличен. През ноември същата година пуснахме други четири продукта - “Bonzo” на Били Бондс (б.а. легенда на „Уест Хем“ с над 600 мача), “Hursty Hat-Trick” на английския герой от 1966 година сър Джоф Хърст, “Forza Paolo” на Пало Ди Канио и “The Beat” за легендата на „Ипсуич“ и „трите лъва“ Кевин Бийти. С феновете често говорим, а и работим съвместно, за да разберем какво им харесва и какво не в дадена бира.“

Самият Бончо Генчев обаче е уважаван не само от привържениците на „Ипсуич“, който понастоящем се подвизава в Чемпиъншип.

„Забелязал съм, че „Boncho” е предпочитана и от феновете на „Лутън“, където той игра, а и тези на Висшата лига от 90-те години. Тогава Генчев наистина направи име в английския футбол и се радвам, че хората си спомнят за него чрез нашата бира.“

За момента компанията не планира да пуска други бири, посветени на родни играчи: „Бончо е нещо специално. Ние обичаме футбола и се надяваме още ваши футболисти да оставят следа във Висшата лига.“

А желаещите да опитат от вкуса на „Boncho”, могат да поръчат тази и много други бири от сайта beersofeurope.co.uk, а също и в част от пъбовете в Ипсуич.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Футбол БГ