Издирват ловец, застрелял крави

Гала се похвали с красивата си дъщеря

Срокът за подаване на заявления за помощ за отопление изтича на 31 октомври

Николай Банев остава в ареста

Слави Трифонов представя утре телевизията си 7/8 TV

Режисьорът Бойко Богданов за премиерата си в Бургас: В „Свекърва“ разпознаваме азбуката на националния си характер Най- много вицове има за тъщи и свекърви

Алек Болдуин си свали гащите в ефир, за да покаже колко е отслабнал (ВИДЕО)

Хванаха пиян шофьор на автобус, щял да кара ученици на екскурзия

Велосипедист е с опасност за живота, а пешеходец пострада след пътни инциденти в Пловдивско

Мъж преследва маршрутка, спря я и ограби пътничка

Строителна фирма е дарила 100 000 лева на „Демократична България“

Ердоган обвини Запада, че застава на страната на терористите

SDIndex 2019: Шофьорите на камиони и автобуси по-критични към уменията си зад волана от колегите си любители Агресията между шофьорите е изключително „заразна“, сочи проучването

Пускат 90 балона с цитати от Радичков по случай годишнината от неговото рождение

Премиерът Борисов за „Балкански поток“: Грандиозен проект, който е необратим

Porsche зарежда ток с напрежение 800 волта Taycan е първият изцяло електрически автомобил на германската марка

761 конски сили мощност, 1050 Нм въртящ момент, 412 км пробег, 185 000 евро цена. С такива параметри Porsche влиза в ерата на електрическата мобилност. Първият изцяло електрически модел на марката се нарича Taycan е готов за серийно производство, което ще се извършва във фирмения завод в германския град Цуфенхаузен от края на тази година.

Там е открита специална поточна линия, която се захранва само от екологично чисто придобита енергия от естествени източници като вода, вятър и слънце. Назначени са 1500 нови работници, които доброволно са се отказали от обичайното тарифно увеличение на заплатите в следващите години, за да се спомогне финансирането на инвестицията в размер на 700 млн. евро. По този начин производството остава в Германия и няма да бъде местено в друга държава, където би излязло по-евтино. Това е част от мащабната програма на Porsche за електрифициране на моделната гама, за която са предвидени 6 милиарда евро до 2022 г.

Първият електромобил на Porsche защитава марката с ефектна визия, безкомпромисен лукс и брутална динамика. Новият модел Taycan е с четири врати и дължина 4,96 м при междуосие 2,90 м. Поради липсата на конвенционален мотор автомобилът разполага с два багажника – задният побира 366 л, а предният – 81 л. Мощната батерия с капацитет 93,4 киловатчаса е инсталирана в пода, като това спомага за нисък център на тежестта и стабилно пътно поведение. Теглото на колата достига 2,3 тона, затова каросерията е много аеродинамична с коефициент на челно съпротивление CW=0,22 с цел облекчаване на задачата на задвижващата система.

Taycan е първият сериен електромобил, приспособен да зарежда ток с напрежение 800 волта (два пъти по-висока стойност в сравнение с останалите превозни средства на ток). Това осигурява по-кратки периоди за зареждане. На правотокова станция за бързо зареждане само за 5 минути в батерията се натрупва енергия за изминаване на 100 км. При идеални условия за 22 минути батерията се пълни на 80% от капацитета си. Система за рекуперация на енергията при намаляване на скоростта и спиране позволява да се акумулира солидно количество и ток по време на движение.

Също така Taycan е един от първите електромобили с двустепенна трансмисия. Първата предавка осигурява по-бърз старт и ускорение, а втората е с дълго предавателно число и гарантира максимална ефикасност при висока скорост. Задвижването е тип 4х4 с по един електромотор на предния и задния мост. В режим за максимален пробег се преминава към предно предаване, за да се пести енергията в батерията.

Моделът ще се предлага в две нива на мощност с познатите означение Turbo и Turbo S, макар че в колата няма турбокомпресор. Вариантът Turbo е с ресурс от 625 к.с. (680 к.с. с активирана функция за бърз старт от място) и 850 Нм, като ускорява за 3,2 сек от 0 до 100 км/ч и за 10,6 сек от 0 до 200 км/ч. Върховото изпълнение Turbo S има мощност 625 к.. (761 к.с. с активирана функция за бърз старт от мяст) и 1050 Нм, като ускорява за 2,8 сек от 0 до 100 км/ч и за 9,8 сек от 0 до 200 км/ч. И при двете модификации максималната скорост е ограничена до 260 км/ч.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.